Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 649
Hei, har i det siste hjulpet en venn av meg med å skaffe seg ny bærbar, og har landa på en acer something something(han trengte bare hjelp med specsa) han har prøvd å koble seg til internett nå i to dager, men det står at hans pc ikke er kompitabel med routerens instillinger.

ettersom jeg er bedre med pc stuff en han er, så trådde jeg til og prøvde det jeg kunne.
jeg prøvde å komme meg på hjemmesiden til routeren som er 10.0.0.1 (correct me if im wrong) er i hvertfall det for min router... men, når jeg kommer meg inn via nettverks og delingssenteret i vista, så står det at man må taste inn brukernavn og passord. selfølgelig kan min kamerat ikke dette..og visste ikke at et brukernavn og passord engang var satt på.

jeg sjekker hans pc opp mot en annen jeg kjenner som har akkurat samme, og ser at min kamerat mangler windows vista ISATAP adapter, noe som gjør at man kan koble til visse routere selfølgelig.

routeren er en linksys WRT54G, hvis det hjelper noen her..

nettet hans er ubeskyttet atm, så har ikke glemt å taste inn noenting her heller..
mitt egentlige spørsmål er.. hvor får jeg lastet ned dette så jeg kan installere det på pcen hans? jeg har googla det og alt, men får ikke LASTET det ned..
det står om det mange steder på nettet, jeg finner downloads, men kommer bare til sånne mirror sider som det popper opp andre ting du kan laste ned.

please help!
Prøv med kabel, det utelukker iallefall eventuelle trådløsproblemer.
ja vet at kabel utelukker trådløse problemer.. har sagt dette til kameraten min selv, men hva er vel vitsen med bærbar når man må ha kabel for å få internett hele tiden


kan jo eventuelt sende pcen tilbake til forhandleren, eller til acer, ettersom dette ikke fulgte med:S
Sjekk linksys sine sider, finn ut hva som er default username/pass til routerens config-side. Du må kanskje restarte routeren for å være sikker på at de defaulte brukerinstillingene fra Linksys gjelder.