Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 7794
Selv om du onanerer en million ganger hver dag vil ikke du miste håret noe fortere. man blir kåt pga DHT og testosteron. fordi det er det mannlige kjønnshormonet. det som gjør deg glad og holder dine naturlige drifter i gang. har du sex eller onanerer ekstremt mye vil du ikke miste håret noe fortere. hvis bestefaren din beholdt håret til da kan du mest sannsynlig la være bekymre deg for hårtap. gjelder morsiden vel og merke
La meg se om jeg har forstått dette riktig.
Du er født i '95, og liker å skrive medisinske artikler? Og om noen som helst påstår at du skal ha hjelp meg lekser eller har et kviseproblem, så langer du ut som bare en 13-åring kunne ha gjort.

Jeg skjønner ikke en gang at dere gidder å hjelpe denne fyren.

edit: jeg feilvurderte alderen din
Sist endret av Lunicks; 17. mars 2008 kl. 16:41.
Sitat av stiJan
Selv om du onanerer en million ganger hver dag vil ikke du miste håret noe fortere. man blir kåt pga DHT og testosteron. fordi det er det mannlige kjønnshormonet. det som gjør deg glad og holder dine naturlige drifter i gang. har du sex eller onanerer ekstremt mye vil du ikke miste håret noe fortere. hvis bestefaren din beholdt håret til da kan du mest sannsynlig la være bekymre deg for hårtap. gjelder morsiden vel og merke
Vis hele sitatet...
Jeg vil igjen understreke at dette har ingenting med meg å gjøre!
Nei, enig. Det betyr ikke at du mister håret fortere, men DHT produksjonen øker og DHT reseotorene/mottakerene i hårsekkene vil få i seg mer DHT ?
Er du ikke enig der ? Dersom du er enig:
Mer DHT i hårsekkene = flere døde hår ?

Sitat av Lunicks
La meg se om jeg har forstått dette riktig.
Du er født i '95, og liker å skrive medisinske artikler? Og om noen som helst påstår at du skal ha hjelp meg lekser eller har et kviseproblem, så langer du ut som bare en 13-åring kunne ha gjort.

Jeg skjønner ikke en gang at dere gidder å hjelpe denne fyren.

edit: jeg feilvurderte alderen din
Vis hele sitatet...
Jeg forstår deg ikke ... "noen som helst påstår at du skal ha hjelp meg lekser eller".. hva skal det bety ?
Testosteron nivået øker. og DHT er testosteron som er konvertert. tviler sterkt på at en sex økt øker testosteron nivået såpass mye at det blir noe konvertert til DHT som igjen skal finne veien til noen hårsekker og greie ødelegge de. her snakker så utrolig små mengder det ikke er noe vits tenke på engang.
Sitat av stiJan
Testosteron nivået øker. og DHT er testosteron som er konvertert. tviler sterkt på at en sex økt øker testosteron nivået såpass mye at det blir noe konvertert til DHT som igjen skal finne veien til noen hårsekker og greie ødelegge de. her snakker så utrolig små mengder det ikke er noe vits tenke på engang.
Vis hele sitatet...
Hvis det er snakk om så småe mengder med DHT, da er jeg enig!
Dessuten produserer ikke kroppen DHT. Det er konvertert testosteron i for store mengder. så mye sex klarer du ikke ha så du skal klare lage noe DHT.
Sitat av stiJan
Dessuten produserer ikke kroppen DHT. Det er konvertert testosteron i for store mengder. så mye sex klarer du ikke ha så du skal klare lage noe DHT.
Vis hele sitatet...
Det er sant, min feil å bruke DHT, for det er egentelig testosteron som produseres og kjemisk omdannet til DHT som er både problem hos eldre OG ikke minst tenåringer!

Jeg har lært mye i dag!
Jeg takker alle som har vært med i diskusjonen
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 16:56.
Det finnes middel som gjør at man minker produksjon av hormoner... det får man hvis man er født mann, men senere skiftet kjønn til kvinne (transe).

Man får økning av det hvis man er kvinne -> mann.
Sitat av kaktusen
Det finnes middel som gjør at man minker produksjon av hormoner... det får man hvis man er født mann, men senere skiftet kjønn til kvinne (transe).

Man får økning av det hvis man er kvinne -> mann.
Vis hele sitatet...
Seriøst ?
Spiller det inn på oppførsel da kanskje ?
Altså at dersom kvinne->mann får kvinnen mer mannlige hormoner og oppfører seg dermed mannlig også ?
Da vil man som regel nesten stenge testosteron produksjonen helt av og få østrogen som er kvinnlig kjønnshormon.
Sitat av stiJan
Da vil man som regel nesten stenge testosteron produksjonen helt av og få østrogen som er kvinnlig kjønnshormon.
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig, men man kan jo ikke stoppe hormonen helt ?
Men hva skjer da ? Liksom, med tanke på oppførsel!
Man er fortsatt den samme. men fysikken forandrer seg. dypere stemme, grovere trekk, mer hårvekst. personligheten skal ikek forandre seg selv om du skifter kjønn.

man stopper ikke testosteronet helt nei for også kvinner har testosteron. i små mengder.
SånnsomstiJan sier,er rektig... man blir bare fysisk endret, man erfortsatt like klok og personligheten erdensamme for en kvinne som blir til man trenger man bare påfyll hver månde... mens en mann som blir til kvinne, trenger man tabletter 3 ganger daglig
Sitat av stiJan
Man er fortsatt den samme. men fysikken forandrer seg. dypere stemme, grovere trekk, mer hårvekst. personligheten skal ikek forandre seg selv om du skifter kjønn.

man stopper ikke testosteronet helt nei for også kvinner har testosteron. i små mengder.
Vis hele sitatet...
"Ved kjønnsskifte frå mann til kvinne har mannen før behandling mannlege nivå av østrogen og testosteron. Ved å fjerne testiklane blir testosteronnivået svært lavt, men litt står igjen pga av at mannlege kjønnshormon i små mengder blir produsert i binyrebarken.
Mannen får så tilført østrogen for å komme opp i østrogennivå i kroppen som er normale for ei kvinne. Etter minst 6 månader vil danninga av nye maskuline hår vere sterkt redusert, mens dei gamle håra fortsatt vil vere igjen. Dersom desse blir fjerna, vil ein kunne få eit varig resultat."

