Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3140
Fant en tråd på et annet forum som beskriver hvordan man kan utvinne DMT fra melk
Nå kan man vel strengt tatt utvinne DMT fra pusekatter også, men melk er jo både billig og lett tilgjengelig. Har veldig liten erfaring med hobbykjemi, så lurer på hva dere mer erfarne sier om dette? Gjennomførbart, for komplisert til at det er verd strevet, bare BS, etc etc... Med fare for å bryte god forumskikk poster jeg hele tek'en for enkelhets skyld. Tek'en er skrevet av Noen Som Ikke Er tip på drugs-forum. Tek'en har han selvsagt ikke skrevet selv, den er basert på en drømmevisjon blekkspruten hans hadde en dag

Here we go:

Stage 1

L-Tryptophan From Milk

To 1 liter of milk, from which the cream has been largely separated (by simple skimming), 0.05 M hydrochloric acid is slowly added, with stirring through a capillary tube extending to the bottom of the beaker. The addition is continued until the solution attains a pH of 4.6 (casein exists in milk in the form of a calcium derivative; pH 4.6 is the isoelectric point of free casein, which is soluble to the extent of only 0.11g/L water). Approximately 1 L of acid is required; the separation of the casein is practically complete at this point. Three liters of water is then added, stirring is discontinued, and the flocculent precipitate of casein is allowed to settle in the refrigerator for twelve to twenty-four hours. The clear supernatant liquid which contains soluble proteins and salts is removed as completely as possible by siphoning; the precipitate is collected on a suction funnel and washed with cold distilled water until the washings are free of calcium (test with ammonium oxalate)
The casein, which is contaminated with calcium phosphate and fats; is filtered to as small a volume as possible (about 500 mL) and transferred to a 2000ml beaker. It is then treated with 0.1 M sodium hydroxide, the alkali being added slowly and with stirring through a capillary extending to the bottom of the beaker (it is important to avoid a local excess of alkali, which would tend to denaturate the casein). The addition of alkali is continued until the pH of the mixture reaches 6.3 (at this pH sodium caseinate is largely dissolved, whereas calcium caseinate is largely undissolved); 100-150 mL of the alkali is required. At this pH the casein is completely in solution in the form of its sodium salt; fats, calcium phosphate, and any calcium caseinate remain undissolved. Care must be taken not to add more alkali than is necessary to bring the pH to the above point. The milky solution is filtered through a thick layer (10-15 mm.) of filter paper pulp tightly packed upon a suction funnel. The filtrate may be slightly opalescent; if it is less clear it is again filtered through a fresh layer of pulp.
The filtrate is brought to a pH of 4.6 with 0.05 M hydrochloric acid just as in the original precipitation, the necessary amount of acid being determined by titration of an aliquot portion, diluted fivefold, with 0.01 M hydrochloric acid, 220-250 mL of 0.05 M acid is required. As the reprecipitation progresses, the rate at which the acid is added is decreased in order to prevent precipitation at the tip of the capillary tube; vigorous mechanical stirring is, of course, essential. When the acidification is complete, 5000ml of cold distilled water is added and the flocculent precipitate allowed to settle in the refrigerator. After siphoning off the clear supernatant liquid, the casein is collected on a suction funnel, using hardened paper, washed with cold distilled water until free of chloride, sucked as dry as possible, and dried over calcium chloride in a vacuum desiccator. The yield is 23-29 g. of a colorless coherent product which may readily be pulverized in a mortar.

