Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 11791
jeg har hørt at hasj øker forbrenningen din, og jeg lurer på om dette er sant? Jeg snakker om daglig røyking hvis det har noe og si.
Ftnfw's Avatar
Trådstarter
Sounds like bullshit to me...
Sitat av Boo-Boo
Sitat fra en chat på sol.no:


CIA har genmodifisert marihuana planten, slik at de som røyker blir tynne. Det var på 80-tallet, etter at McDonalds startet med heroin i burgerne, slik at alle ble avhengige av burgere. Alle amerikanere røyker også hasj, det er derfor de er så late. CIA skjønnte at dette ville medføre en fedme epedimi. CIA bestemte seg for å motvirke dette ved å genmodifisere marihuana planten. Dette nye "stoffet" nå finnes i 70% av all marihuanaen i usa. Denne typen marihuana har nå også kommet til Norge, så det er helt sant som du sier. De siste ryktene jeg har hørt er at CIA nå også skal genmodifisere all plasten som brukes i tastaturer, og mobiltelefoner slik at fjortis gutter som er avhenig av dataspill skal bli tynne bare av å spille wow hele dagen, mens fjortis jenter som er avhengig av mobiltelefon kommer til bli tynne av å sende meldinger.
Vis hele sitatet...
Dette var ikke seriøst ment? ..eller?

Vet tror ikke hasj har noen stoffer i seg som kan øke forbrenningen. Men tror kansje heller dette er et biprodukt av munching :P .. Mange små måltider holder forbrenningen igang? eller er jeg helt på jordet.

I tilleg spiser man også mye dårlig mat, men det kan likesågodt gjøre deg feit.
Sist endret av murloc; 6. juni 2008 kl. 21:17.
jepp, stemmer det. best vi alle lager hatter av sølvfolie og beskytter oss mot CIA.


Men, fra spøk til revolver, ang økt forbrenning, så vil jeg personlig si at det varierer veldig fra person til person. Har selv gått ned endel etter hyppig daglig røyking, men har også gått opp igjen av hyppige matkick, dog jeg har lagt merke til, at jo mer man røyker gjevnlig, jo "mindre matkick" får man. Dette kan vel ha med at kroppen tilpasser apetitten etter tilstand, og jo oftere man er stein, jo mer "normalt" blir dette for kropp og sinn.

kan vel kalles en myte med rot i virkeligheten?

Selv foretrekker jeg innimellom ta alt fra 2 dager til ukesvis med opphold i røykinga, for å lette på sjelen
Cannabisbruk gir vitterlig matkick/munchies, men da spesielt i begynnelsen, og spesielt rettet mot søtsaker. Sukker demper cannabisrusens effekter, dette er muligens en grunn til at man blir så godtesjuk (om cannabis senker blodsukkeret så kroppen skriker etter sukker, eller om organismen føler seg for stein og blir sukkersjuk av den grunn vet jeg ikke).

Uansett, dette med overdreven munching er noe de fleste vel går bort ifra etterhvert, både ubevisst (man vender seg mer og mer til rusen og får ikke den store trangen), og bevisst (jeg og andre har bevisst kuttet ned på sukkerinntaket under påvirkning nettopp for å ikke forstyrre ruseffektene). Siden munchingen i de fleste tilfeller uansett ikke fører til store inntak av sunn, næringsrik mat, og fordi mange nok etterhvert synker så langt nedi "hasj-myra" at matbehovet blir mer eller mindre undertrykt, og mat bortprioritert, kombinert med mindre fysisk aktivitet, ser jeg det som sannsynlig at utstrakt bruk av cannabis i en del tilfeller indirekte fører til vekttap hos brukerne.
Siden jeg begynte med dop har jeg mistet mange kilo.
Jeg driver ikke med tunge stoffer selvom jeg har vært innom det meste av det som finnes på markedet opptil flere ganger.

Dog drev jeg med daglig cannabis/marijuana røyking i over 4 år og har gått ned 6-7 kilo siden begynnelsen av min dopkariere. For meg virker det som om cannabis så absolutt øker forbrenningen.
Sist endret av Deci; 7. juni 2008 kl. 01:06.
Er du seriøst overasket over å ha gått ned noen kilo etter års aktiv narkotikabruk?