Fjerne testiklene ? ... Igjen ser vi hvor det produseres hormoner og hvorfor oanering og sex har stor påvirkning av produksjonen til DHT! ( da mener jeg testerogen også kjemisk omdannelse til DHT)
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 17:17.
Sier det igjen. DHT blir konvertert i for store doser av testosteron. noen vleger fjerne testiklene ja. ikke alle vil det.
Sitat av kaktusen
SånnsomstiJan sier,er rektig... man blir bare fysisk endret, man erfortsatt like klok og personligheten erdensamme for en kvinne som blir til man trenger man bare påfyll hver månde... mens en mann som blir til kvinne, trenger man tabletter 3 ganger daglig
Vis hele sitatet...
Jøss, snakk om forskjellgjøring mellom menn og kvinner!
Men hvorfor er det egentelig slik at mannen trenger så mange tabletter ?
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 17:17.
så runking gjør deg sterkere? :O
fordi det er en større forvandlig.

nei runking gjør deg ikke sterkere eller noe. det gjør så du slutter tenke på jenter og sex i 15 min
Sitat av kaktusen
så runking gjør deg sterkere? :O
Vis hele sitatet...
Nei du må lese tråden skikkelig, runking fører til kviser og hårtap.
Sitat av kaktusen
så runking gjør deg sterkere? :O
Vis hele sitatet...
Det kan du egentelig si, stor mengder DHT fører jo til at det bli lettere å bygge muskler!
Sånn har jeg forstått det
Men selvfølgelig fører det til Acne og hårtap også! -i mye mindre mengder!
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 17:22.
men igjen runking fører ikke til mer DHT så da er du like langt
Sitat av stiJan
fordi det er en større forvandlig.

nei runking gjør deg ikke sterkere eller noe. det gjør så du slutter tenke på jenter og sex i 15 min
Vis hele sitatet...
Like stor forvandling å blir kvinne dersom man er man og motstatt!
hehehe det og.
ja det er sånn sett like stor forvandling, men skal mer til
Sitat av stiJan
men igjen runking fører ikke til mer DHT så da er du like langt
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig der! Oani fører til mer produksjon av DHT !!
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 17:25.
kroppen produserer ikke DHT
Sitat av stiJan
kroppen produserer ikke DHT
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har forstått det.
Dihydrotestosteron blir dannet ved kontakt av enzymet 5-alphareductance med hormonet testosteron. Det er opplagt!
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 17:27.
Da kan jo du kjøre et lite eksperiment da hvis du er overbevist om det? he he. runke ufattlig mye eller evt ha ufattlig mye sex hvis du har en dame, men du er ikke gammel nok når jeg tenker meg om. og se om du finner ekstra mye hår i sluket på badet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ...|...
Jeg er uenig der! Oani fører til mer produksjon av DHT !!
Vis hele sitatet...
Det er jo jævlig synd at dei som utdanner seg innen medisin, og forsker på medisin, er ueinige i den konklusjonen da.

Eg veit ikkje kven eg skal stole på eg... tilfeldig 12-åring på et forum, eller et meir eller mindre samla fagfelt...
Sitat av stiJan
Da kan jo du kjøre et lite eksperiment da hvis du er overbevist om det? he he. runke ufattlig mye eller evt ha ufattlig mye sex hvis du har en dame, men du er ikke gammel nok når jeg tenker meg om. og se om du finner ekstra mye hår i sluket på badet.
Vis hele sitatet...
Jeg ler! hehe.

Du kjønner, det jeg sikter til er menn i alderen 40-50!
Det er da menn er i sitt svakeste mot Dihydrotestosteron som blir dannet ved kontakt av enzymet 5-alphareductance som finnes i hodebunnen med hormonet testosteron. DHT danner et lag i hodebunnen og stopper eller hemmer vekst av nytt hår.

Dette også som svar til "Viraldo"
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 17:32.
Ja jeg utrolig godt hva DHT er og hva det gjør med kroppen. ikkebare med håret ditt men åssen det fungere og oppfører seg. og jeg sier til deg. Du konvertere ikke no mer testosteron til DHT ved å runke neven av deg.!
Sitat av stiJan
Ja jeg utrolig godt hva DHT er og hva det gjør med kroppen. ikkebare med håret ditt men åssen det fungere og oppfører seg. og jeg sier til deg. Du konvertere ikke no mer testosteron til DHT ved å runke neven av deg.!
Vis hele sitatet...
Men når produksjonen av kjønnshormonene øker, da blir det overproduksjon og DHT blir dannet, når DHT er dannes vil den reagere med enzymet 5-alphareductance som finnes i hodebunnen med hormonet testosteron. Menn i 40-50 er svakest mot denne kjemiske dannelsen som derfor hemmer danning av nye hår!

