Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 833
Jeg trenger et backupprogram som tar kopi av det jeg bestemte filer til faste tidspunkter til en annen disk i systemet. Dette gjelder i hovedsak musikkmappa mi, og det må funke slik at den bare legger til nye filer som det ikke er tatt backup av fra før, slik at jeg slipper å blindt kopiere over 100Gb om dagen.

Noen som har gode tips til brukervennlige programmer?
Var lenge på leting etter et slikt program selv, helt til jeg fant Genie Backup Manager 6 Pro
Et tips til hva du ikke bør bruke: Microsoft sitt backup program som følger med til XP.
Cybergasm: Hvorfor ikke? ntbackup.exe støtter incremental backup..
Mulig jeg er langt ute på viddene, men er ikke dette en tilgjengelig funksjon i "Symantec Ghost"?

Edit: Symantecs Norton Ghost: "provides advanced backup and recovery for your PC. Protect your data by making a backup of your hard drive’s contents—without restarting Windows®. Incremental backups save you time and disk space. You can even schedule backups to run automatically."
Sist endret av Marken; 16. august 2005 kl. 01:30.
Roadkill: Backup går fint, men restoring har en tendens til å fucke seg...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Jeg drar opp denne tråden igjen, fordi Genie Backup Manager har en tendens til å krasje rett som det er.

Flere tips til backupprogram? Ghost funker ikke, fordi man ikke kan velge selv hvilke filer som skal kopieres, Acronis True Image funker ikke, fordi det ikke har en speilingsfunksjon.

Les første posten min for å se hvilke krav jeg ellers har til programmet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Arkeia Smart backup burde vel fungere iht til kriteria?
▼ ... over et år senere ... ▼
Finnes det et backupprogram som laster en backup-fil til en ftp-server?
Programmet bør selvfølgelig kunne settes opp slik at det tar backup automatisk til bestemte tidspunkt.
Backup4all.Professional.v3.10.281.Multilingual.WinALL.Cracke d-BRD pleier og funker fint.
Selv bruker jeg Cobian Backup 8, tar automatisk backupa av nye og opptaterte filer uten og kopiere filer som alerede er backet opp....
Anbefales, har ikke har noen problemer med det selv
Jeg beklager om det ikke er lov å linke til andre forum, men det finnes en grei guide på hvordan du kan sette opp en slik automatisk backup i Ubuntu server på diskusjon.no

De har brukt et program som heter sbackup. Engelsk guide her
Sist endret av elpy; 5. november 2007 kl. 09:10.
Kan ikke helt fri meg fra tanken om at det burde være kurant med et vbscript (windows scripting host) eller kanskje til og med .bat-fil, kombinert med "planlagte oppgaver" (task scheduler).
Dog er det litt mer jobb enn bare å finne et backup-program
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eventuelt scheudled task i kombinasjon med 3 linjer batch og rsync. Krever gjerne at du er villig til å fikle, men rsync er genialt.
Som en annen her nevner så er Cobian Backup (google it) et meget bra gratisprogram. Hjemme bruker jeg et komandolinje basert program som heter xxcopy. Det er også meget fleksibelt, og veldi raskt, men det krever litt lesing og fikling for å få det til å fungere som du vil.