Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6715
Nå har jeg googlet meg blå i tryne, og ikke blitt noe smartere.

Noen som vet om de skal lage flere Eragon filmer eller holder på?
Når?
Hvem?
Hva?
Hvor?
Link?
Har ikke sett noen antydninger til det, trailere, informasjon eller annet dessverre...

Vet ikke om jeg har lyst å se en til egentlig, den var underholdende på en dårlig måte
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Tsk!
Det er et godt alternativ, nå som alle LOTR bøkene er filmatisert, og jeg ikke føler meg helt klar for å se dem i reprise enda en gang helt ennå!
Vel, vi venter fortsatt på The Hobbit i filmversjon.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Veeel... Ja.
Men det blir jo bare en film!
Jeg liker "film-serier" jeg!
Fks. Platet of the apes! ^^,
Altså, sisteboken skal komme en gang i 2008, og jeg må bare si dette, mener på ingen måte å være frekk nå, men sier du at filmen er bra, så har du ikke store kunnskaper om hva som er bra. Filmen er så sugent dårlig at det er skam for hele sjangeren "film fra bok". Bøkene er så ufattelig mye bedre at det er nesten skummelt at filmen kunne bli så dårlig, og den inneholder så mange "fakta" feil at bare dette er grunn nok til å skyte alle som har noe med filmen å gjøre. Nei, les bok nr. 1-2 og snart 3, og du vil få en mye større opplevelse fra de enn fra filmen(e).

Men så for å svare på ditt spm. jeg regner med at det vil bli laget 2 filmer etter at sisteboken er gitt ut, rett og slett fordi det blir enklere å lage filmene etter at hele historien er ferdig. Ifølge forumet på imdb, så skal det komme flere filmer, men som de også sier, det blir vanskelig siden de har "glemt" å tatt med viktige detaljer som er nødvendig for historien i bok nr. 2 og 3. Helt latterlig altså.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Sitat av SalkiN
Altså, sisteboken skal komme en gang i 2008, og jeg må bare si dette, mener på ingen måte å være frekk nå, men sier du at filmen er bra, så har du ikke store kunnskaper om hva som er bra. Filmen er så sugent dårlig at det er skam for hele sjangeren "film fra bok". Bøkene er så ufattelig mye bedre at det er nesten skummelt at filmen kunne bli så dårlig, og den inneholder så mange "fakta" feil at bare dette er grunn nok til å skyte alle som har noe med filmen å gjøre. Nei, les bok nr. 1-2 og snart 3, og du vil få en mye større opplevelse fra de enn fra filmen(e).
Vis hele sitatet...
Smak og behag
Jeg vil si at de burde lage en remake av første filmen, slik at de faktisk klarer å få rettet opp historien. Er så latterlig mange feil i filmen Men klart.. hadde vært gøy å se hvordan de hadde klart å komme seg ut av den knipa om de valgte å lage en oppfølger..
Jeg syntes filmen var ganske crappy, ja.
Bortsett fra de 10 minuttene med figting som var ganske fet egentlig.
er vel rett og rimelig at det kommer flere filmer av Eragon serien, problemet er at den som ble lagd nå var en crappy smørje. Dont get me wrong, kule effekter, men det stopper liksom etter kule effekter. Historien pretty much sucks, og bøkene er så uovertruffent mye bedre.
Beklager Off topic, men jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke se de filmene, og heller lese bøkene. Dette er noen fantastiske bøker! =)
det er jo nylig sagt at det skal komme en fjerde bok, og datoen på bok vil bli 23. september 2008
men jeg har ikke hørt om noen ny film, den første filmen kuttet jo ut masse viktige deler fra boka pluss at dem la med ting som du ikke fikk vite før langt ut i andre boka.
men filmen var virkelig god... hvis du ikke hadde lest boka først
Sitat av desperat
det er jo nylig sagt at det skal komme en fjerde bok, og datoen på bok vil bli 23. september 2008
men jeg har ikke hørt om noen ny film, den første filmen kuttet jo ut masse viktige deler fra boka pluss at dem la med ting som du ikke fikk vite før langt ut i andre boka.
men filmen var virkelig god... hvis du ikke hadde lest boka først
Vis hele sitatet...
Huh, en fjerde bok ? Trodde det skulle være en triologi ? Kilder please!