Jeg forstår at produksjonen av DHT er utrolig lite, men for menn i den alderen er det nok allikavel ?
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 17:36.
Nei det er det ikke.. for er de såååå sensitive for DHT ble de skallet når de var 15 allikevell så da er problemstillinga likegyldig. men det skjer ikke at noen er såå sensitive for DHT. tro meg. det skjer ikke. alle i verden kan ronke så mye de vil uten og trenge bekymre seg for hårtap
Sitat av stiJan
Nei det er det ikke.. for er de såååå sensitive for DHT ble de skallet når de var 15 allikevell så da er problemstillinga likegyldig. men det skjer ikke at noen er såå sensitive for DHT. tro meg. det skjer ikke. alle i verden kan ronke så mye de vil uten og trenge bekymre seg for hårtap
Vis hele sitatet...
hehehe
Greit jeg legger meg flat! Problemstillinga mi var kanskje litt for drøy!
Tusen Takk for hjelpen StiJan
Er andre enn meg som synes ...|... ordlegger seg sinnsykt bra for en 12-13-åring?
Sitat av Elemental
Er andre enn meg som synes ...|... ordlegger seg sinnsykt bra for en 12-13-åring?
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt Offtopic, men jeg tar meg tiden:
Jeg er nerd! Jeg mener det! Har hoppet over 2 klasser og hører på forlesninger i UIA!
Har hatt 6 som karakter i de fleste fag siden jeg kan huske det!
Er du fortsatt overrasket ?
Sitat av ...|...
Jeg vet ikke om det er riktig å ta det opp her, eller om det finnes noen medisin-studenter / helse-folk her, men I'll give it a shot:

Er det noen meninger om medisiner eller eventuelt ting som gjør at produksjon av hormonen DHT eller Dihydro Testosterone minker/øker ???
Har dere meninger / erfaringer rundt emnet ? Diskuter.
Vis hele sitatet...
Hvis du forklarer hvorfor du spørr kan det sikkert bli litt lettere å svare Dersom du f.eks snakker om hårtap er mange metoder gjerne altfor ekstreme.

For å minke DHT kan man selvfølgelig bruke proscar(finasteride), som sikkert er nevnt i tråden, for å forhindre interaksjon med reduktase-enzymet. Om problemet er tilgjengelighet så tror jeg du får det bestilt uten resept fra EØS-land, kanskje tilogmed lillepille kan hjelpe deg. I tillegg finnes det et par norske forum som driver omsetting av dette ("bole"-forum, da DHT gir mange bivirkninger i suprafysiologiske doser), dog tilgjengeligheten er opp og ned.

Et litt mer "ekstremt" alternativ er å tilføre eksogene hormoner for å skru av den endogene produksjonen av testosteron. Dette hormonet må selvfølgelig ikke inneha de androgene bindingsevnene til DHT.

For å øke DHT er det mest aktuelle å bare tilføre mer testosteron, eller evnt stimulere til økt produksjon. Å øke fritt testosteron vha proviron kan vel også være en mulighet, dog jeg er litt usikker her. Ser onani er nevnt, andre ting som det blir spekulert i skal øke egenproduksjon er tilskudd som ZMA, mye fett i kosten, tunge vekttrening (markløft og knebøy først og fremst), sex osv. Men faktum er at disse kun gir en veldig midlertidig økning som i det store og hele er så godt som ubetydelig.

Uten medikamenter vil du nok ikke greie å oppnå noe særlig hverken for økt eller minsket DHT.

EDIT: Ser overskriften din no, og det absolutt enkleste, og billigste for å stoppe egenproduksjonen er nandrolone decanonate, eller "deca durabolin" dersom du vil titte på det i felleskatalogen. Dette er et veldig mildt, lavandrogent steroid som ikke vil konvertere til dihydrotestosteron, men dihydronandrolon. Det er også kjent for sin utrolige evne til å påvirke kroppens endogene hormonproduksjon, og selv 100 mg en sjelden gang vil være nok til å undertrykke denne.

Men jeg anbefaler det på ingen måte, lave testosteronverdier (og lave DHT-verdier for den saks skyld) er en psykisk belastning. Tap av sexlyst, humørsvingninger og slapphet er noen av bivirkningene som følger med lite mannlige sexhormoner.
Sist endret av Elefanten; 17. mars 2008 kl. 19:26.
Sitat av ...|...
Dette er jo helt Offtopic, men jeg tar meg tiden:
Jeg er nerd! Jeg mener det! Har hoppet over 2 klasser og hører på forlesninger i UIA!
Har hatt 6 som karakter i de fleste fag siden jeg kan huske det!
Er du fortsatt overrasket ?
Vis hele sitatet...
Jepp, men for all del, tror du kan bli en fin bidragsyter til forumet med tid. Går selv i 10. klasse å må inrømme at du ganske sikkert har oversteget mine evner. Så skal det være sagt at jeg ikke er særlig skolesmart eller har noen som helst motivasjon.

Men nok OT!
Sist endret av Elemental; 17. mars 2008 kl. 20:14.
Sitat av Elefanten
Hvis du forklarer hvorfor du spørr kan det sikkert bli litt lettere å svare Dersom du f.eks snakker om hårtap er mange metoder gjerne altfor ekstreme.

For å minke DHT kan man selvfølgelig bruke proscar(finasteride), som sikkert er nevnt i tråden, for å forhindre interaksjon med reduktase-enzymet. Om problemet er tilgjengelighet så tror jeg du får det bestilt uten resept fra EØS-land, kanskje tilogmed lillepille kan hjelpe deg. I tillegg finnes det et par norske forum som driver omsetting av dette ("bole"-forum, da DHT gir mange bivirkninger i suprafysiologiske doser), dog tilgjengeligheten er opp og ned.