L-Tryptophan

In an 8 Liter bottle is placed 600g of commercial casein (coarse powder), which is then covered with about 3200 mL of tap water at 37°C. The bottle is shaken until all the casein is moistened. A solution of 60 g. of anhydrous sodium carbonate and 6 g. of sodium fluoride (to inhibit oxidase enzymes present) in 1 L of water at 37°C is added. A thin paste of 20 g. of commercial pancreatin in 100 mL of water (37°C) is poured in. The mixture is covered with a layer of toluene (80 mL), diluted to 6 L, stoppered, shaken thoroughly, and placed in a warm room or bath at 37°C. After four or five days, with daily shakings, most of the casein is in solution and chalky masses of tyrosine begin to separate. After five days, a second 20-g. portion of pancreatin in 100 mL of water is added. After twelve days, the bottle is cooled in an icebox overnight and the undissolved material is filtered off (This filtration may be slow. Büchner funnels of 20-cm. diameter are best used; the material from a single filling is allowed to suck dry and the filter paper then changed).
The filtrate (6.9-7 L) is measured into a 16-L stone jar, and for every liter there is added 163 mL of dilute sulfuric acid (one volume of 95 per cent sulfuric acid and one volume of water, cooled to room temperature). The first part of the acid must be added cautiously on account of the liberation of carbon dioxide. The tryptophan is precipitated by adding a solution of 200 g. of mercuric sulfate (Note 5) in a mixture of 1860 mL of water and 140 mL of 95 per cent sulfuric acid. After standing for twenty-four to fortyeight hours, the clear liquid is siphoned out and the yellow precipitate is filtered and washed with a solution of 100 mL of concentrated sulfuric acid in 1.9 L of distilled water containing 20 g. of mercuric sulfate, until the filtrate is colorless and Millon's test is atypical; about 1.5 L is necessary. The precipitate is washed with three successive 500-mL portions of distilled water to remove most of the sulfuric acid.
The moist precipitate (120-130 g) is suspended with mechanical stirring in 1.2-1.3 L of distilled water, and a hot, 20 per cent aqueous solution of barium hydroxide is added until the mixture is permanently alkaline to phenolphthalein (about 120 mL is required). A rapid stream of hydrogen sulfide is passed in with stirring until the mercury is completely precipitated. The precipitate is filtered and washed with water until a sample of the washings gives a negative test for tryptophan with bromine water. The barium is removed from the combined filtrate and washings by adding the exact amount of dilute sulfuric acid and filtering. The filtrate is concentrated under reduced pressure to about 80 mL.
The tryptophan is extracted from the aqueous solution by repeated shaking in a separatory funnel with 25-mL quantities of n-butyl alcohol; water is added from time to time to keep the volume approximately constant. The butyl alcohol extract is distilled under reduced pressure. After the water present has distilled, the tryptophan precipitates in the distilling flask and may cause bumping. When all the water has been removed, as is indicated by non-formation of drops on the side of the condenser, the distillation is stopped and, after cooling, the tryptophan is filtered and washed with a little fresh butyl alcohol. Such extractions and distillations are continued until the quantities of tryptophan obtained are negligibly small.
The tryptophan so produced (7-8 g.) varies somewhat in quality in different runs. It is purified by recrystallization from 60 mL of dilute alcohol (two volumes of 95% alcohol to one volume of water), filtering from the hot solution an appreciable quantity of insoluble matter, and subjecting this to a second extraction with an additional 10 mL of aqueous alcohol. The solution is decolorized by the addition of 1 g. of Norite and allowed to stand in the icebox; the silvery leaflets of tryptophan are filtered and washed successively with cold 70 per cent, 80 per cent, 95% alcohol, and, finally, with a little ether. Less than half the tryptophan is obtained in each crystallization. The yield of pure tryptophan is 4.0-4.1 g., together with under 0.1 g of less pure product.

Stage 2

Decarboxylation of Tryptophan in Diphenylmethane

A suspension of L-tryptophan (250 mg) in warm diphenylmethane (10 g) was gently refluxed in a stream of nitrogen for 5-20 min until no more evolution of carbon dioxide was observed. After cooling, the clear pale yellow reaction mixture was treated with a benzene solution (20 ml) saturated with dry hydrogen chloride. The resulting precipitate was collected by filtration, washed with n-hexane and dried to afford crude tryptamine hydrochloride (223 mg, 93%) which was recrystallised from ethanol/ethyl acetate to yield tryptamine hydrochloride (151 mg, 63%) as colorless needles, mp 248-249°C.