Og i såtilfelle skylde på hasjen?

nei ærlig talt...
eller at du blir slapper og nedprioriterer/gir faen i og få mat i magen som nevt tidligere
Jeg har aldri prøvd noe sterkere enn hasj/mariuhana. Jeg starta å røyke 2 - 3 ganger i måneden for 2 år siden, nå røyker jeg nesten daglig, og veier 15 kg. mindre enn det jeg veide i sommerferien. Har heller ingen fysisk aktivitet, og får masse kommentarer om hvor tynn jeg har blitt så det er vel noe i det
Sist endret av random16439; 7. juni 2008 kl. 03:29.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Sitat av murloc
Er du seriøst overasket over å ha gått ned noen kilo etter års aktiv narkotikabruk?

Og i såtilfelle skylde på hasjen?

nei ærlig talt...
Vis hele sitatet...
Nei la oss ikke skylde på hasjen, fordi det er ikke et narkotikum!"1 Jeg kjenner flere som KUN har røkt hasj, og gått ned MANGE kilo. Det tilfellet jeg stusset mest over var en førtiåring jeg kjenner som har gått ned langt over 12 kilo, og det eneste "fy-fy" kjemikaliet han får i seg er THC.
Ftnfw's Avatar
Trådstarter
xtapolapocetl, det du nevner har jeg aldri opplevd. Jeg får like mye munch nå, om ikke mer, enn jeg fikk de første gangene jeg røkte. Har røkt daglig i 2 år nå, med 3-5dagers pauser hver mnd.

Jeg har veldig rask forbrenning fra før av, og er ganske tynn, men det har jeg vært hele livet, også før jeg startet og engang tenke på hasj. Når jeg røyker hasj, så får jeg så absolutt en mye større matlyst, og spiser kanskje 2-3ganger mer enn det jeg ville gjort uten og røyke hasj, men vil dere si jeg uansett kommer til og gå fortere opp i vekt hvis jeg hadde kutta ut hasjen?



Denne tråden handler ikke om personer som prioriterer hasj før alt, til og med mat. Så klart går man ned i kilo, hvis man går på sosialn og bruker alle pengene på hasj, unntatt en 200lapp til mat.
Sitat av CaptainP
Nei la oss ikke skylde på hasjen, fordi det er ikke et narkotikum!"1 Jeg kjenner flere som KUN har røkt hasj, og gått ned MANGE kilo. Det tilfellet jeg stusset mest over var en førtiåring jeg kjenner som har gått ned langt over 12 kilo, og det eneste "fy-fy" kjemikaliet han får i seg er THC.
Vis hele sitatet...
Du må vel skjønne at jeg mente at det er livstilen som har skylden, ikke stoffet. Altså som sagt tidligere så kan det kansje være en indirekte påvirkning.
Om man går på heroin i 4 år så er det ikke stoffet som dreper deg, det er jo hele livsstilen!

Vis meg en eneste kjemisk formel som skulle tilsi at thc skulle påvirke forbrenningen!
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Unnskyld for det murloc, var fredag i går og jeg var smart nok til komme innom her før jeg la meg, men det er vel mulig at et av de 250 andre stoffene kan bidra. Bør egentlig ikke uttale meg, atter en gang så var det ikke så gjennomtenkt, og beklager.
Ftnfw's Avatar
Trådstarter
Jeg synes det høres mer logisk ut at det er tobakken som øker forbrenningen, og ikke hasjen. Store og hyppige trekk blanda med tobakk, i en stor bong, hver dag...