Et litt mer "ekstremt" alternativ er å tilføre eksogene hormoner for å skru av den endogene produksjonen av testosteron. Dette hormonet må selvfølgelig ikke inneha de androgene bindingsevnene til DHT.

For å øke DHT er det mest aktuelle å bare tilføre mer testosteron, eller evnt stimulere til økt produksjon. Å øke fritt testosteron vha proviron kan vel også være en mulighet, dog jeg er litt usikker her. Ser onani er nevnt, andre ting som det blir spekulert i skal øke egenproduksjon er tilskudd som ZMA, mye fett i kosten, tunge vekttrening (markløft og knebøy først og fremst), sex osv. Men faktum er at disse kun gir en veldig midlertidig økning som i det store og hele er så godt som ubetydelig.

Uten medikamenter vil du nok ikke greie å oppnå noe særlig hverken for økt eller minsket DHT.

EDIT: Ser overskriften din no, og det absolutt enkleste, og billigste for å stoppe egenproduksjonen er nandrolone decanonate, eller "deca durabolin" dersom du vil titte på det i felleskatalogen. Dette er et veldig mildt, lavandrogent steroid som ikke vil konvertere til dihydrotestosteron, men dihydronandrolon. Det er også kjent for sin utrolige evne til å påvirke kroppens endogene hormonproduksjon, og selv 100 mg en sjelden gang vil være nok til å undertrykke denne.

Men jeg anbefaler det på ingen måte, lave testosteronverdier (og lave DHT-verdier for den saks skyld) er en psykisk belastning. Tap av sexlyst, humørsvingninger og slapphet er noen av bivirkningene som følger med lite mannlige sexhormoner.
Vis hele sitatet...
Takk for all den informasjonen, men fortsatt, dette er for en artikkel og ikke noe mer!
Jeg har ikke noe problemer med mine hormoner! Men i dag har jeg lært mye av deg stiJan! Og det takker jeg deg for. Det du skrev nå tar jeg som en oppsumering av hele tråden. Tusen Takk igjen.

For all del, jeg har også lært av alle de andre som har vært med i diskusjonen.
Jeg takker dere også

Sitat av Elemental
Jepp, men for all del, tror du kan bli en fin bidragsyter til forumet med tid. Går selv i 10. klasse å må inrømme at du ganske sikkert har oversteget mine evner. Så skal det være sagt at jeg ikke er særlig skolesmart eller har noen som helst motivasjon.

Men nok OT!
Vis hele sitatet...
Alle er født like -egentelig, jeg er ikke smartere enn deg. Det er bare det at noen bruker hjernen på en annerledes måte enn andre, ellers er min teori at alle er og vil bli like !
Uten motivasjon kommer man ikke særlig langt i livet Takk for OT'en
Sist endret av ...|...; 17. mars 2008 kl. 21:11.
Mulig dette blir for offtopic, og jeg veit hvor frustrert ...|.... blir, men jeg må si meg enig i elemental. Jeg har selv en bror, som er medlem av forumet her, som er snart 13 år. Han er en dum person. Han kan hverken tenke, eller lese seg til ting. Han lagde en tråd om når Warhammerspillet kom ut. Google anyone? Så ....|..... Syns du virker som en smart gutt til tross for din unge alder, selvom du har litt igjen å lære angåene formuleringer og slikt, men må si meg imponert over at du faktisk lager en tråd om ting som engang de færreste litt eldre mennesker bryr seg, og du er 12 år gammel! Kudos, du kommer til å bli en smart gutt hvis du beholder interessen din for ting, er nysgjerrig og bruker google flittig. Det er cluet.
Sist endret av bendiks; 17. mars 2008 kl. 21:30.
Sitat av ...|...
oh, nå blir jeg helt forvirra, jeg HAR ikke kviseproblemer, jeg er født i 95! Hallo ?
Jeg har en spesiell interesse for legemidler og ville bare diskutere det, men takket være der er diskusjonen helt ute av temaet!
Vis hele sitatet...
Sier du hva jeg tror du sier?
Du sier at en 13åring umulig kan ha kviseproblemer, og det mener du - fordi?
Du er klar over at så snart man kommer i puberteten øker produksjonen av hormoner, og man mye lettere utvikler kviser enn på noe annet stadie i livet. (vel, så lenge man er hannkjønn hvertfall, jenter får kviser av PMS og graviditet, men likevel ikke så mye som man får av å være i puberteten)
Eller, kanskje du sier at du er 13år og enda ikke har kommet i puberteten? Slapp av, det er heeelt normalt! Noen kommer ikke i puberteten før de er 14 - 15år! Da får du stemmeskifte, kviser og ufrivillig sædavgang, slik som de fleste andre på din alder hadde for noen år siden
Sitat av ...|...
Jeg er uenig der! Oani fører til mer produksjon av DHT !!
Vis hele sitatet...
En ting er meninger, som er bygget opp av subjektivt resonnement og erfaring, en annen ting er fakta. Det går ikke an å mene fakta.

Jeg kan legge til at man bør ha sex/onanere en gang hver 3. uke for optimal muskelbygging, kilden min for dette er en intelligent kroppsbygger på skolen min, så jeg kan ikke vise til research akkurat der. Det skal visst være noe med at testosteron frigis etter en orgasme, og at testosteron bidrar til at musklene bygges bedre. Etter 3 uker fungerer det i negativ retning, og man må da få en orgasme igjen for å følge et optimalt treningsopplegg.

