Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 645
Usikker på om denne er riktig plassert men:

Saken er den at jeg har demontert en gammel iBook. Jeg fikk dermed også ut en intakt 12" skjerm. Kunne tenke meg å koblet denne til en pc på en eller annen måte om det er mulig. (Har lest en tråd om noe lignender her før, men finner den ikke igjen.)

Skjermen er en LG/Philips LCD. Den var koblet til med to kontakter. Den ene med 19 pinnner (bildesignaler?), den andre med 2 pinner og merket JWC (muligens baklys?). Den siste var koblet i et lite avlanget kretskort som lå under skjermen og som igjen var koblet til hovedkortet med 4 ledninger.

Kan noen her ha den fjerneste anelse om hvordan jeg kan lage en overgang til f.eks. VGA (15pin DSUB) med disse opplysningene?

Eventuellt hvor og/eller hvordan jeg skal søke for å finne en løsning som lar meg bruke denne skjermen?

(Har søkt en god del, uten å finne noe.)
Tror dette er tatt opp ørten ganger før og konklusjonen var at det ikke var muligt
NaN
Dominic's Avatar
Trådstarter
Viss du sier det så, men viss det er mulig så skal jeg få det til å funke...
Er ikke sikker på at det jeg sier stemmer men mener å huske at det var slik det var, godt mulig jeg tar feil.
Sist endret av redkite; 3. juni 2008 kl. 00:33.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av eXpergefacio
Viss du sier det så, men viss det er mulig så skal jeg få det til å funke...
Vis hele sitatet...
Mulig, men beregn 2-6000 på glue-elektronikk avhengig av kva type panel det er. Det er billigere å kjøpe lcd av den dimensjonen og demontere
Jeg har en delvis defekt bærbar pc med nesten ny skjerm på også, som jeg kunne tenkt meg å bruke til noe fornuftig men det er kanskje ikke bare bare å få til.. kjedelig.
Nope, jeg har selv lett etter en utvei, og svaret et ganske enkelt nei.
Så sannt du ikke vil betale prisen for to-tre nye 22" lcd-skjermer så er det bare å gi opp.