Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6151
God kveld alle sammen .... lurte på en ting eller to jeg.

Altså, jeg orker ikke betale 300 kr hver jævla måned bare for å ta den svette bussen frem og tilbake til skolen hver dag lenger.. om jeg absolutt må ska ihvertfall detta blli gratis

Altså alt jeg trenger gjøre er å scanne inn en sånn billett og fikse å trikse litt.. den saken er egentlig grei... men nå har det seg sånn at en liten bit av dette miljøkortet er signal rødt med ett slags snev av oransje... dette er antakeligvis lagd slik at det skal bli heelt umulig å fikse i scanner... hos meg blir detta bare lilla å det er ikke veldig mye tel hjelp

Det jeg hadde trengt noen svar på var om det er mulig å få denna farven på en annen måte eller lignende!!!

Takker for alle svar.. kan vise noen bilder etterhvert av åssen våre miljøkort ser ut er fakke lei den bussen.. bedre å bli tatt en gang en å betale i dyre dommer i flere år

Bedre å leve en dag som løve enn hundre som en sau Ta det for det det er verdt
Jeg har alltid kopiert de moljkortene, har blitt tatt en gang da jeg nesten var tom for blekk på printeren og bussjåføren merket at fargene var svake.
Jeg klarte og rive meg ut av bussen da.

Men har du ok farger merker de som oftest ikke det.
Kjøp kviteringspapir, det funker bra
ja.. kommer snart med bilder ... men lurte fremdeles på åssen i helvete jeg ska få scanna inn den farven!! Signal fargen der blir jo for svarte bare lilla... å du pureownage!! hvem får 500 kroner i ukelønn? jeg får null niks... kanskje en 200 kr. til sammen i måneden... oslo unger ass hehe
Når vi snakker om å forfalske busskort, er det noen som har prøvd seg på å lage busskort type kolumbus kort? Trenger vel kortleser eller noe som gjør at du kan redigere infoen på korte, men det er vel kryptert så vet ikke helt hvordan det skulle gjøres.

Vet hvertfall at noe kan du gjøre, en kompis av meg fikk 250 dager eller ganske nærme det når han kjøpte månedskort. Bussjoføren så har tasta feil da?
Lurte BARE på hvorran i helvette jeg sku få den signal rød/oransje fargen på pc`n uten at den blir fakka i scannern!!!!


fargen på den billetten der er laga i paint.. detta blikke bra nok vett!!
Sist endret av Scha; 7. juni 2007 kl. 22:10.
Sitat av Fyllerør
Lurte BARE på hvorran i helvette jeg sku få den signal rød/oransje fargen på pc`n uten at den blir fakka i scannern!!!!
Vis hele sitatet...
Et skudd litt i mørket, men forsøker å lufte mine tanker:

- Scan busskortet slik det er i dag, og bruk et program til bilderedigering til å finne ut eksakt verdi på scannet farge i området med den rød/oransje fargen ("pick colors from image" eller noe i feks. Gimp)
- Så gjør du et par forsøk på å skrive ut forskjellige samples, der du nyanserer fargen (feks. via å editere verdien som du får #091234 ved å endre små parametere), for så å sammenlikne dette med originalen.

Altså kvalifisert prøve og feile

Lykke til!

Og off-topic: I min tid slet vi med å få rett stempel på bildet av oss selv, på busskortet (det vi kjøpte fra en kompis som sa han "mista" det, og fikk nytt for kr 300), noe selv en billig printer fiksa greit.
Må si vi har enkle busskort å forfalske, det er et hvit kort med noe skrift på fremsiden. Og magnetstripa på baksiden. Ikke noe sterkefarger eller noe sånt.
Noen som vet om elektroniske busskort er vanskelige tukle med?
F.eks. kortlesere på en eller annen måte... skrive inn noe ny data på den.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hva med å bare betale. da blir det etterhvert billigere for alle.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet ikke hvilke typer Busskort dere bruker rundt omkring i landet.
Men her i Bergen bruker de plastkort med magnetstripe. Alle dataene om dette kortet ligger på magnetstripen.
Uansett så kan man få ulike typer kort etter behov
- Månedskort
- Ungdomskort
- Studentkort
- Klippekort
- Verdikort osv...

Jeg har sett på Studentkortene og Klippekortene.
På disse kortene ligger all informasjonen lagret som en streng av tall, hvor det er relativt lett å finne ut hva de ulike tallene beskriver. Problemet er at det i tillegg ser ut til å være noen tall som fungerer som en sjekksum over de andre tallene, så å bare bytte ut noen av tallene kan være vanskelig med mindre du har formelen for å regne ut sjekksummen.
Men nøkkelen til billige bussruter ligger ikke i månedskortene.
Klippekortene har i utgangspunktet et bestemt antall klipp som man kan bruke, og så reduseres denne telleren hver gang man bruker kortet. Det geniale er at disse klippene aldri går ut på dato så for å reise gratis i evigheten må man kjøpe seg et klippekort og en magnetkortleser/skriver.
Så tar man og leser et heelt nytt klippekort, bruker opp alle klippene og når kortet er tomt, reiser man hjem og skriver de tidligere leste dataene tilbake på kortet.

Har funnet ut en del mere om studentkort og mnd kort også, men er lei av å skrive. Dersom folk vil vite mer så send PM eller vis entusiasme...
Dette var da ikke en tråd om elektoniske mnd kort!!!!