Det har også blitt forsket på testosteron og maskulin oppførsel (definisjonssak), og resultatene viser det at personer med høyt nivå av testosteron har lettere for å "kødde" mye (slengkommentarer, vitser, sarkasme, osv). Om dere googler så finner dere helt sikkert korrekte kilder til begge mine påstander, jeg er desverre for lat til å gjøre det for dere og viser heller til hva jeg har hørt fra andre.
sikker på at du er 95 årgang? Oo
Sitat av Rottegift
En ting er meninger, som er bygget opp av subjektivt resonnement og erfaring, en annen ting er fakta. Det går ikke an å mene fakta.

Jeg kan legge til at man bør ha sex/onanere en gang hver 3. uke for optimal muskelbygging, kilden min for dette er en intelligent kroppsbygger på skolen min, så jeg kan ikke vise til research akkurat der. Det skal visst være noe med at testosteron frigis etter en orgasme, og at testosteron bidrar til at musklene bygges bedre. Etter 3 uker fungerer det i negativ retning, og man må da få en orgasme igjen for å følge et optimalt treningsopplegg.

Det har også blitt forsket på testosteron og maskulin oppførsel (definisjonssak), og resultatene viser det at personer med høyt nivå av testosteron har lettere for å "kødde" mye (slengkommentarer, vitser, sarkasme, osv). Om dere googler så finner dere helt sikkert korrekte kilder til begge mine påstander, jeg er desverre for lat til å gjøre det for dere og viser heller til hva jeg har hørt fra andre.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte i sted så er det en HAUG med ting som kan påvirke testosteron i kroppen, sex er en av dem. Men som jeg også påpekte - disse forandringene skjer innenfor et altfor kort tidsrom, og har for lite utslag til å f.eks kunne påvirke muskelbygging i positiv rettning. (PS: feil kommer her, les rett nedenfor på "edit") I denne sammenheng er det forresten ikke snakk om "sex/onani", men kun sex. Onani har ikke samme innvirkning på testosteron. Men igjen - det er praktisk irrelevant.

EDIT: "In clinical programs of assisted reproduction involving infertile males, it is essential to obtain semen of maximum quality. To evaluate ways of achieving this objective, and to assess the fertilizing capacity of the sperm, six semen samples were collected from each of 38 infertile men via masturbation. Six more samples were then collected from each man at sexual intercourse using a semen collection device (SCD). We confirmed that the volume of seminal plasma, total sperm count, sperm motility, and percentage of morphologically normal spermatozoa were significantly higher in samples collected at intercourse than masturbation, as reported previously. In addition, the markers of the secretory function of the prostate and the outcome of sperm function tests (hypoosmotic swelling test, acrosin assay, and sperm penetration assay) were significantly higher for the samples collected at intercourse. There were no significant differences in markers of the secretory function of the seminal vesicles and epididymis between the samples. The improved spermatozoal parameters in the samples collected at intercourse may reflect a higher prostatic secretory function at that time. There were no significant differences in the serum concentrations of gonadotropins, or in the serum or seminal plasma concentrations of testosterone, before or after masturbation or sexual intercourse. Therefore, the differences in prostatic secretory function and semen parameters may not be attributed to differences in hormonal levels. Semen collection during intercourse using an SCD appears to be the method of choice for selecting semen samples for artificial insemination."

Sofikitis NV, Miyagawa I.
Free Full Text
Endocrinological, biophysical, and biochemical parameters of semen collected via masturbation versus sexual intercourse.
J Androl. 1993 Sep-Oct;14(5):366-73.
PMID: 8288490 [PubMed - indexed for MEDLINE]

End of story, sex/onani påvirker ikke testosteronverdier i blodet. Om det har evnen til å gjrøe det er det i så fall i så liten grad at 12 forsøkspersoner ikke oppnår målbare forandringer. Beklager alle som ble feilinformert av å lese innlegget mitt for 10 min siden


Og at testosteron fører til mer maskulin oppførsel er det ingen tvil om, aggressivitet er vel det mest fremtredende. Andre ting du merker godt (vet hvordan det er å ha 40x så mye androgener i kroppen som en voksen mann) er bl.a sjalusi og tendenser til paranoia.

Sitat av GothQueen
Sier du hva jeg tror du sier?
Du sier at en 13åring umulig kan ha kviseproblemer, og det mener du - fordi?
Du er klar over at så snart man kommer i puberteten øker produksjonen av hormoner, og man mye lettere utvikler kviser enn på noe annet stadie i livet. (vel, så lenge man er hannkjønn hvertfall, jenter får kviser av PMS og graviditet, men likevel ikke så mye som man får av å være i puberteten)
Eller, kanskje du sier at du er 13år og enda ikke har kommet i puberteten? Slapp av, det er heeelt normalt! Noen kommer ikke i puberteten før de er 14 - 15år! Da får du stemmeskifte, kviser og ufrivillig sædavgang, slik som de fleste andre på din alder hadde for noen år siden
Vis hele sitatet...
Fyren sitter å diskuterer aspekter ved hormoner som de fleste voksne aldri engang har hørt om - jeg tror han vet hva pubertet er.
Sist endret av Elefanten; 18. mars 2008 kl. 01:29.
Nei! Jeg må vel prøve å komme med noe vettugt i denne diskusjonen, når jeg allerede har postet et søppelinlegg. :P
Ja, jeg vet hva sånn ca. DTH er. Dihydro Testosterone, tilhører androgen.. Androgen er et ord man bruker for å refferere til de mannlige hormonene; testosteron og androsteron. Det er hormon som gjør at mann er mann, og ikke kvinne. Det er derfor menn har kraftigere hårvekst på kroppen, de har penis, og utvikler evnen til å befrukte når de er 12 - 14år. Det er også grunnen til at de har mørk stemme.
Androgen produseres i... vel... I testikklene. Og i noen små kjertler som er rett over hver av nyrene.