Edit - Okey:

Christopher Paolini, the #1 New York Times bestselling author of Eragon and Eldest, the first two books in
his Inheritance series, will write an additional, fourth novel about his hero Eragon, it was announced today
by Nancy Hinkel, Publishing Director of Alfred A. Knopf Books for Young Readers, an imprint of Random
House Children’s Books. Originally planned as a trilogy, Inheritance will now include four complete
novels written by Paolini and be named the Inheritance cycle.
Vis hele sitatet...
...

“I plotted out the Inheritance series as a trilogy nine years ago, when I was fifteen. At that time, I never
imagined I’d write all three books, much less that they would be published” said Paolini. “When I finally
delved into Book Three, it soon became obvious that the remainder of the story was far too big to fit in one
volume. Having spent so long thinking about the series as a trilogy, it was difficult for me to realize that, in
order to be true to my characters and to address all of the plot points and unanswered questions Eragon and
Eldest raised, I needed to split the end of the series into two books.”
Vis hele sitatet...
Les hele saken på http://www.alagaesia.com/kvetha/paol...nouncement.pdf

Dette er sukkersøtt.
Sist endret av SalkiN; 2. november 2007 kl. 08:39.
Sitat av desperat
men filmen var virkelig god... hvis du ikke hadde lest boka først
Vis hele sitatet...
Nei, det var den virkelig ikke

Men det er vel som dronninga sier, smak og behag...
Sitat av Cikey
Nei, det var den virkelig ikke

Men det er vel som dronninga sier, smak og behag...
Vis hele sitatet...
Agree, hoppet noe så jævli at og fram og det virket som om du hadde sett alt før. Ville kanskje anbefalt Eragon til min lillebror. Liker sånne filmer, men denne filmen ødela dette...

Smak og behag ja.
Sist endret av Pagliacci; 2. november 2007 kl. 08:40.
Sitat av Sture Dingo
Vel, vi venter fortsatt på The Hobbit i filmversjon.
Vis hele sitatet...
Den kommer den Skal være her i 2009 en gang...

http://imdb.com/title/tt0903624/
Er virkelig bøkene bra? Så filmen og syns ikke den var no særlig bra, rettere sagt helt forferdelig.
Minna mest om en fattig barnefilm. For ikke å snakke om stemmen til dragen.
Fikk ikke mye lyst til å lese bøkene når jeg så den filmen.
Sitat av SalkiN
Huh, en fjerde bok ? Trodde det skulle være en triologi ? Kilder please!

Edit - Okey:



...



Les hele saken på http://www.alagaesia.com/kvetha/paol...nouncement.pdf

Dette er sukkersøtt.
Vis hele sitatet...
det tok ikke lang tid :P

Sitat av Raymond
Er virkelig bøkene bra? Så filmen og syns ikke den var no særlig bra, rettere sagt helt forferdelig.
Minna mest om en fattig barnefilm. For ikke å snakke om stemmen til dragen.
Fikk ikke mye lyst til å lese bøkene når jeg så den filmen.
Vis hele sitatet...
boka >>>>>>>>>> filmen
det mener vel de fleste om ikke alle, men kjøp bok #1 og test ut, trur ikke du vil komme til å mislike den

EDIT: hvis dere er ute etter en alternativ drage film vil jeg anbefale Dragonheart og Dragonheart: A New Beginning
Sist endret av desperat; 2. november 2007 kl. 09:33.
Sitat av Raymond
Er virkelig bøkene bra? Så filmen og syns ikke den var no særlig bra, rettere sagt helt forferdelig.
Minna mest om en fattig barnefilm. For ikke å snakke om stemmen til dragen.
Fikk ikke mye lyst til å lese bøkene når jeg så den filmen.
Vis hele sitatet...
Klar over at vi bare har kjennskap til hverandre over nFF. Men ta mitt ord på det, bøkene er virklig gode. Det er veldig skremmende at noen kunne ta Eragon (boken) og lage en så dårlig film. Det er så ufattelig mye mer dybde, historie og følelser i bøkene, enn hva det er i filmen. Er trist at filmen rett og slett skremmer folk fra å lese isteden. Hadde jeg vært Christopher Paolini, så hadde jeg nektet å la de gi ut filmen. Hele greia er bare tragisk. Det kunne blitt større enn hva LOTR ble på film, og da kødder jeg ikke.

