Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1039
Hei! Siden det nydelige vinteren viste seg litt idag, følte jeg at det var på sin plass og ta noen bilder
Ble ganske fornøyd med dette! Kritikk, anyone?

http://fc75.deviantart.com/fs33/i/2008/303/e/2/Siavash_by_loffe123.jpg
Sist endret av loffe; 29. oktober 2008 kl. 12:52.
Litt uklart og blast. Er det et hvitt barketre??
Ansiktet hans er også litt ute av fokus og veldig hvitt...har du fokusert på ansiktet?

Åssen kamera er brukt?
Hei!

Du begynner sakte med sikkert å havne på lista mi over fotografer som utmerker seg på forumet. Du er veldig flink til å ta bilder.

Du er også den første på forumet som har en farget som objekt, noe som jeg liker, i stedet for uttallige blondiner. Liker godt øynene hans, hvordan han blingser, og at han har så "kraftige" øyne. Stammen var jo også veldig detaljrik og flott, og for å få fremmet dette så kunne du kanskje økt kontrastene litt? Tror jeg ville gjort seg.

Du kunne også tatt vekk noen snøflak som er litt for nærme kamera som bare lager en forstyrring i bildet. Dette kan jo lett klones bort. Ellers, et veldig fint bilde Loffe!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Uheldig med treet som kommer inn fra høyre. For min del forstyrrer det balansen i bildet såpass mye, som om jeg blir trukket mot det kontinuerlig. Ville – dersom det ikke går for mye ut over motivet – beskjært høyrekanten, og muligens over- eller underkant for å beholde proporsjonene på bildet.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Enig med dev, men istedet for å beskjære bildet vil jeg si at det er en typisk enkel klonejobb for Photoshop:

http://img407.imageshack.us/img407/8840/picture2nk5.png
Du frisket jo litt opp i fargene også du Eple, ble hakket bedre nå.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Joda, frisket opp fargene litt, klonet litt og la på en px stroke, men det endrer jo ikke på at det var et veldig godt bilde i utgangspunktet med et litt utenom det vanlige motiv, det skortet bare litt på etterarbeidet =) Fortsett å ta gode bilder som stikker seg ut som dette, du er en blandt flere her nå som viser seg å ha talent for foto loffe.
Okey, ja, utrolig hva man kan gjøre etterpå.

Litt interessert i å vite litt om kamera, objektiv, exif?
Veldig bra bilde, får frem litt vinterstemning i meg
Er det meninga at han skal se litt lei seg ut? Jeg syns øynene hans så veldig triste ut.
Eplefisk sin versjon var hakket bedre, har du etterredigert noe i det hele tatt? Også det med snøflak på linsen = forstyrrende.
loffe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elemental
Eplefisk sin versjon var hakket bedre, har du etterredigert noe i det hele tatt? Også det med snøflak på linsen = forstyrrende.
Vis hele sitatet...
Har ikke redigert noe spesielt. Var på skolen og løp ut og tok noen bilder, fikk egentlig ikke lov så jeg rakk ikke å redigere :P
Sitat av Elemental
Eplefisk sin versjon var hakket bedre, har du etterredigert noe i det hele tatt? Også det med snøflak på linsen = forstyrrende.
Vis hele sitatet...
syns snøflakene er med å løfte stemningen en hel del.
Er man nødt til å gå over lik for å få litt info om kamera osv???
loffe's Avatar
Trådstarter
Canon 350d, kit linsa, F 5.6, 1/320... og ISO på 1600 av en eller annen jævla merkelig grunn..
Utrolig bra utstyr med andre ord
Sitat av loffe
Canon 350d, kit linsa, F 5.6, 1/320... og ISO på 1600 av en eller annen jævla merkelig grunn..
Utrolig bra utstyr med andre ord
Vis hele sitatet...
Ahh, takker. Er nok der blassheten jeg føler er der kommer fra, pga isoen. Når det er snø er det allerede veldig lyst ute på dagen...

Spotmålet du?
Sitat av tafsern
Ahh, takker. Er nok der blassheten jeg føler er der kommer fra, pga isoen. Når det er snø er det allerede veldig lyst ute på dagen...

Spotmålet du?
Vis hele sitatet...
canon 350d har vel ikke spotmetering?
Sitat av slækkern
canon 350d har vel ikke spotmetering?
Vis hele sitatet...
Uten å ha sjekket før jeg spurte, så har den kanskje ikke det nei...