Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2430
Starter opp en pc, får operativsystem ikke funnet.
Tenkte å starte sikkerhetsmodus ellr "siste fungerende".. Men kommer ikke på oppstarten.

Jeg får : bios - memory test og hd test. Alt jeg finner.

F8 er jo den tasten for å komme til "sikkerhetsmodus" osv..

Tips noen?
PC-en har ikke noe operativsystem. Installer Windows eller hva du nå enn ønsker. Start med å skaffe en installasjons-CD/DVD.
Brukte "svenskeknappen" her om dagen, typisk at Windows skal spise en fil da.

Må da gå an å gjøre noe.
Enten det eller så har du glemt en floppy \ USBpenn \ Ekstern Harddisk koblet i maskinen.
What? Plugge ut den? Eller hv amener du?
Korrekt observert.
Kan det være feilen til at jeg ikke finner "sikkerhetsmodus" eller at jeg får feilmeldingen?
Du finner ikke sikkerhetsmodus fordi maskinen ikke finner en bootsektor så du når aldri windowskonsollet.
Har en gammel boks som ikke har mulighet å boote fra usb. Om det står usb minne i den under oppstart så nekter win å starte. Vet ikke om det er det AtX mener ? Men sjekk og hva som står til boot i bios.
Sist endret av pidget; 26. desember 2008 kl. 01:07. Grunn: full
Det AtX mener, forenklet, er at du ikke kan finne sikkerhetsmodus til et operativsystem som du i utgangspunktet ikke finner.

Og det stemmer at datamaskinen i enkelte tilfeller ikke vil finne operativsystemet om du har påkoblet en ekstern harddisk, minnepenn, eller floppy (fordi maskinen vil prøve å lete etter et operativsystem på disse mediumene) - om dette er tilfelle, finner du fort ut om du prøver å koble fra eventuelle påkoblede gjenstander. Logisk nok.