Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 661
Vel nå har det gått over bord, det startet med SuSe som fortsatt nekter og gi ut iso, men Xandros har intet alternativ.. man MÅ betale. Litt av poenget med linux (gratis/no more license agreement ph33r) faller jo da bort.
Blir dette hvordan linux markedet kommer til og bli? 99$ for en distro?!

Nei. Fysj.

Men Xandros er en veldig bra distro, stabil, god hardware støtte...selv for den nyeste hardwaren. Lett og installere uten og bli no-brainer. Det har blitt "gjort tilgjengelig" så er det noen som har ISO'en eller vet hvor man kan få tak i det? PM meg please.

Ellers vil jeg gjerne anbefale folk og sjekke ut EvilEntity (www.undeadlinux.com) Den har en morsom Evil følelse over seg og du slipper og måtte lete igjennom 5697 ferdig installerte programmer.
jeg har suse 8 isoene om du er interessert
Altså... Nå er linux og masse av programmer gitt ut under GNU lisens. Det betyr at du kan gjøre omtrent hva du vil med det, så lenge du legger ved kilden. SuSe henvender seg mest til bedriftsmarkedet, og det er da ikke rart at de selger sin distro. SuSe selger en pakke med en DVD og noen excellente manualer. Denne får du får 4-500 på norske netthandler. Det er jo 1/4 - 1/5 av det windows koster. Blir det aldri billig nok for deg?

Simen
bruk heller debian, redhat eller slackware, gratis og gode større brukermasse enn xandros også sikkert, så det blir lettere og få hjelp når du skulle trenge det.. bare et tips
Og det er ikke slik at Linux må være gratis.
Linux is Free as in "freedom", not as in 0-cost. This point is often missed because Linux is usually very affordable.
Vis hele sitatet...
Sist endret av CoDEmASTeR; 22. november 2002 kl. 11:24.
Linux er ikke gratis, linux er opensource. Det er to vidt forskjellige ting.

Simen
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av Exorchist
Linux er ikke gratis, linux er opensource. Det er to vidt forskjellige ting.

Simen
Vis hele sitatet...
nå er det heldigvis slik at linux er både gratis og opensource.

linux=kjernen
linux er ikke lik distro