Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2592
drQ
Egendefinert
Som (så mange andre) er jeg blitt en stor fan av VLC-spilleren. Det er langt i fra den eneste eller mest brukte spilleren jeg bruker, men jeg tror likevel det er den jeg setter mest pris på.

Jeg har, og sikkert ikke alene, tidligere ergret meg over særlig videoer jeg ikke har fått spilt av, fulgt av en lang søken etter codecer, som ikke alltid fører til suksess, og skulle jeg finne rett, så kan du banne på at neste gang trengs en ny .

Alle mine bekymringer om dette forsvant som dugg for solen den dagen VLC dukket opp. Ikke bare tar den det meste, den er (i motsetning til mange andre programmer) enkel, rask og forståelig å bruke.

Skriver dette innlegget litt som litt reklame, men har også et spørsmål;

Er det noe VLC ikke tar? Noen som har hatt noen videofiler som ikke har kunne bli avspilt? Og tenker da selvfølgelig ikke på korrupte filer er noe slikt. Jeg har nemlig ikke opplevd det, og hadde vært greit å vite at jeg ikke kommer til å oppleve noe slikt, i hvert fall i den nærmeste fremtid.
.DV har jeg ikke fått spilt av, dog jeg mener at det funket på en fil, men manglet lyd.
Er det en ting jeg _hater_ med VLC er det at den ikke hopper dit du trykker, men gjerne flere minutter fremover. Finnes sikkert en liten fiks for det, men jeg har ikke sett noen.

Ellers er VLC elsk.
duxo, enig. Skulle vært mulig å klikke på piltastene og spole fremover ved dobbel hastighet eller noe i den duren, også. Men ellers, ja, VLC for teh win.
3gp filene til SE telefoner er uten lyd.
ellers var det noe mkv filer som ikke var fult støttet i VLC
enig duxo. Jeg bruker ctrl+piltaster, da spoler den ett minutt bare.

kan den spille av .gmp? (google)
Sitat av Mushy
enig duxo. Jeg bruker ctrl+piltaster, da spoler den ett minutt bare.
Vis hele sitatet...
Hmm, dette visste jeg ikke. Må sjekkes! Takk for tipset. ^^;
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Den bruker litt for mye ressurser på å spille matroska filmer ".mkv", brukte derfor bsplayer til å spille filmen som var i 720p format.

Men den tar det meste ja, hadde forresten en film å går jeg skulle sjekke ut. En jeg hadde sett før så den var ikke korrupt vet ikke hva format den er i men den er rundt 700mb så det er noe likt divx/xvid.

MPlayer var jeg forresten ett stor fan av før jeg oppdaget vlc den hadde samme nytta og spillte alt uten codec pack's. Forresten så spiller mplayer .rar filer når det er 20-50 rar filer, eller en rar fil med en .img fil i. Heeeelt utrolig . Den har ikke like mye støtte for codec som vlc lengre tror jeg.

Skulle vert litt bedre playlist funksjon eller en slags skin som gjorde att den så litt mer normal ut den blir for enkel for meg til att jeg orker å spille musikk med den. Winamp <3
Sist endret av Alphanio; 7. juli 2006 kl. 15:12.
Konge tråd! (ikke ironi) Lærer masse (Heller ikke ironi)
Den har jo et kult skin da, z10an! Jeg har det!

http://www.netzwelt.de/gallery/pictu...er/vlcskin.jpg

Men på den andre data'n har jeg problemer med VLC! Jeg laster ned den nyeste versjonen og når det er installert kommer det at programmet ikke svarer... (HELETIDEN!)

Får ikke brukt VLC! Jævlig dritt! Vet noen hva det skyldes?
Sist endret av Same i Skauen!; 7. juli 2006 kl. 19:02.
ctrl+piltaster spoler ca. et minutt ja og shift+piltaster skal spole rundt 5-10 sekunder tror jeg ;o Mener huske alt+piltaster fungerer også men det orker jeg ikke sjekke ;<
Sitat av drQ
Som (så mange andre) er jeg blitt en stor fan av VLC-spilleren. Det er langt i fra den eneste eller mest brukte spilleren jeg bruker, men jeg tror likevel det er den jeg setter mest pris på.

