Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1201
Hei.

Trenger litt konstruktiv kritikk på denne: Min portefølje

Ikke tenk på innhold i form av tekst og slikt.
Se mere på selve designet, og på porteføljen o.l. (Som etterhvert blir mere fyldig)

Det jeg er ute etter er idéer / ting som kunne vært annerledes.
Dette er et skoleprosjekt, så fint å høre hva andre tenker

Takk.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg synes designet manglet luft og dypde. Du har plenty med plass på siden, men velger å plassere all teksten i en liten rute med scrollbar. Det skurrer veldig i mitt hode.

Fontvalget ville jeg absolutt revurdert.

Jeg ville også droppet å skille lenkene med "//". Finn en litt mer orginal måte å gjør det på.

Overgangen mellom det sorte og hvite fungerer ikke.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Du har alt for liten størrelse på ting. Du skal vise ting du har gjort, la dem være i fokus. Du kan fint jobbe minimalistisk på et større canvas. Det er ikke så mange innen mediefag som sitter på 800x600 lengre.

Navigasjon bør ikke komme under hovedelementene slik du har satt den nå.

Fargetema og selve designet var ikke noe som tiltalte øyet (og så egentlig litt ut som webdesign àla 1998), hvis du skal framstå som designer ville jeg nok tatt et par-fem runder til før jeg sa meg fornøyd.

Se etter inspirasjon, ikke for å kopiere, men for å skjønne litt hva som skjer innen porteføljer på nett anno 2008.
De helt simple: http://serialcut.com/ http://www.industrial-organic.net/
Eller mer avanserte: http://blublu.org/ http://www.webleeddesign.com/ http://bleed.no/
Iframen i starten (du har brukt iframe?) er med scroll. Ihverfall i min nettleser.(FF)

Den scrollen bør du fjerne. Generelt sett vil jeg gi samme kritikk som er nevn ovenfor.
andregjoh's Avatar
Trådstarter
60 4
Har brukt div, ikke iframe. Trenger scroll på portefølje-siden ettersom det vil bli en god del bilder her

Men ja. Jeg tar kritikken.
Se også sigarett.com, litt samme følelse som bleed, veldig nice
Sikkerhetsklarert
Flere enn meg som la merke til bakgrunnen på webleeddesign.com når man scrollet nedover til bunn av siden? Hvordan gjør man sånt med kun css/html?
Sitat av Pjukern
Flere enn meg som la merke til bakgrunnen på webleeddesign.com når man scrollet nedover til bunn av siden? Hvordan gjør man sånt med kun css/html?
Vis hele sitatet...
Han har sikkert lagt .GIF bilder med svart farge (Lik som bakgrunn) nedover, og så har han float på background
Sitat av fulloggal
Han har sikkert lagt .GIF bilder med svart farge (Lik som bakgrunn) nedover, og så har han float på background
Vis hele sitatet...
Ja, trolig.
Ihverfall utrolig stilig.
Sitat av z0p
Jeg synes designet manglet luft og dypde. Du har plenty med plass på siden, men velger å plassere all teksten i en liten rute med scrollbar. Det skurrer veldig i mitt hode.

Fontvalget ville jeg absolutt revurdert.

Jeg ville også droppet å skille lenkene med "//". Finn en litt mer orginal måte å gjør det på.

Overgangen mellom det sorte og hvite fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
hehe.. må du gi deg!! jævla hater. gutten sin side er jo ti ganger bedre enn din egen..
Sitat av kyrreny
hehe.. må du gi deg!! jævla hater. gutten sin side er jo ti ganger bedre enn din egen..
Vis hele sitatet...
Ber man om konstruktiv kritikk føler jeg at man bør få beskjed om ting man kan gjøre bedre, ikke hvordan siden ser ut i forhold til din.
Ikke enig?
andregjoh's Avatar
Trådstarter
60 4
Sitat av Frenor
Ber man om konstruktiv kritikk føler jeg at man bør få beskjed om ting man kan gjøre bedre, ikke hvordan siden ser ut i forhold til din.
Ikke enig?
Vis hele sitatet...

Enig til en viss grad. Fremfor å bare informere om ting man ikke burde gjøre, så kunne man heller komme med eksempler til hva som kunne gjort det bedre. Legge det inn som et forslag, ikke et "siden din suger"-innlegg.

