Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 868
ok, nå er jeg suuuuuuuuuuur..

Når jeg hadde win2k fikk jeg hele tiden opp en bluescreen hvor det stod:

"Feil under dumping av fysisk minne blablablabla"

JEg formaterte og la inn XP og for 5 minutter siden fikk jeg opp:

"Feil under dumping av fysisk minne blablablabla"

Og når jeg får denne meldingen trykker jeg på restart knappen, men maskinen finner ingen harddisker. for å finne harddiskene igjen så må jeg trykke på power off og deretter power on knappen... €#"?)=!"?=)W?D=)"!#


Noen som har hatt samme problemet?

Maskinen er en Pentium 4 Northwood - 2200 Mhz - 1024 DDR DIMM RAM
Minnet er ødelagt.
Jeg fikk det MYE før... Det ga seg etterhvert (aner ikke hvorfor, men jeg klager ikke)
trendhore
Geddi's Avatar
Trådstarter
Minnet er ødelagt? Maskinen er nesten helt ny


[edit]
Har ikke fått dette på lenge nå.. Men plutselig kom det tilbake
[/edit]
En fysisk feil i minnet(produksjonsfeil) sikkert. Om man har ECC minne kan man omgå problemet når det låser ut de ødelagte sektorene. Grunnen til at feilen kommer og går kan være mengden minne du bruker før du rebooter.
Kan også være harddisk som er litt "shabby".. siden maskinen ikke finner den i oppstarten etterpå.

Forsøkt å f.eks ta ut og inn IDE-kabelen fra harddisk samt hovedkort? Ta ut og inn minne-brikker er også en ting.

Har XP fungert over lenger tid? (Det har vel det ja )

Hvis du vil lære noe av situasjonen kan du søke på google etter hvordan du leser en blåskjerm Søk på "how to read bluescreen" eller noe i den dur.. Da finner du nok ut hva som er feil.
hmm, hvis du overklokker kan det evt. være det som forårsaker problemet, hvis du ikke gjør det kan du prøve å laste "default" settings i bios, eller sette ned minne-instillingen litt(cas, osv). Hvis minnet har feil vet jeg ikke om dette hjelper. Men hvis minnet fungerer fint etter å ha gjort dette vil jeg si at du kjører minnet for hardt.
Hvis problemet ikke forsvinner er det kanskje en fysisk defekt på minnet eller det kan være andre komponenter som er feilkilden.

En mulig feilkilde kan være varme, hvis kabinettet ditt blir "sinnsykt" varmt, kan det være at cpu eller andre komponenter ikke takler varmen og det oppstår feil.

Det er mulig at minnet faktisk ikke er kompatibelt med hovedkortet, du kan jo prøve en bios-oppdatering.

Legg inn Motherboard Monitor 5 og konfigurer det, sjekk alle temperaturene og volt-linjene. Se i manualen til hovedkortet hva disse voltlinjene bør ligge på (3,3, 12 osv. vcore på en northwood er vel rundt 1.65?)

Hvis du har flere minne-moduler, prøv f.eks en om gangen, hvis du kun har en prøv forskjellige minne-slot på hovedkortet.

Stripp maskinen til kun nødvendig komponenter, f.eks en minne-modul, en hd, et enkelt skjermkort(pci) osv..
Hvis problemet fortsetter, sett inn komponenter gradvis til du finner feilen. Et godt program for å teste stabilitet er prime95 : http://www.mersenne.org/freesoft.htm

Hmm, da kommer jeg faktisk ikke på mer, sikkert masse annet, skal se om jeg kommer på noe
trendhore
Geddi's Avatar
Trådstarter
tror ikke det er varme som er problemet... Tror temperaturen ligger på 30 grader inne i kabinettet....


Har heller ikke overklokket
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg fikk den feilen der all the time på min gamle amd k6, der var det varmeskadet ram
Feil under dumping av minnet tror jeg kan bety feil ved skriving til swapfil, og hvis du ikke har hd'ene med deg ved reboot tror jeg nok det er hd'ene du bør finsjekke først.... Prøv f.eks. å kjøre swap-fila på en annen hd og se om problemet bedrer seg...
Hei!
Jeg kjører win2k. For en stund tilbake begynte jeg å få problemer med dumping av fysisk minne.
Når jeg f.eks spiller CS så kan maskinen plutselig bare reboote. Får opp bluescreen hvor det står at den dumper fysisk minne.


Har lest hva dere har skrevet og vil bare takke for tipsene.
Skal prøve meg frem nå!
test minnet med sisoftsandra, se om den finner feil på minnet
JEg fikk det problemet et par ganger.. Men da sto det at den var ferdig med å dumpe minnet. Også skjedde ingen ting og jeg måtte reboote..
Jeg har også problemet av og til.. Men vet ikke om det er tilfeldig eller bare med min pc. Men samtidig når jeg får disse blue screena så er Inet speeden også fucka i CS.(har ikke prøvd andre spill). Men etter tid så forsvinner det bare..