Jeg har, og sikkert ikke alene, tidligere ergret meg over særlig videoer jeg ikke har fått spilt av, fulgt av en lang søken etter codecer, som ikke alltid fører til suksess, og skulle jeg finne rett, så kan du banne på at neste gang trengs en ny .

Alle mine bekymringer om dette forsvant som dugg for solen den dagen VLC dukket opp. Ikke bare tar den det meste, den er (i motsetning til mange andre programmer) enkel, rask og forståelig å bruke.

Skriver dette innlegget litt som litt reklame, men har også et spørsmål;

Er det noe VLC ikke tar? Noen som har hatt noen videofiler som ikke har kunne bli avspilt? Og tenker da selvfølgelig ikke på korrupte filer er noe slikt. Jeg har nemlig ikke opplevd det, og hadde vært greit å vite at jeg ikke kommer til å oppleve noe slikt, i hvert fall i den nærmeste fremtid.
Vis hele sitatet...
Jeg savner veldig en spille liste på vlc.

2.
programmet er treigere å få starta filmen igjen når man har spolt. (ikke en mangel da)
Sitat av gillebo
Jeg savner veldig en spille liste på vlc.

2.
programmet er treigere å få starta filmen igjen når man har spolt. (ikke en mangel da)
Vis hele sitatet...
det er spille liste i VLC. bare trykk View også Playlist :P
eh, det er jo playlist i vlc..og med spoletingen, helt enig.. sku fått noen til å mekka det
Sitat av freakybeaky
eh, det er jo playlist i vlc..og med spoletingen, helt enig.. sku fått noen til å mekka det
Vis hele sitatet...
spolinga funker fint for meg sålenge jeg grabber den og drar den dit jeg vil ha den.. å trykke er bugga for meg også desverre.
Sitat av LetMeBleedPLZ
spolinga funker fint for meg sålenge jeg grabber den og drar den dit jeg vil ha den.. å trykke er bugga for meg også desverre.
Vis hele sitatet...
jepp, veit det.. men det er ganske slit
Meget fornøyd med VLC, de mindre problemene programmet lager oppgjør for de fleste andre problemer jeg har vært i hos andre sowftware programmer.
Tok en del filmer med forrige mobilen min (avi eller mp4 - ikke helt sikker), som det ikke kom lyd på. Så var det det med spolinga som duxo påpekte. Ellers er den mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.
Det som irriterer meg mest med VLC er alt slitet for å sette på subtitles, de skulle hadd en drag and drop funksjon som på bsplayer.
Skulle vært en funksjon for å stille om hastigheten på subtitlesene. Litt plagsomt om du ikke finner akkuratt den subtitlen du vil ha, så får du ikke gjort om hastigheten på den.
Sitat av goillum
Skulle vært en funksjon for å stille om hastigheten på subtitlesene. Litt plagsomt om du ikke finner akkuratt den subtitlen du vil ha, så får du ikke gjort om hastigheten på den.
Vis hele sitatet...
Du kan legge fra og til delay i subtitle options.

VLC er flott, det, bruker det stort sett til alt unntatt .rm (bruker media player classic + realalternative til det). Det er dog noe som plager meg med VLC, og som jeg savner.

For det første så har VLC en tendens til å kjøre lyd og bilde ut av sync så til de grader. Da bruker jeg heller mplayer for windows, som har on-the-fly-forskyvning av lyd, slik at det nærmest fikser seg selv. Jeg er klar over at VLC også har en deinterlace-funksjon, men i mine øyne er den alt for upraktisk sammenlignet med mplayer. En stund før jeg byttet skjermkort, måtte jeg også bruke mplayer fordi videoavspilling rett og slett bare krasjet i VLC.

