Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 529
Noe er feil! Koden min virker ikke!
Det jeg prøver på er å lage en ingrediensliste, men jeg skal kanskje endre ingredienser i mange forskjellige filer, så jeg har laget en fil som viser alle ingrediensene:

HTML-kode

<?php
$ingrediensliste = "blåbær,bringebær,jordbær";
?>
Og denne brukes blant annet på en side hvor man skal se alle ingrediensene man har. I databasen står følgende oppført:
http://i118.photobucket.com/albums/o108/vardark/Database-1.png
Her kommer problemet, på ingrediensene de forskjellige folka her sin side får jeg feil!
Koden viser dette:

HTML-kode

include "lister.php";
$ingrediensliste = explode(",", $ingrediensliste);
$ingnr = 0;
$ingredienser = mysql_query("SELECT * FROM ingredienser WHERE brukernavn = '$brukernavn'") or die(mysql_error()); 
while($ingrediens = mysql_fetch_array($ingredienser))
{
echo $ingrediens[$ingrediensliste[$ingnr]];
$ingnr++;
}
Outputten blir, hvis man er innlogget som Vagnus, det man har av den første ingrediensen på linja, altså, slik det er nå så blir output 1 fordi blåbær er først, setter man jordbær først blir det 3 osv.

Noen som har noen idé om hva som er galt?
Jeg skjønte ikke problemet ditt... Forklar litt bedre.
Jo, nå skal du høre:
Jeg prøver jo å lage en liste som viser hvilke ingredienser hver enkelt bruker har, men den viser bare en ting, det er jo tre ingredienser koda; Jordbær, bringebær og blåbær. While-koden skal liksom komme med hva man har av alt, men den kommer bare med en av dem, blåbær, ikke de to andre bærene.
Mulig det bare er jeg som er dum, men jeg skjønner fremdeles ikke. Uansett, vil det ikke bli mer logisk å sette det opp slik inne i while-loopen?

Kode

<?php
echo $ingrediensliste[$ingrediens['<FELT FRA MYSQL-TABELLEN>']];
?>
Om jeg er helt på jordet nå, så sleng gjerne ut tabellstrukturen din også, så kanskje jeg forstår bedre.

Vil det ikke være bedre å samle alle ingredienser i databasen også? Så slipper du å styre med tekstfiler.
Du kan jo prøve var_dump($ingrediensliste); (http://php.net/manual/en/function.var-dump.php) for å se hva som egentlig ligger i den.

Eller ta echo ut de forskjellige variablene i while-løkken for å se om de produserer ønsket resultat.