Hadde gjerne likt å sett en kilde om at hasj øker forbrenningen, hvis det er noen som har det.
Sist endret av Ftnfw; 7. juni 2008 kl. 11:51.
Personlig har jeg faktisk opplevd å ta av litt på vekta etter noen runder med hasj. Men det går så lenge mellom vær gang jeg røyker at det legger jeg meg på igjen kjapt - tror faktisk hvis en overdriver bruken så er den såpass forbrennende at en går vel ikke merkbart opp, tror jeg. Dette gjelder da selvom en ikke skulle gå merkbart ned, det spørs litt på personens kroppsbygging, men jeg personlig har opplevd at hasj har satt igang svettekanalene i kroppen uten at jeg har merket det, og om nettene så må jeg jo brenne skikkelig, for da føler jeg meg som en voksfigur når jeg våkner opp - selvom det kanskje er mer følelsen enn væske forbrent: Bare for å gå den andre veien så påstår jeg det motsatte - ja, hasj øker forbrenningen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er fint at folk kommer med egne erfaringer, men blir ikke trådene litt kjedelig når alle bare kommer med "jeg har røyka så og så lenge, jeg har aldri sett effekt på meg selv" uten noe inspill av vitenskapelig fakta/studier?

Jeg søkte litt og fant frem dette forsøket.
Det viser til at de fant INGEN virkning på metabolisering av karbohydrater.

Og siden det er så populært må jeg vel selv komme med min personlige erfaring:
Jeg har røkt lengre enn de fleste her, første gang jeg prøvde cannabis er vel 10 år siden og jeg har røkt mer eller mindre ganske fast i 7-8 år med pauser her og der på opptil en måned.

Vektmessig har jeg holdt meg på samme vekt omtrent, ikke noe kraftkar akkurat (ca 70kg).
Men det merkelige er at jeg vet av et par eksempler av folk som har sluttet over lengre tid (opptil et år) og lagt på seg mye vekt, som trengtes i dette tilfellet.

Min teori er at nikotin har en finger med i spillet, for tobakk brukes flittig av alle jeg kjenner i mekket: Så la oss si man røyker et gram dagen, kanskje 2, med tilhørende tobakk, og plutselig slutter. Vil jeg ikke tro at de klarer å holde opp samme nivå av nikotin ved å bare røyke sigaretter.

For nikotin har ivertfall noen studier som bekrefter effekter på metabolismen vår.
Sist endret av Dodecha; 7. juni 2008 kl. 14:41.
Hey Murloc!

Har du en utdanning eller noe som kan gjøre at du er helt sikker på at det er livsstilen og ikke hasjen som har skylda for vektreduksjon? I tilfelle, har du undersøkt det grundig et sted og kan gi meg skildene?

Hvis du ikke har det så kan da umulig du vite om det er hasjen eller ikke.

Nei, ærlig talt...
Sist endret av Deci; 7. juni 2008 kl. 14:46.
Deci: Som Doecha nevnvte finnes det studier som beviser at cannabis ikke hjelper på forbrenningen, men det gjør nikotin.. Jeg vil si det er helt logiskt at livstilen til mange hasjrøykere gjør at de taper vekt. Jeg har sett det på alle vennene mine som ofte tar pauser etter langtidsbruk. De går ned etter mye hasj over laaang tid og går faktisk dramatisk opp da de slutter. Hasjrøykere er apatiske, de gir faen i små ting og mat/pusse tennene kan nedprioriteres. Selv har jeg merket etter 1 års bruk osv, at jeg aldri har lyst på mat utenom etter jeg har røyka, spiser alså nesten kun under munchies. Jeg merker også at det er kun søtsaker jeg vil ha.. Jeg gikk ned 6 kilo på 1 år, brukte kun pepper og cola 2-3 ganger hver.