Fortell hva som kunne vært annerledes, og eventuelle måter man kan løse det på!
Jeg opplevde iallefall enormt treg lasting av siden, og jeg sitter på et sykehus, så det er ikke i min ende det er trøbbel. Var litt bilder på "photos" som var greie, men jeg skjønte fort saken din da det var tomt på "graphics". Vist du tar gode bilder, men sliter med å lage statiske bilder til web-design, så bruk heller dine egne bilder å miks litt, så bruk det på siden. Så blir det kanon.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av andregjoh
Enig til en viss grad. Fremfor å bare informere om ting man ikke burde gjøre, så kunne man heller komme med eksempler til hva som kunne gjort det bedre. Legge det inn som et forslag, ikke et "siden din suger"-innlegg.

Fortell hva som kunne vært annerledes, og eventuelle måter man kan løse det på!
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ingen som har sagt at siden din suger heller. Spør du om kritikk, så må du forvente å få kritikk.
Greit nok at du vil ha forslag, men det er mye å forvente at andre skal fortelle deg hvordan du skal gjøre det.
andregjoh's Avatar
Trådstarter
60 4
Sitat av z0p
Nå er det vel ingen som har sagt at siden din suger heller. Spør du om kritikk, så må du forvente å få kritikk.
Greit nok at du vil ha forslag, men det er mye å forvente at andre skal fortelle deg hvordan du skal gjøre det.
Vis hele sitatet...

Jeg er enig med deg. Jeg er jo selvfølgelig ute etter kritikk, men jeg mener bare at folk må bli litt bedre på å komme med konkrete forslag til hva man kunne gjort for å heve nivået på designet.
Er det bare min nettleser som er veldig lite samarbeidsvillig når det gjelder å laste denne siden? Den vil ikke lastes inn.
Firefox 2.0.0.14
andregjoh's Avatar
Trådstarter
60 4
Webhotellet mitt suger. Det er nok det som er problemet ^^
Sitat av Frenor
Ber man om konstruktiv kritikk føler jeg at man bør få beskjed om ting man kan gjøre bedre, ikke hvordan siden ser ut i forhold til din.
Ikke enig?
Vis hele sitatet...
jeg syntes bare det er rart at folk skal drive å uttale seg om ting dem ikke har greie på

ikke enig?

Sitat av z0p
Jeg synes designet manglet luft og dypde. Du har plenty med plass på siden, men velger å plassere all teksten i en liten rute med scrollbar. Det skurrer veldig i mitt hode.
Vis hele sitatet...
hva hvis han vil gjøre det lettere for eldre og utviklingshemmede ved å kutte ned på distansen man må bevege musa? uansett, ifølge disse bøkene gjør han rett i sitt forhold mellom rom og informasjon i henhold til forventet adferd ved en slik beskjeden portefølje:
  • hillier, bill. the social logic of space. cambridge: cambridge university press, 1984.
  • jammer, max. concepts of space: the history of theories of space in physics, foreword by albert einstein. new york: dover publications; london: constable, 1993.
  • kern, stephen. the culture of time and space 1880-1918. london: weidenfeld & nicolson, 1983.
  • tonkiss, fran. space, the city and social theory. cambridge: polity, 2005.
  • james s. duncan and david ley (eds.) place/culture/representation, london: routledge, 1993.
  • tufte, edward r. envisioning information, cheshire, conn.: graphics press, 1990.
  • vesely, dalibor, architecture in the age of divided representation: the question of creativity in the shadow of production, cambridge, mass.; london: mit, 2004.
  • edward s., the fate of place: a philosophical history, berkeley; london: university of california press, 1997.
  • relph, edward place and placelessness, london: pion, 1976.

Sitat av z0p
Fontvalget ville jeg absolutt revurdert.
Vis hele sitatet...
hva ville du ha anbefalt da?

anerkjente designere, fra wearebuild.com til bleed.com, som mange mener er blant de beste i verden, bruker mer og mer slike fonter, noe som går igjen i studenters arbeid ved designskoler verden over, fra royalacademy.org.uk til khib.no.

Sitat av z0p
Jeg ville også droppet å skille lenkene med "//". Finn en litt mer orginal måte å gjør det på.
Vis hele sitatet...
de er kanskje ment å harmonere med bakgrunnen.

Sitat av z0p
Overgangen mellom det sorte og hvite fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
da bør du kanskje lese http://www.alistapart.com/articles/contrastandmeaning
Sist endret av kyrreny; 15. mai 2008 kl. 21:41.
andregjoh's Avatar
Trådstarter
60 4
Endelig noen med litt fotfeste i meningene sine!
Tusen takk, kyrreny.
Skal lese litt på linkene og slikt du har nevnt i innlegget ditt!