Et eksempel til hvor latterlig filmen er, er når dragen skal bli stor, i filmen så flyver den avgårde opp i himmelen, det kommer lit lyn, og vips, så er den stor. I slutten av bok nr. 2 så er Saphira (dragen) enda ikke ferdig vokst. Paolini klarer det, som jeg til nå bare har opplevd fra Tolkien, og det er å skape et samfunn, en hel verden, med historie til hver enkel folkegruppe/slag, kart, tradisjoner, religioner, kultur osv. Det er ufattelig at han startet verket sitt i en alder av 15-16 år.

Eragon serien er bøker jeg vil verdsette livet ut. Og det er bøker jeg blir å lese til mine mulige kommende barn.
Sitat av Raymond
Er virkelig bøkene bra? Så filmen og syns ikke den var no særlig bra, rettere sagt helt forferdelig.
Minna mest om en fattig barnefilm. For ikke å snakke om stemmen til dragen.
Fikk ikke mye lyst til å lese bøkene når jeg så den filmen.
Vis hele sitatet...
En _ekstremt_ bra bok spør du meg. Selvfølgelig er det alltid en på forumet som skal skille seg ut og si, nei, denne boken sugde pikk, men det er ikke sant etter min mening. Jeg er en storleser, og leser svært mange bøker, og Eragon syns jeg er ekstremt bra. Christopher Paolini greier virkelig å beskrive de forskjellige figurene i boka, og skaper en stemning som gjør at man føler seg ikke alene med boka. Ofte kan kan man få en følelse av at man er den eneste som leser boka, eller er den eneste som ser på tv-serier (den følelsen får jeg når jeg ser McGyver.) Og sånn er det ikke med denne boka, for du lever deg sånn inn i den, at man bare glemmer alt rundt deg. Dette er klart en av de beste bøkene jeg har lest før.!
Sitat av SalkiN
Altså, sisteboken skal komme en gang i 2008, og jeg må bare si dette, mener på ingen måte å være frekk nå, men sier du at filmen er bra, så har du ikke store kunnskaper om hva som er bra. Filmen er så sugent dårlig at det er skam for hele sjangeren "film fra bok". Bøkene er så ufattelig mye bedre at det er nesten skummelt at filmen kunne bli så dårlig, og den inneholder så mange "fakta" feil at bare dette er grunn nok til å skyte alle som har noe med filmen å gjøre. Nei, les bok nr. 1-2 og snart 3, og du vil få en mye større opplevelse fra de enn fra filmen(e).

Men så for å svare på ditt spm. jeg regner med at det vil bli laget 2 filmer etter at sisteboken er gitt ut, rett og slett fordi det blir enklere å lage filmene etter at hele historien er ferdig. Ifølge forumet på imdb, så skal det komme flere filmer, men som de også sier, det blir vanskelig siden de har "glemt" å tatt med viktige detaljer som er nødvendig for historien i bok nr. 2 og 3. Helt latterlig altså.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg! Bøkene er kjempe bra, Jeg ble veldig hekta på dem. Men filmen suger!
Sitat av max-mekka
En _ekstremt_ bra bok spør du meg. Selvfølgelig er det alltid en på forumet som skal skille seg ut og si, nei, denne boken sugde pikk, men det er ikke sant etter min mening. Jeg er en storleser, og leser svært mange bøker, og Eragon syns jeg er ekstremt bra. Christopher Paolini greier virkelig å beskrive de forskjellige figurene i boka, og skaper en stemning som gjør at man føler seg ikke alene med boka. Ofte kan kan man få en følelse av at man er den eneste som leser boka, eller er den eneste som ser på tv-serier (den følelsen får jeg når jeg ser McGyver.) Og sånn er det ikke med denne boka, for du lever deg sånn inn i den, at man bare glemmer alt rundt deg. Dette er klart en av de beste bøkene jeg har lest før.!
Vis hele sitatet...
ikke glem at Christopher Paolini var 15 år da han startet med boka^^
Personlig leser jeg ikke bøker, men denne virket veldig interessant.

