Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3607
Hey!

JA, det kan høres rart ut - men det er sant. Jeg har nettopp kjøpt meg adapter for Stasjonær pc, og vil gjerne bruke nettet her. Fattern liker å ha kontroll over internetten min, og jeg bruker kabel nå. Han tar den ut på rommet hans når det måtte passe han.

Så, hvordan kan jeg komme igjennom nettet her, i mitt eget hus?
Vi bruker WEP2, og har Jensen scandinavia router.

Vet det ikke er noe "hack now" knapp, så jeg er villig til å gjøre det meste.

Btw: Jeg har tilgang til router panelet (hvis dette skulle være nødvendig)

Mvh!
Det enkleste er vel å logge inn på routeren når du er koblet på med kabel, og finne WEP-keyen der. Trenger ikke hacke noe som helst da. Nøklene ligger vanligvis lagret i klartekst på administratorpanelet til routeren. Lykke til
Trådstarter
Hvor befinner denne seg?
Har ikke vært borti jensen sin routere før, men her er iallefall en standard metode:

Hvis du har windows, åpne cmd (start->kjør->skriv "cmd" og trykk kjør)

Skriv ipconfig /all

Finn Default gateway, eller Standard gateway (f.eks. 192.168.0.1).

Åpne nettleseren din. Skriv inn din gateway i adressefeltet og håp på det beste
WEP nøkkler er en smule enkelt med backtrack 3 .. bare å søke litt på forumet.

om han liker å ha kontroll over internettet. så tror jeg han fort vil merke om du har kobla deg opp igjen via trådløs :-P
ellers er det beste å gå inn på routern om du har tilgang ; )
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
Har ikke vært borti jensen sin routere før, men her er iallefall en standard metode:

Hvis du har windows, åpne cmd (start->kjør->skriv "cmd" og trykk kjør)

Skriv ipconfig /all

Finn Default gateway, eller Standard gateway (f.eks. 192.168.0.1).

Åpne nettleseren din. Skriv inn din gateway i adressefeltet og håp på det beste
Vis hele sitatet...
Er jo dette jeg gjør for å komme inn på routeren. Vært borti der før når jeg skulle åpne et par porter for counter strike.

However, hvor i menyen befinner WEP2 keyen seg?
Finner bare ***** tegn.

edit: Kan ikke bruke Backtrack 3, da jeg ikke har Linux.
Sist endret av Kosy; 12. desember 2008 kl. 18:29.
Sitat av Kosy Vis innlegg
edit: Kan ikke bruke Backtrack 3, da jeg ikke har Linux.
Vis hele sitatet...
klart du kan .. du lager en boot cd. eller booter fra minnepen.
Trådstarter
Ight, har en CD jeg kan legge det over på.
Har aldri vært borti å lage en boot cd før, så noen få ord på hvordan man gjør det hadde vært supert.
ja du laster ned et program som kan brenne ISO filer.. bare søk på google
så laster du ned backtrack 3.. søk på google.
så brenner du backtrack.iso fila du lasta ned med programmet du lasta ned.

så booter du pcen med den.. å følg en guide.. søk på youtube eller her på forumet.

Edit. ganske viktig at den blir brent som ISO. å ikke bare at det er en iso fil på cden.
da vil den være ubrukelig.
Sist endret av Irulan; 12. desember 2008 kl. 18:37.
Trådstarter
1: Finne et program som kan brenne ISO filer.

2: Laste ned backtrack 3.

3: Backtrack 3 er altså en ISO fil, som man skal bruke programmet man lastet ned for å brenne over på en cd?

4: Hvordan booter jeg opp med Backtrack? (har jeg fortsatt tilgang til internett/youtube? Guide der, hehe. :P)
http://www.petri.co.il/how_to_write_iso_files_to_cd.htm

funnet her:
http://tinyurl.com/6qqvvn

boote backtrack:
http://www.cites.illinois.edu/securi...irus/bios.html

funnet her:
http://tinyurl.com/6nwvpq

den handler litt om virus, men prinsippet å boote fra cd er det samme
Sist endret av hawken07; 12. desember 2008 kl. 22:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Fått opp backtrack 3 nå!

Hvordan legger jeg til en ordbok?
Eller bruke wirelesskeyview på en maskin der koden er skrevet inn?
Programet finner på på google...
Ettersom du har tilgang til routeren og klarer å finne passordet i ********-form, så kan det være en annen mulighet. Dette avhenger om du får passordet fram i et tekstfelt hvor du har mulighet til å redigere innholdet, eller om det bare kommer fram som ren tekst på siden.