Stage 3

DMT (from tryptamine and ethyl formate)

A suspension of 1.0 g tryptamine in 50 mL ethyl formate was held at reflux for 15 h during which time the mixture became homogeneous. The volatiles were removed under vacuum, yielding an oily residue of the formamide. This may be purified by distillation but this unpurified product can serve satisfactorily in the following reaction. This residue was dissolved in 50 mL anhydrous THF and added, dropwise, to a solution of 1.0 M LAH in THF (40 mL, 40 mmole) which had been diluted with another 50 mL THF. After the addition was complete the reaction mixture was heated under reflux for 15 hours. Reflux was continued as a solution of 40 mL 1.0 M freshly distilled ethyl formate in THF was added dropwise over the course of 2 h. Heating was discontinued and the reaction mixture was quenched by the addition of excess solid sodium sulfate decahydrate at room temperature. The reaction mixture was filtered and the filtrate was concentrated under vacuum to yield 1.15 g pure N,N-dimethyltryptamine as an oil which solidified upon storage in the freezer. The material can be recrystallized from hexane to give white crystals with a mp 67 °C.
Vis hele sitatet...
Har du lest helt hit, er jeg litt imponert
Veldig interessant tek capo =)

Men ser både kostbar og vanskelig ut.. Nå har jeg for det meste bare skumlest den, men så vidt jeg forsto så inneholdt ikke melken DMT, men Tryptophan, som deretter blir grunnlaget for en DMT-syntese. Melken er nok den billigste ingrediensen her, for man trenger jo mye kjemikalier for å gjennomføre teken, samt en del utstyr og skills..

Tror jeg ville satsa på en simplere standard ekstaksjon før jeg prøvde meg på denne, men den er jo veldig interessant å prøve seg på om noen år...
My mind exactly... Den har uansett gått inn i mitt harddiskbibliotek
Fett om noen prøver det en vakker dag og poster erfaringer (+regnskap, he he). Følger med på det opprinnelige forumet og poster her om det kommer noe spesielt interessant.
Nå gikk jeg igjennom denne for å finne ut hvilke ingredienser som man trenger får å lage DMT.
Så her er listen, kan være jeg har glemt noen:

Hydrocloric acid - Saltsyre

Sodium Hydroxide - Kaustisk Soda

Anhydrous Sodium Carbonate - vann fri Sodium carbonate

Sodium Fluoride - Sodium fluoride

Pancreatin - Pancreatin

Dilute Sulfuric Acid - Fortynnet Svovelsyre

Mercuric Sulfate - HgSO4, ekstremt giftig så kan bli vanskelig å få tak på (fant ikke noen bra info sider på denne her)

Barium hydroxide - Barium hydroxide (her står det også hvordan du kan fremstille det)

Phenolphthalein - Fenolftalein (dette er en pH indikator)

Hydrogen sulfide - Hydrogen sulfide

Butyl alcohol - C4H8(OH) fant ikke info på wikipedia her heller, så dere får prøve å google

Diphenylmethane - Diphenylmethane (C6H5)2CH2

Nitrogen - N2

Benzene - Benzene

Tryptamine hydrochloride - Tryptamine-hydrochloride

n-Hexane - n-Hexane

anhydrous THF - vannfri Tetrahydrofuran

Sodium sulfate decahydrate - 1 del Sodiumsulfat og 10 deler vann

og så til slutt N,N-dimethyltryptamine

Så håper jeg dette gjør det lettere få finne ingredienser til den som eventuelt vil prøve denne syntesen
Se det, der var det noen som ikke lot seg skremme! Takk for det, gjorde hele greia mye mer oversiktelig.
Kom an folkens, det er vel noen hobbykjemikere der ute som har lyst å prøve?
edit: ooops, var visst en oppfordring til ulovligheter..... Mente jo selvsagt ingen i Norge. Noen eksilnordmenn i et ikkefacistisk land som vil teste oppskriften?
Sist endret av capo420; 25. oktober 2007 kl. 17:56.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
En DMT ekstrahering fra plantemateriale er en mye lettere vei, hvorfor finne opp hjulet på nytt?
I tillegg til det, så tviler jeg sterkt på at du kan få tak i alt på den listen der i ren form uten å ha en lisens.