Må ba bare spørre: Er det en bok hvor det tar veldig lang tid å komme inn i storyen, hvor det ikke skjer så mye før det blit spennende, eller er den grei og lese fra starten av? Er ikke noe spessielt glad i å lese bøker generelt, og stopper alltid hvis starten er forholdsvis kjedelig.

Sitat av max-mekka
(den følelsen får jeg når jeg ser McGyver.)
Vis hele sitatet...
Ikke kødd med MacGyver, det eier.
Sitat av Restyle
Personlig leser jeg ikke bøker, men denne virket veldig interessant.

Må ba bare spørre: Er det en bok hvor det tar veldig lang tid å komme inn i storyen, hvor det ikke skjer så mye før det blit spennende, eller er den grei og lese fra starten av? Er ikke noe spessielt glad i å lese bøker generelt, og stopper alltid hvis starten er forholdsvis kjedelig.


Ikke kødd med MacGyver, det eier.
Vis hele sitatet...
de fleste bøker er litt kjedelig i starten, men etter en ikke så alt for lang tid så starter moroa, for meg var det når dragen ble klekket
Sitat av Restyle
Personlig leser jeg ikke bøker, men denne virket veldig interessant.

Må ba bare spørre: Er det en bok hvor det tar veldig lang tid å komme inn i storyen, hvor det ikke skjer så mye før det blit spennende, eller er den grei og lese fra starten av? Er ikke noe spessielt glad i å lese bøker generelt, og stopper alltid hvis starten er forholdsvis kjedelig.


Ikke kødd med MacGyver, det eier.
Vis hele sitatet...
Dette er akkurat det jeg mener, jeg er veldig lite glad i å lese lange beskrivelser om hvordan han drikker av en flaske. Denne er spennende fra 2 side og utover... Gled deg. Dæven! du er heldig som kan lese den uten at du veit hva det handler om
Sitat av max-mekka
Dette er akkurat det jeg mener, jeg er veldig lite glad i å lese lange beskrivelser om hvordan han drikker av en flaske. Denne er spennende fra 2 side og utover... Gled deg. Dæven! du er heldig som kan lese den uten at du veit hva det handler om
Vis hele sitatet...
Hehe, da får jeg nok lese den - faktisk så trur jeg at jeg ber fattern gå innom en bokforhandler på vei hjem fra jobben, idag.
Sist endret av Restyle; 2. november 2007 kl. 12:22.
Sitat av Restyle
Hehe, da får jeg nok lese den - faktisk så trur jeg at jeg ber fattern gå innom en bokforhandler på vei hjem fra jobben, idag.
Vis hele sitatet...
have fun
Sitat av Restyle
Hehe, da får jeg nok lese den - faktisk så trur jeg at jeg ber fattern gå innom en bokforhandler på vei hjem fra jobben, idag.
Vis hele sitatet...
Da må du kjøpe eldest også, sekundet du er ferdig med bok 1, så må du bare starte med bok 2. Jeg leste begge bøkerne cover 2 cover på ca. 2 dager, sov lit innimellom. Og jeg elsket meg selv for at jeg kjøpte Eldest når jeg kjøpte Eragon. Snakk om leaving wanting more altså. Den andre boken er bare ond sån sett, lå med kaldsvette og krampetrekninger i noen dager for å komme over behovet og trangen etter mer lesestoff. So be warned people ! This shit is addictive!
Sitat av SalkiN
Da må du kjøpe eldest også, sekundet du er ferdig med bok 1, så må du bare starte med bok 2. Jeg leste begge bøkerne cover 2 cover på ca. 2 dager, sov lit innimellom. Og jeg elsket meg selv for at jeg kjøpte Eldest når jeg kjøpte Eragon. Snakk om leaving wanting more altså. Den andre boken er bare ond sån sett, lå med kaldsvette og krampetrekninger i noen dager for å komme over behovet og trangen etter mer lesestoff. So be warned people ! This shit is addictive!
Vis hele sitatet...
Will do. Eldest er vell bok to, men er det ikke en 3-er? Fikk for meg at det var tre.
Edit: Empire var det ja
Sist endret av Restyle; 2. november 2007 kl. 12:41.
Sitat av Restyle
Will do. Eldest er vell bok to, men er det ikke en 3-er? Fikk for meg at det var tre.
Edit: Empire var det ja
Vis hele sitatet...
bok 3 kommer 23 september 2008 og har ikke fått noe navn enda, men der kommer også en bok nr 4
Har ikke lestresten av postene, men det er jo flere bøker...

