Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 833
Hele det nye albumet til Metallica blitt sluppet for tidlig, pga en tabbe i Frankrike

Albumet kan enter høres på youtube eller lastes ned på havna (ol. steder).

Jeg likte ikke albumet. Altfor rotete sanger og "glad-riff". Dessutten tenker jeg "Det her har jeg hørt før" hver eneste gang Kirk drar i gang en solo. Skuffende. Men, nok om min mening.

Hva synes dere?
Sist endret av Pinneknurk; 3. september 2008 kl. 15:59.
OLD NEWS..
Men var 3/10 spør du meg.
Sist endret av Jackie Brown; 3. september 2008 kl. 16:11.
Jeg satt på albumet for en stund siden og har hørt igjennom hele.

Det var jævlig bra, men med unntak av "The Unforgiven III". Grusomt rett og slett, ingen følelser lagt i den.

Jo flere ganger dere hører sangene jo bedre blir det. Bare lytt og vær åpen til det dere hører.
Venter til 12. sep jeg.
Jeg er en stor fan av Metallica, men dette albumet gjorde meg skuffet og nesten flau av bandet. Sangen var ikke noe nyskapende, de var bare overfladiske og kjedlige. Enkelte sanger bygger seg litt opp til soloen, men der mister de de dampen og ødelegger den lille stemningen de har skapt.

Har hørt sangene noen ganger, og de blir ikke noe bedre spør du meg. Jeg bare oppdager småe detaljer som trekker sangene litt ned. jeg har ikke fått tak i albumet med skikklig kvalitet, men slik det hørtes ut var trommene helt forferdlige. Gitaren hylte etter hjelp.

Noen av sangene var ok, men utmerket seg ikke på noen måte. Death Magnetic kan ikke måle seg med noen andre av albumene av Metallica.
Sitat av Medisinmann
Noen av sangene var ok, men utmerket seg ikke på noen måte. Death Magnetic kan ikke måle seg med noen andre av albumene av Metallica.
Vis hele sitatet...
Det var no hvertfall bedre enn st.anger da hvertfall, imo.

Men metallica gikk jo ut med at de skulle gå tilbake til den gamle stilen de hadde.
Det skuffet veldig at de ikke har klart det på en bedre måte.
Og som med st.anger albumet, da Lars hadde fått seg en helt ny skarptromme som du hører gjennom hele albummet, har nå Kirk fått seg en ny wahwah pedal som han bruker overdrevent i hver eneste gitarsolo.

Ikke nok med det har soloene tapt seg enormt. Gamle Kirk hadde følelser i soloene sine.
De var mer gjennomtenkt og verdig utført.
Mens på Death Magnetic høres de ut som noe han fant på i farten/improviserte under inspillingen.

Ellers enn det er riffene rotete, og hadde du tatt vekk vokalen hadde eg ikke trodd det hadde vært metallica.
(En del av sangene har en del fengende riff, men blir fort avbrutt av et nytt rotete ett. eks. cyanide)

Plasserer dette albumet over st.anger, men under alt annet de har utgitt.