Diverse versjoner av VLC (bl.a. 0.8.4a) har vært veldig treige og ustabile. Spesielt på gamle maskiner krever VLC mer enn det som strengt tatt er nødvendig, men da er det bare å hente inn mplayer.

Egentlig så liker jeg mplayer bedre, men jeg er så vant til VLC at jeg klarer ikke å la være. Har vel noe med at mplayer ikke har GUI og at jeg ikke har orket finne ut hvordan man bruker subs i mplayer, enda.
http://www.videolan.org/vlc/features.html
Her har dere en fullferdig oversikt på hva VLC ikke tar. Som man ser varierer støtten etter hvilket operativ system man kjører.

God natt til alle dere freakere der ute
z10an: Dine problemer med avspilling har nok ingenting med at containeren til filmen av Matroska (.mkv) å gjøre, snarere at den var i høydefinisjons-oppløsning (720p). Disse filene bruker nok vesentlig mer systemressurser enn en gjennomsnittlig xvid-rip. Skal nok ikke se bort i fra at kodeken var x264 heller, og da krever det enda mer ressurser. Men hey, det er fremtiden

mplayer er nok noe raskere enn VLC på slike filer, kan være verdt å prøve.
Like ikke VLC.
MediaPlayer Classic og BSPlayer for the win!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
går det an å skru opp "Brightness" på VLC? jeg har så mørk skjerm så jeg ser ikke en dritt på filmer med mørke scener
Jeg har fått et ganske kjedelig problem med VLC faktisk, og det funker ikke å prøve andre versjoner heller, har prøvd det. Jeg får dårligere bilde når jeg spiller wmv filer i VLC enn når jeg spiller de i WMP. Det virker som den viser færre farver eller ikke antialiaser riktig eller noe, for man ser det spesialet på hudfarver og andre flater med gradering av farver at det går gravdvis i VLC men ser helt smooth ut i WMP..
Noen andre som har det samme?

For første gang på lenge er jeg over på å se noen filer i WMP.
Sitter nå på en annen maskin og ser at det er samme problemet her. Merkelig..
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har et problem med vlc når jeg spiller av noen filmer blir det helt svart og et nytt vindu åpner helt svart og det står : "VLC i Harware YUV DirectX i output i " og når jeg lukker det vinduet så lukker filmen seg.
Jeg er strålende fornøyd med VLC og har brukt det flittig hele tiden. Spesielt liker jeg subtitles funksjonen, og at den loader subtitlen av seg selv hvis den ligger i samme mappe som videofilen. Og kombinasjonen med .sub og .idx er fantastisk. Flere titals språk i to subtitle filer.

Eneste som plager meg er avspilling av wmv. Når jeg spoler henger deler av bildet igjen og det blir veldig rotete, inntil ca 5sec etter på når det synker seg. Men om jeg spoler igjen skjer akkurat det samme. Og som noen andre nevner her hater jeg også spoling. Når jeg klikker ett sted på "båndet" så hopper den ikke til der man trykker. Plagsomt!

Men alt det positive vinner over det negative for min del.
Sist endret av siindre; 29. mai 2008 kl. 16:57.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Alle problemene til VideoLAN kommer av måten den spiller av filene på. Den emulerer alt og det er også derfor den er svært resursskrevende. Det finnes mange andre gode alternativer, men ingen som tar like mange formater.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Deezire
Alle problemene til VideoLAN kommer av måten den spiller av filene på. Den emulerer alt og det er også derfor den er svært resursskrevende. Det finnes mange andre gode alternativer, men ingen som tar like mange formater.
Vis hele sitatet...
Mplayer er en jævlig god kandidat, som rocker VLC rimelig heftig når det kommer til features etter mi meining. Mplayer spiser stortsett alt, og kan, til forskjell frå vlc, bruke native dll's fra windows for å spille av WMV og liknande format. Det fører til at den spiser så godt som alt, kan rekode alt til alt, og bruker lite ressurser.