Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 551
Hei. Nettop begynt å lære meg C#. Jeg har prøv å lage en vekkerklokke som skal være vrien å få av. Sålangt er det bare hovedelementene som er med, men skal prøve å få det til slik at eneste måte for å få det av er å skrive inn noen ord som er random hver gang, eller å skru av maskinen. Har problemer med å stå opp om morgenene, derfor tenkte jeg dette kunen være morsomt å teste.

Men så til problemet. Sendte programmet til en som bruker Vista. Han fikk først en error om auto UpgradeEnable egenskapen til openFileDialogen min når han prøvde å åpne openFileDialogen. Jeg satt den til false, og bedde han prøve igjen. Denne gangen fikk han ikke startet programmet i det hele tatt. "programmet.exe har sluttet å virke, Windows ser etter en løsning på problemet". Etter han fikk opp denne feilmeldingen skjer det samme dersom han prøve å åpne den første versjonen av programmet.

Så sendte jeg det til en annen, han har Windows Xp. Han fikk heller ikke starte selve programmet. "Encountered an error" beskjed.

Oss meg virker programmet helt fint, jeg kjører Xp. Programmet virker også oss en annen som jeg ha sendt det til, han bruker Xp.

Noen som vet hva som kan være feil? Bruker Visual C# Express 2008.

Legger ut hele prosjektet her. Beklager for alt rotet, sikkert mye som kunne vært gjort lettere. Men holder fortsatt på å lære

http://stigern.net/upload/download.p...eb8b7fd529129f
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg lukter at han har aktivert det som heter UAC i vista (kontobegrensning).

Anbefaler deg å be ham prøve å gjøre en av følgenden :

1. Høyreklikke på programmet og velge "kjør som administrator"
2. Deaktivere UAC (å gud jatakk) ved å gå på kontrollpanel - brukere - krysse bort UAC.
http://www.tweak-uac.com/
er det eneste man trenger for å ikke rive av seg håret med vista.
Sist endret av catolh; 27. mars 2008 kl. 01:18.
Trådstarter
Takk for svar. Sto opp i dag morges, og lagde formet på nytt, og bare kopierte kodene over.
Så sendte jeg det til han første som fikk problemer. Nå viste det seg at han fikk til å kjøre programmet.
Men det merkeligeste var at nå virket også programmet jeg sendte han igår, som ikke virket før.

Jeg mener jeg ga han link til .Net Framework 3.5 som han lastet ned, men han restartet ikke maskinen før idag. Synes det er litt løye at det skulle være et problem. Jeg trodde vista kom med .net Framework 2.0 eller 3.0, som skulle holde for det jeg laget.

Men ja, han fikk det til å starte nå. Men programmet virker ikke så det skal oss han. Det er som sagt en vekkerklokke. Han får valgt sang, og aktivert alarmen. Labelen kommer opp om at alarmen er aktivert, men når alarmen skal gå av skjer det ingenting. Da skal sangen spilles, og en groupbox skal blokke alle knappene slik at man må taste en random setning for å avslutte alarmen.

http://stigern.net/upload/download.p...c2945a569fee4c

Oppforbi er link til den "nye" prosjektfolderen. Etter jeg laget nytt form og kopierte koden over. Skal få han til å fjerne dette UAC greiene og prøve igjen. Men det hadde vært fint hvis noen av dere som har vista hadde kunne sjekket om det virker også.
Sist endret av b1rken; 27. mars 2008 kl. 11:05.