Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 930
Er det noen gode ps2 emulatorer å få tak i. eventuellt ps1. Skulle også gjerne vite et sted man får roms, men det trenger dere bare hinte vagt til:P
Kom igjen Brunost! Du vet da hvordan google fungerer!

http://www.google.no/search?q=playst...ient=firefox-a

Men for å svare litt på spørsmålet også liker jeg pSX som tar både både ps1 og ps2 (viss jeg ikke husker helt feil da...
Her ligger jo hvertfall noen, får opp mange treff hvis du søker på "ps2 emulator" i google.
Vil emulatorene funke på en drittpc av dimensjoner? (256mb ram og 1,6ghz prosessor...)
Sist endret av brunost; 11. november 2007 kl. 14:36. Grunn: sTOR BOKSTAV
Det vil de nok helt sikkert, tror ikke de krever noe særlig.

Edit; Men det er vel ikke verre en å prøve, husker jeg spilte emulatorer på en annen dritt pc uten noe særlig problem.
Sist endret av zipp; 11. november 2007 kl. 14:41.
Nei! PS emulatorer krever faktisk litt kraft!

Jeg har en boks med en AMD athlon XP 2400+ 700ish med ram, og et tilsvarende skjermkort. Den sliter med Playstation emulatorer! Den driver forsåvidt spillene greit, men lyden hakker veldig, og spillene hakker når det skjer mye...
Ps1 også?
titegn
Ja, jeg forsøkte aldri PS2 med det resultatet på PS1
For Ps1 spill trenger du overhodet ikke mye kraft. Min fossil av en P3 500mhz med 256mb RAM takler fint PS1 spill. Kluet er at du må ha litt peiling på hva du tar i bruk. ePSXe med Pete`s OpenGl plugin funker alldeles fint.

PS2 emulering er noe annet. Det er både i en tidligere fase enn en PS1 emulator samt mye verre å emulere generelt. Uansett hvor kraftig maskin du har kan du ikke alltid forvente deg gode resultater.
Sitat av Kinseek
For Ps1 spill trenger du overhodet ikke mye kraft. Min fossil av en P3 500mhz med 256mb RAM takler fint PS1 spill. Kluet er at du må ha litt peiling på hva du tar i bruk. ePSXe med Pete`s OpenGl plugin funker alldeles fint.
Vis hele sitatet...
Ah, takk for tipset! Kanskje jeg må se på ePSXe med nevnte pluggin da!
Sitat av Cikey
Kom igjen Brunost! Du vet da hvordan google fungerer!

http://www.google.no/search?q=playst...ient=firefox-a

Men for å svare litt på spørsmålet også liker jeg pSX som tar både både ps1 og ps2 (viss jeg ikke husker helt feil da...
Vis hele sitatet...
Hvis du leser første posten, så er den av en helt annen karakter enn om det finnes noen emulatorer der ute, for i det hele tatt å svare, bør man kanskje ha erfaring med en emulator?
Sitat av brunost
Er det noen gode ps2 emulatorer å få tak i
Vis hele sitatet...
Sitat av Cikey
Ah, takk for tipset! Kanskje jeg må se på ePSXe med nevnte pluggin da!
Vis hele sitatet...
CVGS kjører fint på en G3/233 MHz med 96 MB RAM

Dette er visstnok en god PS2 emulator: http://www.pcsx2.net/
Sist endret av fxxked; 11. november 2007 kl. 20:56.