- Jeg har hørt at alt man spiser mens man har munch på cannabis legger man aldri på seg da fordøyelsen jobber som faen da, riktig?
Ftnfw's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZionRoad
Hasjrøykere er apatiske, de gir faen i små ting og mat/pusse tennene kan nedprioriteres. Selv har jeg merket etter 1 års bruk osv, at jeg aldri har lyst på mat utenom etter jeg har røyka, spiser alså nesten kun under munchies. Jeg merker også at det er kun søtsaker jeg vil ha.. Jeg gikk ned 6 kilo på 1 år, brukte kun pepper og cola 2-3 ganger hver.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri opplevd, så du skal være forsiktig med og dra alle under en kam. Jeg har daglige rutiner, og hopper ikke over noen av "pliktene" mine, selv om jeg røyker meg skækk hele dagen. Jeg spiser alltid frokost og lunsj uten og røyke meg bønne først, og har ingen problem med det. Tennene mine pusser jeg 2-3ganger om dagen. Røyker gjennomsnittlig i overkant av 5er (delt på 2) hver dag.
Det har vell heller noe med alder (i hodet?) og gjøre. Har lagt merke til at mange av mine bekjente 17-18åringer som akkurat har begynt og røyke hver dag, de er helt giddaløse og orker ingenting. Hasj er det eneste som står i hodet deres. Momler unødvendig mye, og det går nesten ikke ant og ha en oppegående samtale med de. Huff og huff, og de tror de er så "innrøyka" etter 1-2mnd med røyking 4ganger i uka.

Sitat av ZionRoad
- Jeg har hørt at alt man spiser mens man har munch på cannabis legger man aldri på seg da fordøyelsen jobber som faen da, riktig?
Vis hele sitatet...
Det var liksom det tråden handlet om da...
Sist endret av Ftnfw; 7. juni 2008 kl. 17:54.
Nå er jo jeg i den alderen 17-18.. Jeg kan ikke røyke vær dag da dette har for negativ virkning på meg.. Selv om hasjrøykere kan bli apatiske handler det faktisk bare om å ta seg i nakken, gå på jobb, hold kontakt med venner å ha generell orden på livet.

- Jeg mente ikke forbrenning, men fordøyelse, 2 forskjellige ting gitt.
"- Jeg har hørt at alt man spiser mens man har munch på cannabis legger man aldri på seg da fordøyelsen jobber som faen da, riktig?"
-det stemmer ikke... av erfaring.

Jeg pleier av og til å kjøpe inn et mindre kvanta (sånn 10-20g av gangen) og røyker da temmelig ofte til jeg ikke har mer igjen, så tar jeg pause en god stund før jeg kjøper inn nytt.
Merker tydelig at jeg går opp i vekt når jeg har røyka en stund, jeg blir rett og slett chubby
Men når jeg går over i edru livsstil igjen så går vekta tilbake til vanlig også.

Grunnen til dette er selvsagt at jeg får munchies som faen når jeg røyker, og for å nyte rusen mest mulig så gidder jeg jo ikke å nekte meg selv mat.

Ser folk her som snakker om "gikk opp 6kg på et år" og sånnt, men, et år er lang tid, og det trenger ikke akuratt være hasjens skyld at du går ned i vekt.

Nå ser det jo da ut til at cannabis ikke øker forbrenningen uansett (ref. studien), men så er det vel ikke så mange som bruker det for en slankende effekt uansett.

Amfetamin derimot... en dude jeg kjenner gikk fra chubby på 90kg til beinrangel på 60kg på tre måneder med det.

En ting som derimot kan linkes til vekttap ved bruk av cannabis er at man kan få seg et så dårlig kosthold, at man rett og slett får vitaminmangel, og at kroppen av den grunn får problemer med å ta opp næring (i ekstreme tilfeller).

Faen, dette blei sikkert jævlig balle skrivi, men er saftig høy nå

btw. for meg funker kaffe veldig bra for å dempe/fjærne munchies, men det diggeste er seff ¨å bare spise da.... faen mat smaker så jævlig digg
Sitat av ZionRoad
- Jeg har hørt at alt man spiser mens man har munch på cannabis legger man aldri på seg da fordøyelsen jobber som faen da, riktig?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta at det er rikitg. Før skulle det ikke mange uker med usunn mat til før jeg la på meg. De siste årene har jeg tilbrakt mye, jeg gjentar mye, tid foran pcn hvor jeg samtidig har hatt en helvettes søttrang. Selvom jeg sikkert har stappa hele Freiafabrikken i kjeften så har jeg bare mistet mange kilo.
Dodecha:

Jeg prøvde egentlig å være litt humoristisk sådan, fordi jeg ofte kan spise så mye jeg orker og ennå ikke legge på meg et gram på cannabis. Så leste jeg samlet de tidligere innleggene, og var av det humøret der og da at jeg tenkte å komme med en liten motforslag som spøk =) No offence.