Ikke for å knuse drømmer, men det handler om å se det fra en realistisk vinkel.
Høres ut som en utrolig tidkrevende og vanskelig prosedyre, selv går jeg laboratoriefag. det der ser ut som en ok jobb for en kjemi ingeniør (som også lett kan få lisens på behandling av kjemikalier hvis de registrerer bedrift og tar ett par kurs), men jeg tviler på at en kjemiingeniør gjennomfører noe sånt etter å ha lest lista over stoffer hvor det er mange som er giftige nok i seg selv til å ta knekken på mange.
Min uttenkte karriere er nettopp å være kjemiingeniør, og å lage dette for så å gi det til en "hjerneforsker/rusmiddelnyter" hadde vært som indirekte drap, nettopp fordi hvis man gjør noe feil i det hele tatt kan man ende opp med ett stoff som dreper på flekken.
"narkotika industrien" er en lukseriøs buisness for mange folk, og de har plenty med "ofre" som frivillig tester deres siste "batch" rett fra laboratoriet uten å spørre om det er farlig engang.

EDIT: oioi, nå hørtes jeg ut som en forbanna kjedelig streiting
Sist endret av random13798; 25. oktober 2007 kl. 18:35.
Bra tilbakemeldinger Dodecha og aghona. Enig i at dette er skikkelig tungvint med tanke på at det virker relativt greit å fremstille krystaller av f.eks. Mimosa hostilis-bark. Tanken var at om noen har tilgang på ingrediensene, peil på kjemi og ikke bæsjer på leggen, kan dette muligens være en metode for å fremstille store mengder DMT. Altså mer en lab enn et hjemmekokeri til egen bruk.
Sitat av HMX
Nå gikk jeg igjennom denne for å finne ut hvilke ingredienser som man trenger får å lage DMT.
Så her er listen, kan være jeg har glemt noen:

Hydrocloric acid - Saltsyre

Sodium Hydroxide - Kaustisk Soda

Anhydrous Sodium Carbonate - vann fri Sodium carbonate

Sodium Fluoride - Sodium fluoride

Pancreatin - Pancreatin

Dilute Sulfuric Acid - Fortynnet Svovelsyre

Mercuric Sulfate - HgSO4, ekstremt giftig så kan bli vanskelig å få tak på (fant ikke noen bra info sider på denne her)

Barium hydroxide - Barium hydroxide (her står det også hvordan du kan fremstille det)

Phenolphthalein - Fenolftalein (dette er en pH indikator)

Hydrogen sulfide - Hydrogen sulfide

Butyl alcohol - C4H8(OH) fant ikke info på wikipedia her heller, så dere får prøve å google

Diphenylmethane - Diphenylmethane (C6H5)2CH2

Nitrogen - N2

Benzene - Benzene

Tryptamine hydrochloride - Tryptamine-hydrochloride

n-Hexane - n-Hexane

anhydrous THF - vannfri Tetrahydrofuran

Sodium sulfate decahydrate - 1 del Sodiumsulfat og 10 deler vann

og så til slutt N,N-dimethyltryptamine

Så håper jeg dette gjør det lettere få finne ingredienser til den som eventuelt vil prøve denne syntesen
Vis hele sitatet...
Må vel nevnes at sodium carbonate blir natriumkarbonat på norsk, og at sodium hydroxide er natriumhydroksid.

