Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 985
Etter forsiktig frakt til et LAN, støtte jeg på et vanskelig og ukjent (for meg) problem. Prøvde å starte opp pcen på vanlig vis med en gang alt var koblet opp. Etter det vanlige første hovedkort-pipet, begynte hovedkortet å gi fra seg et langt og to korte pip (dette går i evig cycle). Dette er som sikker de fleste vet, en feilkode (beepcode) for problemer med skjermkort, som hovedkortet gir fra seg. Det er heller 0 bilde på skjermen, PCen booter normalt.

1 long, 2 short beeps: Display adapter problem (MDA, CGA)
Vis hele sitatet...
Etter å ha googlet en liten stund og sjekket rundt på forskjellige forum, prøvde jeg og koble ut RAM-brikker, skjermkort og alle ledninger/kabler som har en reel verdi i å koble ut. Deretter satt jeg alt sammen igjen og bootet; samme lyden kom igjen, 0 bilde på skjermen og jeg skrek "faen" høyere enn LAN-deltagerne tåler.

Skjermkortet mitt er et NVIDIA 8800 GTS, Asus-prosessor.

På forhånd, takk.

- Trym.
Test skjermkortet i en annen maskin.
Funker det like dårlig er det ødelagt.
Funker det fint trenger du nytt hovedkort.
Teevee's Avatar
Trådstarter
13 5
Sitat av Goophy
Test skjermkortet i en annen maskin.
Funker det like dårlig er det ødelagt.
Funker det fint trenger du nytt hovedkort.
Vis hele sitatet...
Tror du det er så ille? Maskinen funket liek 2/3 timer før jeg satte den opp på LAN. Er også 100% sikker på at det ikke har blitt noen fysiske skader på det under frakt.
Data-deler er skjøre greier.
Det aller beste er å kryssteste, som sagt.
Teevee's Avatar
Trådstarter
13 5
Kryssjekket skjermkortet nå. Koblet over et annet skjermkort inn i min PC, og samme feil-pipingen kom. Betyr dette med en gang at hovedkortet mitt er ødelagt eller at det finnes andre måter?

Takker for svar.
Kan virke som om hovedkortet ditt har gått til helvete ja.
Se følgende link eller sitat: http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/awardB12-c.html
1 Long, then 2 Short Beeps: Video error

Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.
Vis hele sitatet...
Teevee's Avatar
Trådstarter
13 5
Jeg har nå prøvd å bytte PSI, men har ikke sett noen forandringer. Jeg stikker vel om ikke så lenge å henger meg i klesskapet. Faen, jeg vil dø. Uansett, skjønner ikke hvordan det helvettes hovekortet kan bli skadet så fort - En kamerat mistet akkurat PCen sin i bakken, han fikk ikke en eneste skramme, og alt funker. Rettferdighet ftl

Jeg vil ha nytt hovedkort :'(
statisk elektrisitet eller kontakt mellom HK og kabinett kan være det som har gjort det. Kan du oppgi hvilket Hovedkort du har? BIOS biip msg er jo forskjellige fra produsent fra produsent hvis jeg ikke husker feil.

Kanskje det er noe annet som er feil.
I tilfelle noen andre støter borti dette problemet, poster jeg min løsning. Problemet var verken skjermkortet eller hovedkortet, men noe så enkelt som en overspenning på strømforsyningen - Hvordan? Aner ikke. Overspenning på strømforsyning er for all del ikke noe alvorlig, og kan lett løses ved å plugge i strømmen, slå på spenningen og la den stå avslått i en halvtimes tid (er en sikring i forsyningen som trenger litt tid for å slå inn igjen). Det som dog var merkelig var at hovedkortet gav fra seg en beepcode som tilsa at det var noe galt med hovedkort/skjermkort, noe det da ikke var.
Hvorfor? Aner ikke. Takk for alle svar og hjelp, pc-minsin er endelig frisk igjen
Teevee's Avatar
Trådstarter
13 5
Sitat av onTop
I tilfelle noen andre støter borti dette problemet, poster jeg min løsning. Problemet var verken skjermkortet eller hovedkortet, men noe så enkelt som en overspenning på strømforsyningen - Hvordan? Aner ikke. Overspenning på strømforsyning er for all del ikke noe alvorlig, og kan lett løses ved å plugge i strømmen, slå på spenningen og la den stå avslått i en halvtimes tid (er en sikring i forsyningen som trenger litt tid for å slå inn igjen). Det som dog var merkelig var at hovedkortet gav fra seg en beepcode som tilsa at det var noe galt med hovedkort/skjermkort, noe det da ikke var.
Hvorfor? Aner ikke. Takk for alle svar og hjelp, pc-minsin er endelig frisk igjen
Vis hele sitatet...
... ser ut som onTop hadde logget seg inn på PCen min, og jeg så ikke at det ikke var min acc. Uansett, administrator kan nå stenge denne tråden.
Sitat av Teevee
... ser ut som onTop hadde logget seg inn på PCen min, og jeg så ikke at det ikke var min acc. Uansett, administrator kan nå stenge denne tråden.
Vis hele sitatet...
heh, jeg hadde ikke internett og lånte den for å finne ut problemet mitt -- Og jeg glemte å logge av
Sist endret av boblesaft; 7. august 2008 kl. 18:14.