Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1823
Jeg bare lurer på en ting. Brodern jobber tolvskift eller noe sånt, 12 timer av, 8 timers søvn, så tolv timer igjen, ganske heftig.

Her en dag ringte dem fra arbeidsplassen fordi dem ikke fikk tak i han på mobil eller hjemmetelefon. Så jeg kjørte nå ned fra kontoret, å fant han hjemme i sin egen sofa helt snøvlete, krasja med døra når han såvidt reiste seg, helt sløv i øynene, rusa rett og slett. Men ganske meget også.

Han sa til meg at han hadde tatt 5mg Rivotril og 5mg Nozinan, å det pleier han å gjøre for å få søvn disse fri timene.

Jeg vet lite om Rivotril og ingenting om Nozinan bortsett fra felleskatalogen.no.

Er det noen her inne som har en formening om hvor my ehan må ha tatt for å bli så sløv, da tror jeg han hadde sovet nesten 20 timer i strekk i forhold til når han sa han skulle ha tatt dem og når han ikke dukket opp på jobb.

Er det sannsynlig at han bare har tatt 10mg til sammen?
Ja vet du hva kompis. Holder med rivotrilen. Nozinanen er det som gjorde ham så sløv som forskrekka deg. Møkkastoff, som selv hardbarka narkomane avskyr

Pleiern å ta nozinan for å sove noen timer. Har han ryggskade-historikk eller no i den duren? Fyttegrisen, han om det - jeg veit dette ikke er helt bra, men en 5 mg rivotril og et glass med øl funker bra nok på meg enn at ettereffekten av nozinan skal friste.

Er det rød eller grønn nozinan? Husker ikke milligramene på dette preperatet og fargeinndelinga, men jeg forsvarer broren din her. Fyttegrisen - han har nok ikke tatt den blandinga for å ruse seg ihvertfall, da hadden gått for rivotril + øl. Mener jeg da.
Den er grønn, liten rund, sto 5 mg på pakken
En slik coctail ville vanligvis ikke hatt noen effekt på meg, men kanskje på en som ikke har utviklet noen form for toleranse?
Ja, de grønne er ihvertfall svakest av dem - minns jeg. Det er uansett en dårlig kombinasjon, men nozinan i seg selv (den en tabletten, 5 mg) er nok til å slukne fyren for 20 timer. Møkkastoff.

EDIT:
Jeg har forholdsvis høy toleranse overfor piller og en nozinan funker mer enn greit på meg.
Sist endret av paranoy; 10. januar 2008 kl. 16:43.
Er bekymringen at han ruser seg på stoffet? Eller synes du bare det hørtes usannsynlig ut at det kun var disse små mengdene han oppga?

Hvis du faktisk er bekymret for at han ruser seg, så bare slapp av med Nozinanene hvertfall. Dette er det som på folkemunne faller inn under kategorien "apedop". Alle som har tatt det et par ganger blir veldig lei det, fordi man blir mer trøtt en stein, og er like trøtt og jævlig neste dag. Kort og godt. Så om han ikke har blitt lei det enda, så blir han det om han ikke bare synes det er en effektiv søvnmedisin.

Og nei, det er ikke for lite for en skal bli slått ut såpass lenge. Spiste fire røde Nozinan engang, og klarte ikke å gå neste morgen, måtte krype inn i dusjen og skyle meg en halvtime i kaldt vann til jeg våknet. Blandet med Rivotril er det jo mulig at denne effekten forsterkes, slik at han blir enda trøttere på kun en pille...
Er vel ikke så bekymret for at han ruser seg, da dette er første gang jeg har sett han i den tilstanden. Han jobber jo som PFSO på en av Norges større havner så sannsynligheten for å bli oppdaget / tatt i en stikkontroll er uvanlig høy. Så spørsmålet var vel egentlig bare om det er fysisk mulig. Mest ut av nysgjerrighet og uviten om stoffer jeg ikke kjenner.