Kvinner produserer også androgen, men i betydelig mindre mengder enn menn. Når kvinner overproduserer androgen så får de manndige trekk. (tror det er androgen i visse typer steroider? Eller at de bare øker prouksjonen av det?)
Og menn kan bli overdrevent mandige dersom de overproduserer androgen, fks. ved at de får kraftig hårvekst på ryggen...

DTH er også blitt syntetisk (som det meste annet som kroppen produserer) og heter Stanolone, på engelsk. Hva det heter på norsk aner jeg ikke.

- Sånn ca. som jeg har forstått I følge min lille bok.

Så, med andre ord, så skal man altså kunne ta "stanolone" for å kunne øke produksjonen av DTH, mens for å minske... Vel, du kan jo bli evenukk, og totalt fjerne produksjonen av DTH, om man ønsker det.
Men så spørs det om "stanolone" i det hele tatt er lovlig i Norge, da det er litt mer strengt med syntetiske hormoner i Norge enn i andre land, som fks. USA - hvor de selges på helsekost og dagligvarebutikk.
Sist endret av GothQueen; 18. mars 2008 kl. 02:21. Grunn: trykkleif
Sitat av GothQueen
Sier du hva jeg tror du sier?
Du sier at en 13åring umulig kan ha kviseproblemer, og det mener du - fordi?
Du er klar over at så snart man kommer i puberteten øker produksjonen av hormoner, og man mye lettere utvikler kviser enn på noe annet stadie i livet. (vel, så lenge man er hannkjønn hvertfall, jenter får kviser av PMS og graviditet, men likevel ikke så mye som man får av å være i puberteten)
Eller, kanskje du sier at du er 13år og enda ikke har kommet i puberteten? Slapp av, det er heeelt normalt! Noen kommer ikke i puberteten før de er 14 - 15år! Da får du stemmeskifte, kviser og ufrivillig sædavgang, slik som de fleste andre på din alder hadde for noen år siden
Vis hele sitatet...
Jo, jeg er kommet inn i puberteten, kanskje ikke ferdig, men...
Og ja, det jeg mente å sikte til er at jeg er 13 og har ingen kvise eller hår problemer og ikke minst har ingen i klassen det heller!
Bare sånn for å gjøre saken helt tydlig for siste gang: dette er diskusjonstråd og ikke en hjelpetråd

Sitat av Rottegift
En ting er meninger, som er bygget opp av subjektivt resonnement og erfaring, en annen ting er fakta. Det går ikke an å mene fakta.

Jeg kan legge til at man bør ha sex/onanere en gang hver 3. uke for optimal muskelbygging, kilden min for dette er en intelligent kroppsbygger på skolen min, så jeg kan ikke vise til research akkurat der. Det skal visst være noe med at testosteron frigis etter en orgasme, og at testosteron bidrar til at musklene bygges bedre. Etter 3 uker fungerer det i negativ retning, og man må da få en orgasme igjen for å følge et optimalt treningsopplegg.

Det har også blitt forsket på testosteron og maskulin oppførsel (definisjonssak), og resultatene viser det at personer med høyt nivå av testosteron har lettere for å "kødde" mye (slengkommentarer, vitser, sarkasme, osv). Om dere googler så finner dere helt sikkert korrekte kilder til begge mine påstander, jeg er desverre for lat til å gjøre det for dere og viser heller til hva jeg har hørt fra andre.
Vis hele sitatet...
Det er jo klart at hormonet testosteron fører til bedre kroppsbygging når det gjelder musklaturen, men du må jo legge merke til at det er utrolig lite testosteron som blir frigitt ? Hvertfall ikke nok til å bygge musklaturen med. Musklaturen blir bygdt ved hjelp av omforming av næringsstoffer til ATP som når mitokondrium og blir tatt opp. (flere kompliserte ting som skjer, golgiapparatet spiller inn osv), og denne ATP og selvfølgelig andre vitaminer, det er de som fører til at musklene bygges opp igjen.
Jeg vil legge til at jeg har tidligere skrevet en artikkel hvor jeg kom frem til konklusjonen at kroppen etter en hard trening trenger RASKE karbohydrater for å bygge opp de musklaturene/cellene som er ødelagt under treninga. Konklusjonen min er at jeg tviler på at oani fører til noe sterke forandringer når det gjelder musklaturen, den kan påvirke men ikke i store grad. Også det å bygge musklaturen, da ville man heller kjøpe såkalte sportsdrikker og andre sportsvitaminer istedet for oanering hver 3dje uke

Sitat av Elefanten
Som jeg nevnte i sted så er det en HAUG med ting som kan påvirke testosteron i kroppen, sex er en av dem. Men som jeg også påpekte - disse forandringene skjer innenfor et altfor kort tidsrom, og har for lite utslag til å f.eks kunne påvirke muskelbygging i positiv rettning. (PS: feil kommer her, les rett nedenfor på "edit") I denne sammenheng er det forresten ikke snakk om "sex/onani", men kun sex. Onani har ikke samme innvirkning på testosteron. Men igjen - det er praktisk irrelevant.

