Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 779
Jeg fikk lyst å pøve meg på litt bakgrunnsmusikk type film/spill-lignende sak. Det skal altså være dialog evt. et handlingsforløp til sangen, iallefall første del. Er egentlig ganske n00b på denne type musikk så ikke forvent noe stort, men hei beste måten å lære på? Den er ikke ferdig ennå

http://rapidshare.com/files/76967640/symph07.mp3




Edit: Cubase er brukt samt div. vst-synther, bl.a. EWQL
Sist endret av SID64; 16. desember 2007 kl. 15:08.
Wow! Fantastisk!
Hva slgas program bruker du?
den første delen passer til en krigsfilm. den siste passer til en julefilm. veldig fint. men ville fjernet den irriterende "glitter" lyden som dukker opp 2-3 ganger i den første delen..
SID64's Avatar
Trådstarter
Hehe ja, det glitterlyden var faktisk en feil (det skal egentlig være en symbal som eskalerer i intensitet) men greide å assigne feil instrument til midisporet. Så se bort ifra den til neste versjon.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Dette var helt utrolig. Nå er ikke jeg noen musikkekspert, men jeg vet ihvertfall når jeg liker hva jeg hører. Hadde ihvertfall ikke reagert om dette plutselig var å høre i en film eller et spill, meget pent.

Hvor lang tid brukte du på å komponere dette førsteutkastet? Bortsett fra den glitterlyden (som allerede er påpekt) synes jeg dette var fortreffelig.