Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1286
Om man har kjølepasta må man da ha vifte? Hvor lenge varer pastaen?
Pasta?-.-'
KJølepasta kjøler ikke alene. Den "forsegler" bare ribba til cpu/XX slik at all varmen kan ledes bort.
Så ja du må nok ha vifte, hvis du måtte ha det uten pasta.

Pastaen holder lenge, men hver gang du tar det ifrahverandre bør du bytte.
Sist endret av Fiskn; 13. februar 2008 kl. 08:22.
man bør vell helst ha vifte ja..kjølepastan er der for å fylle ut mikroskopiske små sprekker osv for å få det jevnt..varmen blir bedre overført
Sist endret av Xelerator; 13. februar 2008 kl. 08:17.
Det finnes egentlig ikke noe som heter kjølepasta. Det heter egentlig varmelederpasta og sørger for at varmen ledes bedre fra der det er varmt til den enheten som kan frakte det videre ut i luften, nemlig kjøleribben. For å få varmen effektivt bort fra kjøleribben bruker man en vifte.
Trådstarter
Noe jeg kan bruke for å erstatte en vifta fra HP DV1000?
Sitat av Tostoo
Noe jeg kan bruke for å erstatte en vifta fra HP DV1000?
Vis hele sitatet...
Tja, ettersom det er en bærbar må du finne en lik vifte og bytte den ut med.
Jeg ville heller kjøpt meg enn laptop-kjøler fremfor å montere vekk den kjøleren. Da ryker garanti og alt. Eksterne kjølere bråker gjerne nesten ikke og sørger for kjøling slik at den interne ikke trenger å gå. Hvis du ofte har laptoppen i senga bør du åpne opp og støvsuge kjøleribben, det kan hjelpe på støy.

F.eks. http://www.microplex.no/product.aspx...C01B&mcat=c535
Trådstarter
Kan denne erstatte den vifta som er inni? At jeg rett og slett tar den ut, og plasserer PC'n oppå denne?
Sitat av Tostoo
Kan denne erstatte den vifta som er inni? At jeg rett og slett tar den ut, og plasserer PC'n oppå denne?
Vis hele sitatet...
Kort enkelt svar: Nei

edit: Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med dette? Hva er det som er GRUNNEN til at du ønsker å gjøre dette?
Sist endret av meitemark; 13. februar 2008 kl. 12:17.
Sitat av meitemark
Kort enkelt svar: Nei
Vis hele sitatet...
Bygger videre på dette, jeg.
Tar du ut viften og baserer kjølingen utelukkende på denne er du dømt.
Dette er en sak som du monterer UTENPÅ pcen for å kjøle hele pcen.

Inne i pcen har du en cpu, med bittelitt varmeleder (kjølepasta) på, en kjøleribbe og en vifte som kjøler ned ribben.
Dersom du river ut kjøleribbe og vifte inne i pcen, og monterer en kjøler utenpå pcen vil resultatet ditt bli en død pc.

Gjelder det kjøling av en bærbar PC ville jeg tatt kontakt med HP selv, og forhørt meg om hva jeg kunne gjøre for å kjøle den ned.


Har du en HP med AMD-prosessor er det ikke så mye du kan gjøre, for de produserer shitloads med varme pr default. Et slikt kjølebrett som Deezire linket til kan da hjelpe.
Sist endret av Golder; 13. februar 2008 kl. 12:20.
Trådstarter
Sitat av meitemark
Kort enkelt svar: Nei

edit: Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med dette? Hva er det som er GRUNNEN til at du ønsker å gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Fordi vifta er helt fucka.
Sitat av Tostoo
Fordi vifta er helt fucka.
Vis hele sitatet...
hehe, det sa jo mye :P
Sitat av Tostoo
Fordi vifta er helt fucka.
Vis hele sitatet...
Som i at den ikke går eller som at den lager mye støy NÅR den går?