Topic: Du scanner inn hele kortet også slenger bildet inn i ps, gimp eller hva du måtte foretrekke, så tar du et kamera og tar bildet av kortet og ser om du får den "umulige" fargen bra inn på pc`n da kan du i såfall bare finne ut hva fargen er satt sammen av og lage dette i ps og putte det på det nye kortet. Eller så kan du stikke til jernia og si; Du, jeg har veldig lyst på denne fargen på veggen på rommet mitt, kunne ikke du funnet ut hva slags farge det er, da putter mr. Jernia kortet i en morsom maskin også kan han finne ut hva slags farge det er.
Når jeg skriver hva slags farge det er mener jeg ikke navnet, men sammen stillingen av fargen.

Lykke til
og uansett må man stille det mye lysere for å få samme fargen. (De som har prøvd vet hva jeg mener)


Denne siden står det mye om åssen du får gudommelig bra kopiering
Sist endret av Wilibald; 15. juli 2007 kl. 17:45.
Sitat av mathfjeld
Dette var da ikke en tråd om elektoniske mnd kort!!!!
Lykke til
Vis hele sitatet...
Oki, ser den.. Sorry.. Bare har vanvittig lite å gjøre på om dagen..
Sitat av Xeon
Noen som vet om elektroniske busskort er vanskelige tukle med?
F.eks. kortlesere på en eller annen måte... skrive inn noe ny data på den.
Vis hele sitatet...
dette er litt OT det vet jeg men fuck it..
hvis du er veldig fattig å treger å fylle på et elektronisk busskort så kan du faktisk bare kjøre dit som alle bussene står å stjele en sånn ting som de bruker....
jeg har faktisk tenkt på det men aldri gjort det(ettersom jeg ikke vet hvor de parkerer bussene)
men hvis noen skulle finne på å gjøre dette..
noen som vet om det er no form for sender e.l. så de kan finne ut hvor den er om den skulle blitt stjelt?
Tviler i grunn litt på at det er noe slikt i disse enhetene. Her i bergen er vertfall kortsystemet fra 80-tallet så tviler på det.
Finne ut hvor bussene parkerer. Finn adressen til busselskapet i din kommune, sjangsen er stor for at det er busser parkert i nærheten, men det er ikke sikkert at disse dingsene oppbevares i bussen om natten da.
Sitat av FUBAR
Tviler i grunn litt på at det er noe slikt i disse enhetene. Her i bergen er vertfall kortsystemet fra 80-tallet så tviler på det.
Finne ut hvor bussene parkerer. Finn adressen til busselskapet i din kommune, sjangsen er stor for at det er busser parkert i nærheten, men det er ikke sikkert at disse dingsene oppbevares i bussen om natten da.
Vis hele sitatet...

hvis de er så gamle her så er det jo bare å ta de med seg
de er ikke låst eller noenting
til og med nøklane ligger i bussen her med meg^^
men har ikke noe planer om å stjele en jævla svær buss liksom
men tror ikke jeg kommer til å stjele en sånnen...
selv om det hadde jo vært greit å fylle på kortet gratis da...
men de må vel lades elns en gang i blandt?
noen som vet noe om det?
Sitat av mathfjeld
Dette var da ikke en tråd om elektoniske mnd kort!!!!
Vis hele sitatet...
det er veldig on topic... fikser han det, kan han bare gå å spør etter kvitering, så får han ekte kvitering
Hei du. Jeg bor i lier og har hatt samma miljøkort som du snakker om. Det jeg har gjort er å skanna en ekte billett og lime på merke fra en gammel ekte billett
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hjertli dere!!! Funka fett (Y)
kan man bruke noe sånn som dette http://www.cardscanning.com/?gclid=C...FQ3ilAodhGAGHA

??
eller noen det noen annet hardware dere ambefaller?
Bor også i Drammen og jeg har ikke ekte miljøkort. =) Får låne billetten med miljømerket fra noen andre som kjøper det et par dager før månedskiftet og scanner den inn og klipper ut miljømerket i Photoshop og printer det ut igjen på klistremerkepapir og festern oppå en billett jeg kjøpte for lenge sida. Funker fett, men man må prøve og feile litt før man får riktig farge på klistremerket. Kjører med det hver dag, og det fungerer strålende!
Kameraten min hadde en litt fucka printer og ble busta da han prøvde å gå på bussen med et miljømerke med en litt feil fargenyanse..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt OT i forhold til hva posten handler om, men skriver her heller enn å lage en ny post.
Altså, vi i trondheim som er studenter eller ungdom får muligheten til å kjøpe semesterkort for et helt skolesemester i gangen. 1550kr for høstsemesteret, og 1850kr for vårsemesteret, og for denne prisen kan du kjøre buss og trikk fra 1. Januar til 31. Mai. Nå har det seg slik at de i år har innført en ny ordning slik at hvis du mister kortet ditt, så får du et nytt ett for 50 kr, så lenge du har registert deg i databasen dems. Og, siden team trafikk i Trondheim fortsatt sverger til papirkort med små oblat på, så vil man enkelt kunne gi kortet til en kompis, lage en åpning i lamineringen og ta ut bildet/sette inn nytt, og så gå til tt-kontoret og få et nytt kort for 50 kr! Siden det er umulig å se at du har åpnet lamineringen hvis du gjør det litt ordentlig, så er det eneste problemet at det fins to kort der ute med samme navn og fødselsdato, men ingen bussjåfører ser på det uansett, så, to kort for prisen av ett