Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 428
Hei, har har nå et problem med min 21" Trinitron Multiscan E500 CRT skjerm.
Problemet er at jeg ikke vet helt når det skjedde. Siden jeg kun har testet skjermen etter at jeg klarte og miste den ca fra 30-40cm over bakken, og ned på gulvet.

Når jeg ser på skjemen nå, så kan jeg beskrive det så enkelt som mulig hvordan det ser ut;
Akkuratt som om det er et hvit layer over skjermen med 50% opacity. For dere som ikke kjønte det, så betyr det at skjermen ikke er klar, den er ikke direkte skurrete, men alle fargene er mye mye svakere.

Om det skyldes fallet, eller om den var slik hjelper jo lite. Men noen som vet om det er overhode mulig å fikse det?

Er nokk ikke noe med grafikkortet, siden 2 andre skjermer fungerer strålende.. Redd dette blir vanskelig men.

Takker for svar,
- Restyle
Det kan være at hullmasken på innsiden av bilderøret har løsnet. I såfall så er det lite som kan gjøres med mindre du er villig til og betale mer i reprasjon en det en ny skjerm koster
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Lukter som maska har fått seg et slag, og komt ut av stilling. Det er umulig å fikse, og du kan levere den til resirkulering.

Det er eigentleg einaste opplagte feilen eg kan komme på.
CRT skjerm?
nå som den er ødelagt har du en grunn til å få kjøpt LCD xD

Edit:
Glemte å nevne at få CRT skjermer kan bli fikset billigere enn en ny skjerm nå til dags. Er ikke verdt det hvis du ikke har noen rå TV og ikke skjerm.
altså: kjøp deg en ny skjerm, mye billigere, mye bedre
Sist endret av Ulvengunnar; 8. oktober 2007 kl. 15:27.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Er nokk bare å kjøpe seg en ny skjerm.

Var slik på en triton crt jeg hadde også. Gidde den vekk til en venn siden jeg hadde anskaffet meg en annen.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Hehe, forundret meg ikke at det er flere som tenker som meg.
Ja, sant nokk.. kjøpte den nå for 300kr igår bare får å han noe til å spille cs på, (uegnet med 32" lcd-tv)
Så får vell heller investere i en ny, litt mindre lcd-skjerm - jeg kan ha til 2. skjerm for cs

Uansett, takker for svar

Og nei, skal nokk ikke bruke mer penger på den kassa nå ^^ hehe
Sist endret av Restyle; 8. oktober 2007 kl. 15:29.