Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 23658
tilsett vann, smak på det, tilsett mer om nødvendig.
Sitat av Bean
tilsett vann, smak på det, tilsett mer om nødvendig.
Vis hele sitatet...
Smart, så når noen spør hvor mange prosent det er i spriten han selger, så kan han svare; det smaktes ut som rundt 40% og det var ganske sterkt.. Trolig.
drikk opp 56% av den
Sist endret av EoN; 3. januar 2008 kl. 09:02.
Sitat av Kaptein Snus
typisk kids å tro at all hjemmebrent er 96%....
for å få framstilt 96% skal du ha ett helsikes stort brenneri, pluss en brenner som vet hva han/hun driver med. I de fleste tilfeller han.

Det beste som er å få tak på er 94%
96% er legesprit, klinisk renset osv.

det som vanligvis er å få tak i er 85-92%
og sørpå i vårt land vil jeg tippe det blir mellom 50-70%
Vis hele sitatet...
Forklar dette for Fossum, at 96% er legesprit Kaptein Snus. Om jeg hadde hatt et stort eller lite brenneri hadde det vært greit å vite hva en hadde drivi ta med uansett! Det beste som er å få tak i har jeg hørt er 96% druesprit - det er ikke legesprit.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle838737.ece

EDIT:
Leste gjennom innlegget og vil bare presisere at druesprit er ikke legesprit. Men stemmer vel det at legesprit måler 95 - 96% eller no. Men himkok kan også fint måle 96% uten å være legesprit, var poenget mitt.

Og endelig var det en som klarte å forklare hvorfor en skal benytte seg av normal temperatur vann for tynning av sprit. Det hørtes mest sannsynlig ut at det er for å måle riktig alkohol-prosent enn alt det andre mumbo-jumboet ihvertfall. Pluss til crustydemon

LeifArne: Sikker på at det er kroppstemperatur du mener (paranoy pirkete, vet sorry)
Sist endret av paranoy; 3. januar 2008 kl. 12:28.