men jeg håper på at det ikke kommer flere jeg da... Eneste kule med første filmen var Specialeffektene :-P Skuespillet var bare *bang*:S
Har lest mye fantasy og mener Eragon er verdt å lese, men du kan spare deg selv for filmen. Filmen er så utrolig dårlig at du kommer mest antakelig til å være på gråte dersom du har lest boken.

Nå mener jeg ikke at boken er så veldig bra heller, veldig "mainstream" og linær, men er greit lesestoff for det.
må komme flere filmer finnes jo noen bøker av eragon
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Sitat av desperat
EDIT: hvis dere er ute etter en alternativ drage film vil jeg anbefale Dragonheart og Dragonheart: A New Beginning
Vis hele sitatet...
Takker!
De må jeg nesten se!
Men jeg finner ikke noe god nedlastning av dem på piratebay eller isoHunt.
Fant en på isoHunt, men kvaliteten var ikke så god.
Link, annyone?
Sitat av GothQueen
Takker!
De må jeg nesten se!
Men jeg finner ikke noe god nedlastning av dem på piratebay eller isoHunt.
Fant en på isoHunt, men kvaliteten var ikke så god.
Link, annyone?
Vis hele sitatet...
filmene er lite kjent så du finner nokk ikke noe bra på nettet, så du får vel gjøre det lovlig å kjøpe dem
Sorry, men boka er ålreit/lesbar, ikke mer. Utrolig enkel og alt for lite dybde. Og filmen skal jeg være snill og ikke si så mye om, for den har jeg mest lyst til å glemme at jeg noensinne så.

Skal du ha dragefilm derimot... Reign of fire er tingen. Fet som faan.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Reign of Fire er vel egentli en heeelt annen type film da? Underholdende er den værtfall.

Men boka, ja den er litt enkel i starten, men den trapper ganske høyt opp når du nermer deg Eldest. Merker at Paolini har fått litt mer erfaring Eragon/Eldest er ikke de aller beste bøkene jeg har lest, men de er definitivt værdt å lese.
Dragonheart 1 (med Sean Connery som stemmen til dragen, og Dennis Quaid i hovedrollen) er faktisk en helt OK film, men 2'ern er skikkelig dårlig. Dårlige skuespillere, dårlige effekter, lavt budsjett, dårlig story osv. Nei, skipp denne. Den er faktisk dårligere enn Dungeons & Dragons, og det skal litt til
Sitat av covah
Dragonheart 1 (med Sean Connery som stemmen til dragen, og Dennis Quaid i hovedrollen) er faktisk en helt OK film, men 2'ern er skikkelig dårlig. Dårlige skuespillere, dårlige effekter, lavt budsjett, dårlig story osv. Nei, skipp denne. Den er faktisk dårligere enn Dungeons & Dragons, og det skal litt til
Vis hele sitatet...
jeg synes begge dragon heart filmene er super jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker at når jeg skulle se den på kino etter å ha lest boka gikk jeg inn med null forhåpninger.

Å det er jeg VELDIG glad for

Boka derimot. Den syntes jeg var ekstremt god, ble skikkelig hekta. eneste minset var jo å bli ferdig. Fikk en veldig trist følelse ini meg, ville ha mer...