Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 500
Jeg bruker nå denne koden for å få uploadmuligheter via web, men den er begrenset ved størrelsen på datatypen eller noe sånt. Det virker som om den ikke takler filer filer >2mb, og det er litt kjipt. Det jeg ønsker er en mulighet for å uploade filer på ubegrenset størrelse, eller iallefall en god del større enn 2mb. Noen som har forslag?

Sånn jeg gjør det nå er;

// action=neste fil method=post osvosv
<input type=file name="userfile">
// submit


// kode for upload
if(!empty($userfile)) {
copy($userfile, "/path/til/filer/$filnavn");
unlink($userfile);
Vis hele sitatet...
edit; Vil gjerne ha mulighet til å velge flere filer og uploade samtidig også hvis det lar seg gjøre..
Sist endret av nalle; 14. januar 2003 kl. 08:09.
Det at det kun er to mb er vel pga. limit i php.ini filen? Så hvis du er admin for din egen server kan du jo endre dette.
Ja, i php.ini har du en "post_max_size" variabel. Du kan eventuelt bruke Perl til dette. i Perl tror jeg du selv må/kan sette en grense i scripte ditt.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Vil du laste opp flere filer kan du gjøre det lett ved å kalle filene for f. eks $userfile1, $userfile2, osv.

Så kan du ta en liten forløkke:

for($i=1;$i<=$_FILES;$i++){
if(!empty($_FILES["userfile".$i])) {
/*resten av koden her*/
}
}
Skal du upploade større filer enn det som er tillat i php.ini kan du lage en .htaccess fil i den katalogen scriptet ligger hvor du skriver følgende
"upload_max_filesize = 2M"
Du skjønner sikkert hva du må forandre på
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av sugx
Skal du upploade større filer enn det som er tillat i php.ini kan du lage en .htaccess fil i den katalogen scriptet ligger hvor du skriver følgende
"upload_max_filesize = 2M"
Du skjønner sikkert hva du må forandre på
Vis hele sitatet...
Det fungerer nødvendigvis ikke. Kommer helt an på om administrator tillatter lokale endringer gjennom .htaccess.