Natriumsulfat dekahydrat er ikke natriumsulfat i ti deler vann, men en natriumsulfat med krystallvann, stor forskjell der. Butyl alcohol blir forresten butanol på norsk. Det må også nevnes at hydrogensulfid (H2S) er meget giftig og lukter horribelt.
@ Bjølg

riktig, det ble litt mye så ble litt sløv når det kom til oversetning, så Sodium = Natrium.
Når det kommer til Natriumsulfat Deca Hydrate, så er jeg ikke helt med på poenget ditt, siden Hydrat er noe som inneholder vann og deka er 10 på latin, så vil det si at det er en blanding med 1 del av et eller annet og 10 del H2O.
du har rett i at vann og krystall vann er forskjellige ting, krystallvann er vann utblandet med salt og siden natriumsulfat er et salt så blir dette krystallvann når du blander venn og natriumsulfat.
bra at du understreker at H2S er giftig, det er også mange av de andre kjemikaliene nevnt i syntesen, LES om kjemikaliene så finner man ut hva slags kjemikalier det er.

edit: mange andre kjemikalienavn er på engelsk også.
edit 2: Butanol og Butyl alkohol er to forskjellige kjemikalier, jeg tegnet en tegning for å illustrere men det er for mye strev å få lastet den opp, men:
Butanol = C4H9(OH)
Butyl Alkohol = C4H8(OH)
Sist endret av HMX; 26. oktober 2007 kl. 14:26.
Sitat av HMX
@ Bjølg

du har rett i at vann og krystall vann er forskjellige ting, krystallvann er vann utblandet med salt og siden natriumsulfat er et salt så blir dette krystallvann når du blander venn og natriumsulfat.
Vis hele sitatet...
Krystallvann er når et salt i krystallinsk form (altså tørt stoff..) inneholder vannmolekyl, det er ikke et salt utblandet i vann.

Sitat av HMX
edit 2: Butanol og Butyl alkohol er to forskjellige kjemikalier, jeg tegnet en tegning for å illustrere men det er for mye strev å få lastet den opp, men:
Butanol = C4H9(OH)
Butyl Alkohol = C4H8(OH)
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra? Butyl alkohol og butanol er det samme stoffet, navnene kommer av at det er ulike navnsettingssystem (butyl alkohol er gammeldags, butanol er mer korrekt)
Krystall vann: hvorfor tror du i alle farris reklamene de kaller produktet sitt rent krystall vann, de selger salt som inneholder vann
butanol vs. butyl alkohol: det er en dobbelt binding mellom to karbonatomer som gjør at det blir et mindre hydrogen atom i molekylet.
her er bildet jeg tenget for ser ut som det kanskje blir lettere å forstå da:

http://img156.imageshack.us/img156/3021/butangruppencc1.th.png
Sitat av HMX
Krystall vann: hvorfor tror du i alle farris reklamene de kaller produktet sitt rent krystall vann, de selger salt som inneholder vann
butanol vs. butyl alkohol: det er en dobbelt binding mellom to karbonatomer som gjør at det blir et mindre hydrogen atom i molekylet.
her er bildet jeg tenget for ser ut som det kanskje blir lettere å forstå da:

http://img156.imageshack.us/img156/3021/butangruppencc1.th.png
Vis hele sitatet...
Har du en dobbeltbinding blir det 2 mindre hydrogen i molekylet sist jeg sjekket.. Med en dobbeltbinding ville det forøvrig hete butenol.

Du kunne f.eks. lese på wikipedia om butanol:
Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Butanol
"Butanol or butyl alcohol..."
Vis hele sitatet...
Og når ble ringnes kjemikere egentlig? Hva ringnes mener om krystallvann har lite å si når man snakker om kjemikalier.