Jeg så linken din du gav meg, og leste at den ikke gav videre cannabis noen slankemidlende håp, men så også at artikkelen var fra 1976. Husket xtapols tråd om at mulig cannabis ikke var så uskyldig på kreftfronten allikevel og det gjenstår fortsatt å se om det er noe hold i den artiklen.

Så jeg satt en stund og søkte på nett og siden jeg sleit med å finne noen kilder som henvendte seg til metabolisering av karbohydrater i fettvevet som kunne gi noen grei fremtidsutsikt så tenkte jeg at det da ikke var andre overraskelser ved cannabis siden 1976 og fram til år 2008.

Siste søkeforsøk prøvde jeg fettforbrenning og cannabis istedet for metabolisering av karbohydrater i fettvevet, og da spyttet google ut disse for å nevne et par:

http://www.pubmedcentral.nih.gov/art...i?artid=166302
http://www.bosch.org.au/research/Ner...ence/index.php
http://www.ajol.info/viewarticle.php?id=27668

Forsøkene er fra henholdsvis California, Australia og Sør-Afrika og er vel henholdsvis fra 2006 - 2008 de lenkene jeg legger ved, hvorav eldste lenka fra Nelson Mandela Metropolitan University i Sør-Afrika nevner å ha funnet ut at Can. sativa L. reduserer glucose (pyrodruesukker, karbohydratene du nevner av tidligere tråd som er vel de overflødige som lagres i fettet vårt), selvom det ikke var i unaturlig store mengder, virket det på meg at det skapte assosiasjonen til en av mange cannabinoider som kunne ha forbrennings-egenskaper.

Etter hva jeg forstod på de tre artiklene, så har resultatene vist seg dit hen at fra både Can. sativa L og de endocannabinoidene de har identifisert har en om ikke enorm forbrenningseffekt, så er det ikke så dumt å benytte seg av forskningsresultater litt fler enn 7 personer tilsammen.

Men innrømmer jeg ble noe overrasket selv. Skal bli spennende å se hvis dette er tilfellet hva norske myndigheter vil gjøre med den stramme narkotika-politikken. For slik jeg så for meg stoffet, kunne den ha potensiale til å bli umektig populær..
Eneste effekt er tørre øyne, trøtt- og sløvhet.
Ftnfw's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr.Fister
Eneste effekt er tørre øyne, trøtt- og sløvhet.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om?
Nei, hasj øker ikke forbrenningen. Det snakker jeg om.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg drar opp denne tråden igjen med en egen erfaring.
Jeg har nå røyket i litt under et år. Det startet forskiktig, men bygde på seg med tiden.
De siste ukene ble det rett og slett daglig røyking, og på grunn av det er jeg nå sykemeldt en måned pga. unormalt vekttap.
Jeg sa ikke noe om røykingen til legen, da min far var til stede, men jeg klarer og legge sammen 2 og 2 selv.

Dette varierer nok fra person til person, men jeg vil i alle fall bekrefte at det går ann.
I løpet av de siste 2-3 månedene har jeg gått fra 70 til 55 kg., og jeg velger og skylde på hasjen mest av alt.

Når jeg ser tilbake på tiden kan jeg jo tydelig se at matvanene gikk rakt i bøtta, men når man sitter der og trekker bong etter bong er det ikke slikt man legger merke til.

Feilien er helt og holdent min egen. Mangel av respekt for hasjen rett og slett.
Så nå tar jeg meg en solid pause, og skal i alle fall prøve og holde meg selv i nakken.
1 ukes pause mellom hver røykedag.
Jeg slutter meg til AntimOn; det er absolutt mulig å oppleve redusert vekt ved overdreven hasjrøyking. I perioder der jeg har røyket mye, har vekten min sunket betraktelig - for øvrig en god indikator på at man bør røyke sjelden, i minste fall ikke mer enn hver helg.