Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 6901
Sitat av -=Insane=-
han som hadde festen var helt drita å lo å på bade i sin egen spy ganske stor del av festen...
btw: jeg var en av de som var mest ''ederu'' hva det nå er:P
Vis hele sitatet...
EKSTREM OT: Det er edru.
Sitat av Antrax-Vtec
På festen jeg var på denne lørdagen ble så sykt mye ødelagt, 5-6 Slaghull i veggen. Dass-døra var sparka inn... Mobiler ble stjålet og de hadde sprayet gul spraylakk på kjøkkenet.. Har ikke hørt om no erstatning sak fra han! Og det er jo litt værre en et lite svimerke i gulvet mener så jeg.
Vis hele sitatet...

at det i det hele tatt skal være noe å skryte av.
Sitat av Graps
Etter min mening begynner du å nærme deg en svært streng aktsomhetstandard for moren nå. Husk at denne skal settes utifra hvordan normale folk tolker en situasjon, ikke hvordan hun subjektivt så det eller den ultimate beste. Fra egen erfaring tviler jeg på at moren var klar over at det skulle komme 25-30stk for å være dritings og røyke vannpipe i stuen.

Medvirkning grunnet identifikasjon etter 3.ledd er jeg mer tilbørlig til å tro på. Han som hadde festen er under 18 og burde selv hatt rimelig kontroll.
Vis hele sitatet...

Ser hva du også mener, men ut fra dette blir dette en drøftelse fra to sider som jeg ikke har noen problemer med og forstå. Og jeg ser like godt som deg at 3. ledd kan komme til anvendelse.
Jeg holder meg likevel til det jeg kom frem til, og skjønner ditt syn av saken.
Sitat av -=Insane=-
han som hadde festen var helt drita å lo å på bade i sin egen spy ganske stor del av festen...
btw: jeg var en av de som var mest ''ederu'' hva det nå er:P
Vis hele sitatet...
Er vel allerede nevnt at dette ikke har noe å si. Ikke bare bryter han loven (ved at han er under 18 og drikker) men alkoholpåvirkning er ikke en unnskyldningsgrunn.

Da sier vi oss enige CorLeX. Jus er jo for det meste tolkning og argumentasjon for din tolkning så det må finnes rom for ulike tolkninger. Lykke til på jussen, virker som om du kommer til å gjøre det bra, selv om du ikke får bruk for erstatningsrett kunnskapene dine før 2. studieår.