Du kan begynne å lese litt om krystallvann her: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_of_crystallization

Sitat av capo420

Har du lest helt hit, er jeg litt imponert
Vis hele sitatet...
Det har jeg nok ikke, men et kjapt overblikk tok jeg, pluss at jeg så over kjemikalielisten, og jeg tror at rent labteknisk og mtp på kjemikaliene man må ha tilgang til, blir det vanskelig å gjennomføre dette for de som ikke har spesiell tilgang til slikt.

Jeg vil ikke uttale meg om hvor plausibel syntesen er i seg selv, for det har jeg ikke kikket så nøye på

Sist endret av aislinn; 26. oktober 2007 kl. 14:54.
Anhydrous Sodium Carbonate er ikke vannfri natrium-karbonat direkte - men en kjemisk betegnelse for produktet.

Industrigradert, teknisk gradert og tilslutt anhydrert.

Krystallvann er dog et kjemikalie, gjerne i forbindelse med andre typer kjemikalier - sjekk hos din nærmeste optiker-forretning, let etter brillerens på spray-flaske...

Syntesene som beskrevet i hoved-innlegget allerede begrenset til hvilket type melk er beskrevet (stikkord - det er ikke lett-melk).

Med TINEs produkter går du straks på en gedigen smell. Sjekk ut melke-produktet i bl.a. USA og Nederland, disse typene er gjerne mer søtlig i smak og prousert litt forskjellig kontra norske melke-produkter.

Saltsyre er et kontrollert substans/preperat, og bør ikke kjøpes mer enn 1 L om gangen.

Dobbeltbindinger, isomere, reduksjoner og oksidasjoner er viktige begreper som en primært!!! må lære seg før syntesene som oppgitt skal utforskes.

Det kreves også en viss kunnskap om de faktiske forhold som danner grunnlag for hva som kalles bindinger, også noe som heter kovalente bindinger - når en først snakker om "dobbeltbindinger" i denne forstand...

I mine øyne er det bullshit-synteser, det fins mange enklere og bedre synteser enn denne.

Her kreves det faktiske kjemisk-relaterte kunnskaper for å gjennomføre, i en standard DMT-ekstraksjon får du både bedre konsentrasjon og renere skala av ønsket aktivt preperat enn de oppgitte synteser - som er en form for substitusjon hvis/dersomatte grunnpreperatet hadde vært utilgjengelig og en ønsket alternativer til sådan (jmf.: GHB fra GABA istedet for GBL og lignende synteser).

I tillegg skal du være kjemisk dyktig, og det virker som om du skal ha tilgang til et skole-laboratorium som minimum - spesielt med tanke på barium-holdige susbtanser eller preperater.

Phenolftalin som beskrevet kan sikkert under en titrerings-analyse benyttes som en ph-indikator men sist jeg hadde no med dette stoffet å gjøre var det et avføringsmiddel... Rødkålsaft er også en ph-indikator selvom bruken av det normalt sett går under matlaging...

Dilute Sulforic Acid er en vannløsning av svovel-syre, neppe en "fortynning" i den forstand.

Anskaffes svovelsyre, må produktet under særdeles mange "kjøkken-kjemi" oppvarmes for å "konsentrere" produktet før den kan benyttes, og en vandig løsning av svovelsyre er "dilute". Batterivann brukes for å "dilute" svovelsyren, fordi det allerede er en avmineralisert vann, og dermed "readily available" klargjort for "diluting".

Unngå å bruke batterisyre uten å destillere den, eller "avmineralisere" syren - har den vært i bilbatteriet inneholder den mest sannsynligvis bly - og bly er farlig i alle former... Enkelte produkter av Domestos minns jeg har svovelsyre i seg - konsentrer det heller først, før du prøver deg med batterisyre... Avmineralisering av batterisyre er vanskeligere enn du trur, og kreves bl.a. EDTA, les de fleste EDTA-innholdende etiketter, så går det et lys opp i dette med deka-hydrater av natrium-baserte produkter (sodium-).

Difenylmetanol som andre relaterte metanol-forbindelser og benzene-derivater har jeg bare en ting å si: Lykke til.