EDIT: "In clinical programs of assisted reproduction involving infertile males, it is essential to obtain semen of maximum quality. To evaluate ways of achieving this objective, and to assess the fertilizing capacity of the sperm, six semen samples were collected from each of 38 infertile men via masturbation. Six more samples were then collected from each man at sexual intercourse using a semen collection device (SCD). We confirmed that the volume of seminal plasma, total sperm count, sperm motility, and percentage of morphologically normal spermatozoa were significantly higher in samples collected at intercourse than masturbation, as reported previously. In addition, the markers of the secretory function of the prostate and the outcome of sperm function tests (hypoosmotic swelling test, acrosin assay, and sperm penetration assay) were significantly higher for the samples collected at intercourse. There were no significant differences in markers of the secretory function of the seminal vesicles and epididymis between the samples. The improved spermatozoal parameters in the samples collected at intercourse may reflect a higher prostatic secretory function at that time. There were no significant differences in the serum concentrations of gonadotropins, or in the serum or seminal plasma concentrations of testosterone, before or after masturbation or sexual intercourse. Therefore, the differences in prostatic secretory function and semen parameters may not be attributed to differences in hormonal levels. Semen collection during intercourse using an SCD appears to be the method of choice for selecting semen samples for artificial insemination."

Sofikitis NV, Miyagawa I.
Free Full Text
Endocrinological, biophysical, and biochemical parameters of semen collected via masturbation versus sexual intercourse.
J Androl. 1993 Sep-Oct;14(5):366-73.
PMID: 8288490 [PubMed - indexed for MEDLINE]

End of story, sex/onani påvirker ikke testosteronverdier i blodet. Om det har evnen til å gjrøe det er det i så fall i så liten grad at 12 forsøkspersoner ikke oppnår målbare forandringer. Beklager alle som ble feilinformert av å lese innlegget mitt for 10 min siden


Og at testosteron fører til mer maskulin oppførsel er det ingen tvil om, aggressivitet er vel det mest fremtredende. Andre ting du merker godt (vet hvordan det er å ha 40x så mye androgener i kroppen som en voksen mann) er bl.a sjalusi og tendenser til paranoia.



Fyren sitter å diskuterer aspekter ved hormoner som de fleste voksne aldri engang har hørt om - jeg tror han vet hva pubertet er.
Vis hele sitatet...

Jeg vil her påpeke at dette er på mange måter et forsøk og kan ikke bekrefte noe sjenerelt pga mye feilkilder som kunne ha spillt inn. Men jeg kan ikke forstå at oani gir mindre utslag av testosterone, sex og oani kan jo opfattes som to sider av samme sak, altså oanere uten sex = få orgasme "med" sex. Så dette er jo en billig forsøk som jeg ikke ville stole på for å være helt ærlig. Hvis jeg ikke tar helt feil nå

Sitat av GothQueen
Nei! Jeg må vel prøve å komme med noe vettugt i denne diskusjonen, når jeg allerede har postet et søppelinlegg. :P
Ja, jeg vet hva sånn ca. DTH er. Dihydro Testosterone, tilhører androgen.. Androgen er et ord man bruker for å refferere til de mannlige hormonene; testosteron og androsteron. Det er hormon som gjør at mann er mann, og ikke kvinne. Det er derfor menn har kraftigere hårvekst på kroppen, de har penis, og utvikler evnen til å befrukte når de er 12 - 14år. Det er også grunnen til at de har mørk stemme.
Androgen produseres i... vel... I testikklene. Og i noen små kjertler som er rett over hver av nyrene.

Kvinner produserer også androgen, men i betydelig mindre mengder enn menn. Når kvinner overproduserer androgen så får de manndige trekk. (tror det er androgen i visse typer steroider? Eller at de bare øker prouksjonen av det?)
Og menn kan bli overdrevent mandige dersom de overproduserer androgen, fks. ved at de får kraftig hårvekst på ryggen...

DTH er også blitt syntetisk (som det meste annet som kroppen produserer) og heter Stanolone, på engelsk. Hva det heter på norsk aner jeg ikke.

- Sånn ca. som jeg har forstått I følge min lille bok.

Så, med andre ord, så skal man altså kunne ta "stanolone" for å kunne øke produksjonen av DTH, mens for å minske... Vel, du kan jo bli evenukk, og totalt fjerne produksjonen av DTH, om man ønsker det.
Men så spørs det om "stanolone" i det hele tatt er lovlig i Norge, da det er litt mer strengt med syntetiske hormoner i Norge enn i andre land, som fks. USA - hvor de selges på helsekost og dagligvarebutikk.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nevne her at du har misforstått en liten ting: Dihydrotestosteron blir dannet ved kontakt av enzymet 5-alphareductance med hormonet testosteron. Så kroppen danner egentelig ikke DHT, DHT blir dannet ved en kjemisk reaksjon mellom enzymet 5-alphareductance og hormonet testosteron. Dersom jeg forsto det rett så snakket du om å stoppe produksjonen av DHT, og det har vi snakket om før. Dette skjer da ved at man stopper produksjonen av 5-A, og det kan gjøres vha legemidler som er lovlig i norge. Ikke minst så er det også lov å ...fjerne testiklene, spesielt for de som ønsker å gå fra menn til kvinner!
Sist endret av ...|...; 18. mars 2008 kl. 08:40.
Sitat av ...|...