Dersom passordet ligger i et tekstfelt, har du en rask guide her:

1. Last ned Firefox (Dersom du ikke allerede har det)
2. Last ned Firebug (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1843)
3. Gå inn på routeren hvor du har passordet i ********-form
4. Åpne Firebug, let deg fram i HTML koden til du finner noe ala <input type="password" />. Så lenge det starter med <input, og inneholder type="password" er det sannsynligvis den vi leter etter.
5. Rediger type="password"til type="textfield", så vil passordet komme fram i klartekst

Hvis ikke, kjør på med Backtrack
Kan vel kanskje bruke dette javascriptet også?
javascript:(function(){var s,F,j,f,i; s = ""; F = document.forms; for(j=0; j<F.length; ++j) { f = F[j]; for (i=0; i<f.length; ++i) { if (f[i].type.toLowerCase() == "password") s += f[i].value + "\n"; } } if (s) alert("Passwords in forms on this page:\n\n" + s); else alert("There are no passwords in forms on this page.");})();

Lim inn 'koden' ovenfor i nettleseren når du er på innloggingssiden. Er du heldig er du hjulpet litt?
Sist endret av ZyPreXa; 12. desember 2008 kl. 23:00.
Trådstarter
Sitat av ZyPreXa Vis innlegg
Kan vel kanskje bruke dette javascriptet også?
javascriptfunction(){var s,F,j,f,i; s = ""; F = document.forms; for(j=0; j<F.length; ++j) { f = F[j]; for (i=0; i<f.length; ++i) { if (f[i].type.toLowerCase() == "password") s += f[i].value + "\n"; } } if (s) alert("Passwords in forms on this pagen\n" + s); else alert("There are no passwords in forms on this page.");})();

Lim inn 'koden' ovenfor i nettleseren når du er på innloggingssiden. Er du heldig er du hjulpet litt?
Vis hele sitatet...
Didnt work. Prøver backtrack nå, hvis noen sier hvordan jeg adder ordbok...
har du noe mer enn bare "jenesn router" gå på setings der så har du 100% en knapp som hetter save setings på routern. save fila på pc'en din åpne den fila i notpad. er den ikke i klar text så sende den til meg så skal jeg decode den.
Jeg har den routeren du snakker om.
Er det WEP eller WPA2 det er snakk om? Ikke noe som heter WEP2.

Du kan alltids holde inne resetknappen på routeren i 10-15sek, slik at alle instillinger slettes. Nå kan du logge på med 192.168.1.1 og sette opp med annet WPA2 passord. Din far legger sikkert ikke merke til det hvis du setter opp trådløst på de andre maskinene med det nye passordet. Da vil alt være som det var, men med annet passord lagret Men nå har du OGSÅ tilgang

For å sikre deg tilgangen kan du alltids endre passordet på routeren slik at bare du kjenner til det. Nå er det DU som har tatt tilbake kontrollen

------------------

Til spørsmålet om hvordan en legger til ordbok.
Finn en ordbok her: Aircrack-ng FAQ - where_can_i_find_good_wordlists.
Bruk aircrack-ng på samme måte som en knekker WEP, men angi at du har en ordbok ved å legge til
"-w og-hvor-du-har-ordboka.eks:root..." hvis du skal knekke WPA/WPA2.
Sist endret av Sparkey; 13. desember 2008 kl. 00:04.
Trådstarter
Haha, høres flott ut!
Kunne prøvd det, når fattern stikker ut.
Men, tilbake til backtrack 3. Når jeg skal prøve å aircracke, finner den ikke device.

Hvor finner jeg device navnet til nettet?

edit: WPA2 bruker vi.
Sist endret av Kosy; 13. desember 2008 kl. 11:26.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Haha, høres flott ut!
Kunne prøvd det, når fattern stikker ut.
Men, tilbake til backtrack 3. Når jeg skal prøve å aircracke, finner den ikke device.

Hvor finner jeg device navnet til nettet?

edit: WPA2 bruker vi.
Vis hele sitatet...
Du kommer ikke til å klare cracke WPA2. WEP og WPA er VELDIG forskjellig. Finn deg en annen måte å få tak i passordet på. F.eks. som ranvik sa.
Trådstarter
Ok. Greit.

Et annet spørsmål: Naboen har ikke beskyttelse på nettverket. Da jeg prøver å koble til, går det NOEN ganger - og den sender sakte og mottar ikke mer enn 4.
Jeg får heller ikke tilgang til internett.
Any solutions?
Sitat av Kosy Vis innlegg
Ok. Greit.

Et annet spørsmål: Naboen har ikke beskyttelse på nettverket. Da jeg prøver å koble til, går det NOEN ganger - og den sender sakte og mottar ikke mer enn 4.
Jeg får heller ikke tilgang til internett.
Any solutions?
Vis hele sitatet...
Naboen din har mac-adresse sperre. Det vil si at routeren blokkerer tilgangen til alt som prøver å koble til som ikke har en mac-adresse som er tillatt i routeren.