Let først blant Benzhydrol tenker jeg meg... kanskje du får oppdrivi det...

Nitrogen (N2): Ja, særlig... jeg gjentar igjen, lykke til. Det går an å fremstille nitrogen-gass enkelt via ammoniakk, men det forteller jeg ikke her - fordi det er ikke helt ufarlig heller....

Anhydrous THF er ikke "vannfri" THF. Sjekk "H"-en i "THF", så skjønner dere det har noe med hydrogen-ioner og positivt ladede og negativt ladede bla-bla-bla.

Anhydrous har noe med hydrat å gjøre, eventuellt mangel på sådan.

Anhydrert THF får du ikke tak i. Den må du lage. Håper du er flink innen destillasjons-området i "kjøkken kjemi".

Denne er en utfordring.
Hehe, denne er en særdeles!!! utfordring du sannsynligvis kun får en sjanse å gjøre riktig....

Stikkord er biltema: THF brukes vanligvis sammen med diverse produkter inneholdende MEK (metyl etyl keton).

Begge emner er brannfarlige.
Begge emner har en egenskap av å være selvantennelige.
Begge emner krever at du bor litt isolert, ihvertfall ikke med mor og far -
da lukta kan vekke sterke mistanker om at poden gjør alt annet enn å bygge modell-fly...

Hvordan en klarer å få Sodium Sulfate decahydrate til å bli 1 del natriumsulfat og 10 deler vann vitner om at denne personen bør holde seg langt unna disse syntesene!

Spesielt når H2S (hydrogen-sulfid) skal produseres.

Og nei, h2s lukter ikke "for jævlig", den har en "dunst" av råtten egg-lukt, men i motsetning til MEK/An. THF eller Na2SO4 (natriumsulfat) så lukter den ikke for jævlig.

Legg til et gangetall etter Na2SO4 * (x) så får du det såkaltet dekahydratet ditt, som mest sannsynlig er i fast form....

Og h2s er farlig.... Ikke lukt på det!

Hvorfor jeg ikke skriver mer omgående og utfyllende om temaet .... fordi jeg ikke ønsker dere å forsøke disse syntesene, selvom jeg sitter med følelsen at det blir for vanskelig for folk flest - når du først har de rette substansene og det rette utstyret .... det er ikke vanskelig, men stegvis møter du på destillasjonsteknikk som med bl.a. THF og H2S, samt svovelsyre og saltsyre kan utløse voldsomme, uventede reaksjoner det ikke står nedskrevet no særlig om på innlegget...

NB! Krystallvann må ikke blandes med kongevann - de to har ingenting med hverandre å gjøre så vidt meg bekjent

NBB! Batterivann og batterisyre er ikke det samme...

NBBB! Ungå springvann, selvom den inneholder det rettmessige Kalsium (vel, avhenger geografisk sett da) som er etterspurt her (ikke alle springvann inneholder det...)

N x-antall -BBB osv.

Kvikksølvsulfat eller -sulfid er nok ikke det vanskeligste å få tak her nei, til eksempel kan jeg si at av de gode gamle termostatene inneholder kvikk-sølv som er hovedbestanddelen som viser det aktuelle temperaturen. En av endene i lysstoff-rør inneholder også kvikksølv. Kvikksølv er som kjent meget flyktig i luft, og svovelsyren som benyttes for å lage kvikksølvsulfat er kun for å lage et "solid material" av kvikksølvet som fås bl. a. som amalgam, i termometere o.s.v. Det er, helt korrekt gjettet, et sulfat-salt av kvikksølv...

igjen en nb (phu)
1M betyr 1 molarvekt av substansen (sjekk molvekten i et datasheet/fakta ark). 1 N er 1 Normalvekt av substansen, da behøver du ikke no datasheet/fakta ark). Støkionometri er anbefalt å lese igjennom for å forstå forskjellen dyptveiende...

