Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3135
Jeg har fundert litt på hvordan man programmerer applikasjoner til iPod og iPhone? Jeg har søkt en del på google og funnet et program til MAC som man må bruke? Jeg har Windows, så da fungerer det ikke for meg altså?

Jeg kan noe basis php-,sql-, html- og css-programmering, om dette kan hjelpe?

- Hvilket språk blir det programmert i når man lager applikasjoner?
Jeg vil tro http://developer.apple.com/iphone/ er stedet å starte.
Ja, men de programmene der er kun til mac.
Som jeg har sagt tidligere bruker jeg windows.
Ingen måte at jeg kan bruke windows til å lage applikasjoner altså? Blir vell en macbook uansett etter jul (forhåpentligvis), men tenkte kanskje det var mulig i windows også..?
▼ ... over en uke senere ... ▼
finner garantert App-maker program til windows om man bare leter, hadde et sånt program tidligere selv men husker ikke hva det het..
sikker på at du på at du har google? jeg fant vertfall noe her http://www.elanso.com/ArticleModule/...lSsQmKzIi.html
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
iPhone-programmer skrives vel i obj-C, som er et språk som har blitt en slags standard for mac-applikasjoner. Jeg vet ikke hvordan det er å kjøre programmer skrevet i obj-C i windows (helt ærlig har jeg ikke særlig peiling på programmering) men jeg mener å huske at jeg har sett iPhone-emulator for windows. Så hvis du finner en obj-C-compiler for windows og laster ned en iPhone-emulator burde du vel være godt på vei.

Hvis ikke går det vel an å a) kjøpe en gammel mac som kjører en eller annen versjon av OSX, så lenge den kan har kraft nok til å compile programmer eller b) emulere OSX i windows.