For å komme igjennom dette må du evt få faket en mac-adresse som er tillatt.
Trådstarter
Hvorfor får jeg da koblet til via mobilen min da?

However, hvordan får jeg en fake som er tillatt?
Klikk på start -> kjør og skriv inn cmd.
Inni her så skriver du "ipconfig /all" uten hermetegn.
åsså finner du standard gateway-en til din tråløse router.
Ofte så er det noe som 192.168.1.0 eller 192.168.0.1 osv.

Denne nettverks gateway-en skriver du inn i nettleseren din.
Da ska du kunne få tilgang til inn til routeren, husk at det finnes mange standard passord som sikkert benyttes dette bruker å være:
admin
administrator
jensen
scandinavia
etc.
osv.

Si ifra om dette ikke hjalp deg da!
Trådstarter
Jeg har tilgang til min egen ruter.

det er ikke min det er snakk om, men naboen sin.
Kan vel nevne at det trådløse nettet her lar meg heller ikke koble til nettet. Hvilke innstillinger skal jeg se på?
Sist endret av Kosy; 13. desember 2008 kl. 12:39.
Okei, visst det er naboen din sitt tråløse nettverk det er snakk om, da blir ting fort litt verre.

Har selv testet ut linux distroen Backtrack 3, prøve d ut, uten å installere d, trur dette kan hjelpe deg, bare å søke på crack wlan backtrack 3 i google, å du for guider i hytt å pine

Lykke til
Trådstarter
Har brukt backtrack 3 selv før. Jeg trenger device name for å kunne starte aircrack.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Har brukt backtrack 3 selv før. Jeg trenger device name for å kunne starte aircrack.
Vis hele sitatet...
Prøvd å bruke SSID til nettverket?..
Trådstarter
Nei. Hvordan prøve noe du ikke vet hva er. xD Navnet?
Slik som evig mange her har sagt; " Bare kjør med backtrack" , er rett og slett lite til ingen hjelp. Backtrack vil ikke automatisk printe ut wep keys fra nett i nærheten. Dette er en smålig avansert metode du vil bruke for å få dette til.
For å finne en WEP har man 4 hovedsakelige metoder til å gjøre dette.
ARP Request Replay Attack
Fragmentation Attack
Caffe Latte Attack
Hirte Attack

Mange kan gjennomføres via backtrack ja, men dette er noe du sansynligvis må ha hjelp til, så jeg anbefaler deg i å rett og slett se igjennom et par guides som omhandler temaet..

Først ville jeg startet ved å registrere meg på Infinity Exists.
Last ned ders oppdaterte WEP crack guide her:
http://infinityexists.com/avi/Ep.%20...P%20Update.avi
om du browser bloggen deres og noen av de gamlere videoene finner du også måter å cracke WEP på.

Sitat av Kosy Vis innlegg
det er ikke min det er snakk om, men naboen sin.
Kan vel nevne at det trådløse nettet her lar meg heller ikke koble til nettet. Hvilke innstillinger skal jeg se på?
Vis hele sitatet...
Om du ikke får koblet til ser det ut som at han har sikkerhets tiltak som MAC filtrering. Da snakker man Net Stumbler. Finn alle devices i nærheten, foreta et søk i ny og ne, og når du tror du har hans MAC adresse og shit, prøv alle adressene du har fått, å prøv å koble deg til nettet hans.

Mac skifting er lett, iaf. på Backtrack / linux, og winxp. Om du har vista og mac skifting ikke er en mulighet er du ikke helt druknet enda.

Om du først greier å komme deg inn kan det jo hende at han har et eller annet dårlig admin passord på routeren, eller er så arrogant at han har default siden han tror han er sikkert med mac filtrering. Derfra kan du da tillate mac adressen du har i vistaen din.

cmd-> ipconfig/all --> Fysisk Adresse(MAC): xx:xx:xx:xx:xx:xx ( 12 tilsammen)
Sist endret av blueshift; 13. desember 2008 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Det kan ikke være mac filtrering!
Kompisen min er her med laptop, og får fint connecta til internettet hos naboen.
Det virker som om adapteret mitt ikke vil finne nettverksadresse.
Solutions? Takk for all hjelp.
HØR PÅ RANVIK!
Sitat av ranvik Vis innlegg
har du noe mer enn bare "jenesn router" gå på setings der så har du 100% en knapp som hetter save setings på routern. save fila på pc'en din åpne den fila i notpad. er den ikke i klar text så sende den til meg så skal jeg decode den.
Vis hele sitatet...
Hvis det er WPA2 du har(WEP2 finnes ikke) klarer du uansett ikke å cracke det!
Trådstarter
Ranvik sin guide har utstyr jeg ikke har penger til...
Jeg er ikke ute etter å cracke fattern sitt nett.
Jeg er ute etter at adapteret mitt faktisk skal kunne hente NETTVERKSADRESSEN til naboen.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Ranvik sin guide har utstyr jeg ikke har penger til...
Jeg er ikke ute etter å cracke fattern sitt nett.
Jeg er ute etter at adapteret mitt faktisk skal kunne hente NETTVERKSADRESSEN til naboen.
Vis hele sitatet...
Har du sjekket om nettverkskortet ber om statisk ip eller ber om å motta automatisk?

