Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 845
Ok, jeg skal på bursdag til en digg jente i morra og hun bad meg ta med en cd. Tenke jeg skulle imponere litt med faktisk å lage en bra cd. Desverre har jeg rimelig ensporet smak selv, og tror ikke det er noen sikker sukess hvis jeg smekker inn mine egne favoitter. Det dere trenger å vite for å velge ut sanger er følgende:

- Hun liker ikke techno/trance/dance (ingen av oss gjør det)
- Hun liker westlife osv. Det gjør ikke jeg og ingen andre som skal dit. Grunnen til at jeg skal lage cd er at hun ikke får spille westlife av de andre som skal dit .
- Jeg liker rap.

Som dere skjønner legger jeg litt i å lage en hotshit cd, så hvis dere har noen ideèr, hit me. Tnx
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
aphex twin
coldplay - politik
coldplay - the scientist
coldplay - a rush of blood to the head
coldplay - clocks
Sist endret av radex; 11. januar 2003 kl. 14:03.
hva med litt slik.. "allmenn" musikk som ikke er trance, westlife eller rap.. slik nesten mtv-musikk..

· the sounds - living in america
· kelly osbourne - papa don't preach
· Garbage - I think I'm paranoid
· Madrugada - Beautyproof
· Sixpence none the richer - I can only breathe your name
· Silverchair - Israel's son

for eksempel.. jeg vetafaen egentlig jeg. smell på med litt nirvana, green day, foo fighters og slike ting også, så hadde hvertfall JEG blitt fornøyd.. men en westlifejente.. vetafaen jeg ass ;D de er en egen rase.
Defekt's Avatar
Trådstarter
Hehe, hun er egen rase, alright... ...

Uansett, takker for forslag. Har hørt svært lite om/av aphex twin, men skal likevel gi det er forsøk. Coldplay er jo litt nice. Uansett, hadde vært litt kjekt med konkrete sanger også, da jeg ikke har tid til å laste ned og høre på så voldsomt mye. Blir nok en del fyll der, så hadde vært kjekt med noe musikk som passer til det også.
Generelt sett så er jo musikk folk kjenner igjen mest populært på parties, så du burde egentlig gå for halvkjente, gamle klassikere, som f.eks:

Marcy Playground - Sex and Candy
Green Day - When I come around
Spin Doctors - Two Princes
Smashing Pumpkins - 1979
Foo Fighters - Everlong
Manu Chao - La Primavera

(Und so weiter ...)

Men du kunne jo evt. sjekket ut disse:

Modest Mouse - Never Ending Math Equation / indie-rock
Built to Spill - Strange / indie-rock, emo
Alkaline Trio - Radio / emo
Rancid - Time Bomb / ska
Operation Ivy - Healthy body sick mind / ska
Common Rider - Classics of Love / ska
Motorpsycho - Beautiful Sister / indie-rock, emo
Hot Water Music - Turnstile / emocore

En god blanding musikk som burde kunne sette folk i ulike sinnsstemninger.
kan jo slenge me noe goe 90 tals slagere som
Green Day- time of your life
Liquido- Narcotic
osv...

Kanskje noe Ash hadde gjort seg. Eller Counting Crows?
Rammstein.....the answer to everything:P!
Ozzy Osbourn - Crazy Train
u2! den kommer dere sikkert til å like.
eller kanskje vist hun liker sonne gay band, så noe backstreetboys eller noe a1
Master debater
Dekilaz's Avatar
Virker som om hun liker musikk som er populær for øyeblikket, så sjekk ut vglista og last ned litt av låtene der.

Hører selv mest på hiphop, så skal du lage en partycd, så sleng på "How High" av Meth og Red, "Got your money" med Ol' Dirty Bastard, "Hot in Here" med Nelly og gjerne også "California Love" med 2pac.
Travis, Oasis, REM, Queen, Manic Street Preachers ...

(For variasjonens skyld så har man f.eks Sinatra, Crosby og Armstrong. Men det var visst ikke jazz hun skulle ha )
westlife=Aphex twin