Jeg vil her påpeke at dette er på mange måter et forsøk og kan ikke bekrefte noe sjenerelt pga mye feilkilder som kunne ha spillt inn. Men jeg kan ikke forstå at oani gir mindre utslag av testosterone, sex og oani kan jo opfattes som to sider av samme sak, altså oanere uten sex = få orgasme "med" sex. Så dette er jo en billig forsøk som jeg ikke ville stole på for å være helt ærlig. Hvis jeg ikke tar helt feil nå
Vis hele sitatet...
Ja jeg er godt kjent med forsøk og feilkilder - men i så ufattelig enkle forsøk er det egentlig ikke rom for større feil. Forsøkspersoner får målt verdier - har sex - får målt verdier igjen. Hvor mener du at en eventuell alvorlig feilkilde kan være? Om vi disktuerte de eksakte mengdene kunne man stilt spørsmål ved antall personer med i forsøket, hvordan målingene ble utført, hvilken målinger osv, men når man er ute etter et praktisk anvendbart resultat holder det for meg at 12 personer ikke viste forandrede testosteron/gonatropin.

Det faktum at du ikke har støttet opp dine påstander med noen som helst form for dokumentasjon gir meg enda mer grunn til å tro at jeg ahr rett her.

Sitat av ...|...
Jeg vil nevne her at du har misforstått en liten ting: Dihydrotestosteron blir dannet ved kontakt av enzymet 5-alphareductance med hormonet testosteron. Så kroppen danner egentelig ikke DHT, DHT blir dannet ved en kjemisk reaksjon mellom enzymet 5-alphareductance og hormonet testosteron. Dersom jeg forsto det rett så snakket du om å stoppe produksjonen av DHT, og det har vi snakket om før. Dette skjer da ved at man stopper produksjonen av 5-A, og det kan gjøres vha legemidler som er lovlig i norge. Ikke minst så er det også lov å ...fjerne testiklene, spesielt for de som ønsker å gå fra menn til kvinner!
Vis hele sitatet...
Hvor mener du skillet går mellom "kroppen lager" og "kjemisk reaksjon i kroppen"? Det er kroppen som lager DHT med testosteron som utgangspunkt.

Å fjerne testiklene er en primitiv form for kastrasjon som kun brukes i forbindelse med kjønnskifte såvidt jeg er vet. Det vanlige er kjemisk kastrasjon som jeg nevnte man kunne med f.eks deca. Det er blitt gjort forsøk på dette på voldtektsmenn og pedofile, og mange mener det burde gjøres som standard straff for sexfobrytere. Dog det er et latterlig og ubrukelig tiltak (oftopic).

Når vi først er igang med å utfylle gothqueen: Androgener er en betegnelse på alle stoffer, syntetiske eller naturlige, som binder seg med androgenreseptorene og aktiverer disse. Det er ikke 2, men hvertfall flere hundre forskjellige kjente androgener. Alle anabole steroider er f.eks også androgene.

Mandige trekk som f.eks skallethet og hår på ryggen trenger heller ikke være et resultat av store mengder androgener i kroppen, det kan likegjerne være et resultat av mange androgenreseptorer. Altså, har man veldig mange androgenreseptorer i hårsekkene vil man f.eks gjerne få hårete rygg, uten at man nødvendigvis har et unormalt mannlig adferdsmønster.

Stanolone er vel et steroid (ikke et vanlig et brukt i medisinen dog), og dersom det du sier stemmer, at det er syntetisk DHT, er det IKKE til salgs over disk i USA. Steroider er helt forbudt i USA, på lik linje med hasj i norge.

Det man derimot fikk i USA over disk intill nylig var prohormoner. Dette er nye forbindelser som først blir til steroider i blodomløpet, et slags "designer"-dop designet for å slippe unna lovverket. Bush har dog vedtatt forbud mot dette også, så du får ikke tak i slike stoffer over disk lenger.
Sist endret av Elefanten; 18. mars 2008 kl. 15:46.
Men det øker jo blodtrykket...f or mer av de røde blodlegemene blir dannet og da blir blodet tykkere.... ellers ville steroider vært "sunt" ;D Man risikerer jo blodpropp
Sitat av kaktusen
Men det øker jo blodtrykket...f or mer av de røde blodlegemene blir dannet og da blir blodet tykkere.... ellers ville steroider vært "sunt" ;D Man risikerer jo blodpropp
Vis hele sitatet...
Er først og fremst østrogen eller stoffer med samme bindingsevne som østrogen som gir flere blodlegemer. Dette kan man forhindre med å bruke arimidex, som forhindrer aromatiseringen til østrogen. DHT som diskuteres her innehar f.eks ikke denne egenskapen.
Sist endret av Elefanten; 18. mars 2008 kl. 16:00.
Sitat av hyys
Jeg postet en link til at NFF ikke er kvalifisert helsepersonell for litt siden. Neste gang jeg tok opp tråden, er det faen meg en som oppfordrer til å innhalere sinkdamp? Vær litt forsiktig med hva dere skriver og anbefaler her på forumet.
Vis hele sitatet...

Slenger meg på denne jeg, det finnes utrolig mange dumme mennesker der ute.
Sitat av Elefanten
Er først og fremst østrogen eller stoffer med samme bindingsevne som østrogen som gir flere blodlegemer. Dette kan man forhindre med å bruke arimidex, som forhindrer aromatiseringen til østrogen. DHT som diskuteres her innehar f.eks ikke denne egenskapen.
Vis hele sitatet...
Jeg må legge til at økte mengder fritt østrogen i blodet øker risikoen for brystkreft og livmorkreft.

Sitat av Skummetmelk
Slenger meg på denne jeg, det finnes utrolig mange dumme mennesker der ute.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke tvil om det, men jeg håper ikke du sikter det mot personen hyys skrev til!
For det han skrev var faktisk ganske logisk, men legg merke til at dette er på ingen måte en hjelpetråd. Igjen: vi diskuterer!
Sist endret av ...|...; 18. mars 2008 kl. 16:12.