Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1010
Hei!

Er det mulig å ta en full backup av C. Formatere disken. Deretter kopier den gamle backupen tilbake uten at man vil merke noe forskjell?

Siden jeg må levere inn PCen hvert halvår og vi har ikke lov til å lage partisjoner og de blir logget(ble tatt for det) så tenkte jeg at jeg skulle ta en full backup av C-disken, dertetter installere Linux, og en uke før jeg skal levere den inn så formaterer jeg bare å legger inn den gamle backupen.

Noe god plan?

Mvh
hyr
Det går helt fint.
Bruk Ghost eller Altiris.
Kan du ikke bare bruke en ekstern HDD og boote linux fra den da? Så bare unpluger du den når du leverer den inn?
Tror læreren blir litt mistenksom hvis jeg sitter med en liten HD ved siden av meg.
Men kan vel bruke minnepenn, men det koster penger.
Jeg har flere ganger brukt gratis programmet DriveImage XML for full backup og restore
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
Sitat av hayer Vis innlegg
Tror læreren blir litt mistenksom hvis jeg sitter med en liten HD ved siden av meg.
Men kan vel bruke minnepenn, men det koster penger.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt min eksterne hdd med på skolen mange ganger... Ingen som sa noe selv om den er stor som et fjell. Kjøp deg en liten WD passport elns.
læreren min ble litt skeptisk første gangen jeg hadde ekstern hdd på skolen, jeg unnskylde meg med at pcene var så ustabile at ingenting lå trygt på den.

tviler på at læreren sier noe.
Deamon tools?
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=118724 les der står det hvordan ta 100% backup av helle disken, gratis er det og.

bare husk vel "helle disken" og ikke bare d eller hva nå partisjone hetter. den er umulig for dem og meker.
Sist endret av ranvik; 19. november 2008 kl. 21:59.
installer linux på den eksterne hdd-en da vel! :P
Unnskyldningen din er hvordan du lagrer dataene dine, at du jobber med filene på den stasjonære pcen hjemme, dermed gidder ikke å drive å sende over filer

Husk å lage en fat-partisjon til "grunnen" i tillegg til ext3
Sist endret av hawken07; 19. november 2008 kl. 22:21.
Aldri merket en lærer som blir "mistenksom" hvis du har oppe en extern HD.

Jeg bruker ubuntu på skolen btw.. ingen som har klaget på det.