Ops BB Ops!
Konsentrert svovelsyre er svært hygroskopisk. Har du først konsentrert svovelsyra, og lar den få kontakt med luft, blir den straks "diluted" sekundet etterpå. Så batterivannet i den forstand er ment for å tilføye en målerbar "dilute" av svovelsyra - noe som er veldig viktig. Konsentrert svovelsyre kan renske alt kjøtt på fingeren din og forkulle beinet ditt også, bare ved å bruke tommelen til å dekke for beholder-åpningen med konsentrert svovelsyre.

Obs BB Ops BB!
Ikke bruk Heinz ketchup-flaske av glass for hverken kondensasjon eller destillasjon - Og nei, en ballong virker kondenserende kanskje over 25W, 30W og 40W lava-lampe, men steike meg det funker dårlig med glass-ketchup, ihvertfall Heinz (au,au - direkte tragisk med H2S)

Hvordan jeg vet det ???
Det får bli en annen historie ...

NbCBDBB

Natriumkarbonat på norsk kan også hete "Natron"

Du kan også sjekke ut krystall lut for deka-hydratet ... nå hjelper jeg ikke til mer

Eller jo... Plumbo består gjerne av natrium-bis-karbonat ++
Det er ikke krystall lut...
Jeg er bare nysjerrig paranoy. Hvem er denne "du" som trenger så mye hjelp? Det er vel strengt tatt ingen som har tenkt til å gjennomføre syntesen?
Og tilslutt - det skal ikke forveksles med natriumsulfat dekahydrat men da forstår man sikkert hvordan kjemien er bygd opp - og hvor å starte jakten på ingredienser hvis noen gidder det...

hm --- sikkert bare min skrive-form, er glad hvis ingen forsøker den - men om noen skulle gjøre det, er denne "du" ment for han/henne

Leste nettopp et innlegg fra aghona - tror han har rett men skal han bli en kjemi-ingeniør vet han like godt som eh, andre som skal bli kjemi-ingeniører at syntesen som beskrevet ikke trengs særlig kreativiten å utføre... men ketchup-flaska går dritt uansett, lava-lampe syntesen er en bedre alternativ, og alle ingrediensene som oppført her kan substitueres (ikke svovelsyra eller saltsyra)...

Jeg tar likesågodt en helhetlig vurdering basert på at jeg faktisk gadd å lese igjennom hele syntesen - det går dritt uansett... denne artikkelen her må jeg få en kilde-utgangspunkt fra. Er dette en teoretisk basert syntese eller en ferdig fullt utforsket eksperiment???

hehe - leste igjennom innlegget mitt, mental, og jeg er særdeles enig med deg og formuleringene mine med "du" i skriften. Det var passe teit - jeg legger meg langflat for kritikken

NB! Ikke så veldig langt tilbake i tid ville eh, noen jeg kjenner, kanskje meg selv? hvem vet - faktisk gått inn med stor optimisme og enda mindre kunnskaper og prøvd .... og mest sannsynligvis erfart de tingene jeg forsøker å gjøre oppmerksom på, på den harde måten!!! Og tro meg, harde måten er hva man forsøker å unngå når en begir seg ut på slike eventyr...
Vel, det var ikke ment som kritikk egentlig.

Jeg bare la merke til at du hele tiden oppdaterte innlegget ditt, og så ble jeg sittende å stusse litt på hvorfor du legger så mye tid og energi i noe som sansynligvis ingen kommer til å ha bruk for.

Men det gjør ikke meg noe.. Please proceed
Takk for alle tilbakemeldinger fra dere som tydeligvis har peil! Hadde slemme mistanker om at dette ikke var så greit alikevel. Skjønner jo lett at dette ikke er noe som kommer til å foregå i mitt kjøkken i alle fall... Selv om jeg fortsatt tror det vil være et reelt alternativ for en dyktig kjemiker som ønsker å fremstille store mengder DMT og ikke klarer å få tak i nok plantemateriale.

Takk igjen