Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 548
Hei

Jeg har prøvd å lage et script som endrer fil-rettigheter på alle filer, mapper og undermapper/filer.
Jeg har sittet en time nå og skjønner ikke hvorfor dette ikke vil fungere.

Kode

<?php

$nameFiles = glob('*');
$numFiles = count($nameFiles);
$mode = empty( $_POST['mode'] ) ? 777 : intval( $_POST['mode'] );
$i = 0;

while( $i <= $numFiles ) {
	changeMod( $numFiles, $nameFiles[$i], $mode );
	$i++;
}	

function changeMod($numFiles, $nameFiles, $mode) {
	$i = 0;
	
	while( $i <= $numFiles ) {
		if( !is_file( $nameFiles ) ) {
			changeMod($numFiles, $nameFiles, $mode);
		}
		else {
			if( chmod($nameFiles, $mode) ) {
				print 'Du har nå endret fil-rettighetene på alle filer og mapper til ' . $mode . '!';
			}
			else {
				print 'En feil oppsto med chmod()!';
			}
		}
		
		$i++;
	}
}
?>
Jeg har egentlig fått hjelp av idlemob til dette før, men notatene jeg skrev ligger på internatet.
Noen som kan hjelpe meg på rett vei?

På forhånd, takk!
- onTop
Sist endret av boblesaft; 20. september 2008 kl. 20:00.
Du kan da vel bare bruke shell_exec og chmod -R ?

http://no.php.net/manual/en/function.shell-exec.php
Sitat av moridin
Du kan da vel bare bruke shell_exec og chmod -R ?

http://no.php.net/manual/en/function.shell-exec.php
Vis hele sitatet...
Takk! Da vet jeg hvordan jeg kan løse det problemet
Tho, jeg har litt lyst til å få til scriptet, bare for lærens skyld

Uansett, tror jeg ser det nå. Og det ligger på linje 18. Jeg går på en måte ikke inn i mappen.. Kanskje jeg får det til nå
Har ikke vi snakket om dette? Jeg mener jeg nevnte å lage en rekursiv funksjon som walker seg igjennom dir-tree. Samme med løsninga til moridin, vi har vel snakket om dette fra før?

Hvis du har problemer med å lage en rekursiv funksjon så kan du sikkert få et par pekere i riktig retning der.
Sitat av |d13m0b
Har ikke vi snakket om dette? Jeg mener jeg nevnte å lage en rekursiv funksjon som walker seg igjennom dir-tree. Samme med løsninga til moridin, vi har vel snakket om dette fra før?

Hvis du har problemer med å lage en rekursiv funksjon så kan du sikkert få et par pekere i riktig retning der.
Vis hele sitatet...
Ja, vi har snakket om dette. Jeg kopierte hele samtalen og lagret den så jeg kunne gå tilbake å jobbe med det. Ettersom jeg ikke helt forsto hva du mente med rekursiv funksjon, og at jeg ikke har samtalen her, prøvde jeg på nytt å skrive scriptet etter eget hode - det førte til litt forvirringer tho..
Det stemmer også at du sa det moridin sa, var bare ikke klar over at jeg skulle kjøre det gjennom shell_exec (noe jeg muligens kunne funnet ut etter litt mer initiativ og googlesøk).

Uansett, tilbake til emne. Kunne du utdypet deg litt når det kommer til rekursiv funksjon? Jeg henger ikke helt med her..
Sist endret av boblesaft; 20. september 2008 kl. 21:48.