Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4252
Hei

Jeg har to tv/dekodere i huset, men bare et tv-kort (det kortet man putter inn i dekoderen) . Så jeg lurer på om det finnes noen lesere/brennere som kan kopiere den chippen. Kun til privat bruk såklart.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nope. Heile poenget med den typen chipper er at du ikkje kan kopiere.
har ingen erfaring, men har jo kjent folk som hadde det på sattelitten før da...
er det helt slutt på det...?
vet ikke ossen kort du bruker men da var det jo sånn "stort sim kort"
for og klarer litt med smart kort, det finnes veldig mange forsjelige typer , noen har cpu osv..
eks telekort er veldig enkle, du kan KUN skrive høyre tall enn det som sto der før

sånn som korte snakker til pc'en er via TTL eller rs232 (spørs på korte, normalt TTL)

normalt kan du ikke kopiere korte, MEN du kan bruke en pc til og simulere korte ( hvis det er faste koder og sånt)
får du ut alle data fra korte kan du lage et nytt kort ved og bruke egen print og egen eprom.

NB: tv kort er det card sharing som gjelder nå om dagen, glemt alt annet.
Jeg har en leser/skriver som kan kopiere slike kort liggende i skuffen min. Var aktiv på pirat fronten før mens parabolen var analog enda og jeg var fattig student. Men nå for tiden koster det mer enn det smaker.. Har ikke turt å prøve meg på kopiering av viasat og canal digital kortet mitt, men det kunne være artig å prøve.
Sitat av Leiha
Jeg har en leser/skriver som kan kopiere slike kort liggende i skuffen min. Var aktiv på pirat fronten før mens parabolen var analog enda og jeg var fattig student. Men nå for tiden koster det mer enn det smaker.. Har ikke turt å prøve meg på kopiering av viasat og canal digital kortet mitt, men det kunne være artig å prøve.
Vis hele sitatet...
det funker ikke med dem nye korta som har cpu seg, sånn demfunker er at tunern din sender kode til kort, så decoder korte koden og sender svarert tilbake. (vil det ikke er mulig og kopier den uten og vite alle kodene, koden bytter normalt vær 3-4min. har du skyone og sånt er det ca vær 30sek. så leng du ikke har master keyen så kan du ikke kopier dem.
analogt så var det same koden helle tiden, så du trengte bare og spøre om keyen nok ganger så hadde du liksom alle koden og kune brenne nytt kort.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mathy
Hei

Jeg har to tv/dekodere i huset, men bare et tv-kort (det kortet man putter inn i dekoderen) . Så jeg lurer på om det finnes noen lesere/brennere som kan kopiere den chippen. Kun til privat bruk såklart.
Vis hele sitatet...
...trenger ikke så veldig avansert utstyr...bare skaff deg en slik: https://okelektriske.secure.flexiweb...view/20033528/
så kan du splitte kortet til opptil 3 tunere!