Nettverkstilkoblinger -> høyreklikk på trådløs tilkobling -> egenskaper -> velg internett protokol (tcp/ip) og trykk egenskaper. Sjekk at det står på "Motta ip-adresse automatisk" og ikke "Bruk denne ip-adressen". Samme med DNS servere
Trådstarter
Står på "mottar" på begge..
Har naboen din mac-filtrering kan du gjøre dette om du har skaffet deg backtrack:
(går svært raskt om du kan det, men vanskelig å forklare)

1. Skriv iwconfig i komandolinjen (trykk på det sorte vinduet nederst til venstre). Her kommer alle dine trådløse enheter opp hvis de støttes av BT3 (backtrack3).
2. Skriv "airmon-ng start også-navnet-på-ditt-nettverkskort" eks: airmon-ng start wlan0. Nå har du satt kortet ditt til å kunne nytte etter trafikk på det trådløse nettverket.
3. Skriv "airodump-ng wlan0" (wlan0 bytter du til ditt kort). Nå vil den automatisk hoppe mellom alle kanalene. Når du ser hva navnet og kanalen på nettverket til naboen er kan du hoppe til neste punkt.
3. Skriv "airodump-ng wlan0 -c 3". Her bytter du ut 3 med kanalen naboens nettverk er. Nå lytter du KUN på den angitte kanalen.

Når naboen så sender data vil mac-adressen til kortet komme opp i rubrikken under overikten som angir routere. Denne mac-adressen er den du ønsker å benytte for å komme rundt mac-filtreringen.

Du kan benytte macchange (mener det er komanoen) for å endre mac-adressen din i linux. Eller gå inn på instillinger i xp og endre mac-adressen din der. Vil anbefale å endre i xp da det er mye raskere og enklere (bilder nederst).

Når du har endret mac-adressen din til det samme som naboen kan du logge på routene hans/hennes og slå av mac-filtrering eller legge til din egen mac-adresse, dette er ønskelig da det er svært ustabilt om ikke umlig å bruke et nettverk med to identiske mac-adresser.

Her kan du legge til den mac-adressen du ønsker å bruke.
http://bildr.no/thumb/304222.jpeg
Her er et bilde etter at jeg har koblet til routeren og sjekket hvilke maskiner som er koblet til. Se så fin mac-adresse, han var heldig ved utdelingen
http://bildr.no/thumb/304224.jpeg
Sist endret av Sparkey; 14. desember 2008 kl. 00:18.
Trådstarter
Det har jeg sett på youtube.
Problemet er da ikke mac adresse eller noe slikt, fordi kompisen min kommer inn på nettet dems - og ikke jeg. Jeg har vel så og si funnet ut av at det er adapteret mitt som ikke vil hente nettverksadressen til det valgte nettet. Hva snakker du om kort?
Har et nettverksadapter, fra d-link. Er disse tingene det samme?
Det er ikke noe med MAC adressa hans, det er selve USB kortet / donglen. Sjekk at du har de rette driverne først og frems, prøv å les bruker guides på produktet.
Sist endret av vidarlo; 14. desember 2008 kl. 14:42.
Trådstarter
Takker for all hjelp på denne tråden!
Tror problemet hadde blitt løst, hvis jeg ikke var så jævlig dum. Noen som sa jeg skulle motta IP og DNS på nettverkstilkoblinger. Jeg gjorde dette bare på det trådløse, og ikke lokal tilkobling.

Tusen takk uansett, alle sammen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sorry for kuppe tråden, men jeg har fått kloa i wep-nøkkelen til naboen. brukte backtrack. Men når jeg skal koble meg på nette hans med vista wller xp kommer det ikk opp spørsmål om nøkkel. kommer bare at jeg ikk får kontakt med router. help? :/
Sitat av pardice Vis innlegg
Sorry for kuppe tråden, men jeg har fått kloa i wep-nøkkelen til naboen. brukte backtrack. Men når jeg skal koble meg på nette hans med vista wller xp kommer det ikk opp spørsmål om nøkkel. kommer bare at jeg ikk får kontakt med router. help? :/
Vis hele sitatet...

Der ser det ut som at det er mac filtrerings problemer