Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2383
Har noen stykker av heimlaga pizza fra igår. Tror dere det er en ide å legge litt ferdig opphakket hasj under fyllet og varme opp stykket i ovnen? Føler ikke for å lage brownies, osv...
ArbeidsledigProletar
Er det fett så det flyter oppå pizzaen? Husk og ikke varm den til mye over 150 grader.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Er det fett så det flyter oppå pizzaen? Husk og ikke varm den til mye over 150 grader.
Vis hele sitatet...
Nok av fett på den pizzaen.
Det kommer til å sette en ganske sterk distinktiv smak i en god hjemmelaget pizza..Du legge hasjen sammen med litt fett(olje,margarin) på en skje og varme opp under til det smeltes sammen..Jeg ville ikke ødelagt en pizza med den smaken, men hvis du skal gjøre det, så ikke spre det over hele pizzaen - kun en liten brøkdel..
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av daaa Vis innlegg
Det kommer til å sette en ganske sterk distinktiv smak i en god hjemmelaget pizza..Du legge hasjen sammen med litt fett(olje,margarin) på en skje og varme opp under til det smeltes sammen..Jeg ville ikke ødelagt en pizza med den smaken, men hvis du skal gjøre det, så ikke spre det over hele pizzaen - kun en liten brøkdel..
Vis hele sitatet...
Det er bare snakk om 1 stykke Og smak har ikke så mye å si. Synes hasjen gir et snev av kryddersmak.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Tilbakemelding:

Funket fjell

@Batabusa

Hvis man ikke kan varme den over 150 grader, hva skjer med urten til de som lager brownies/muffins? De har vel stasjet i deigen før de steiker dem?
alle matvarer som inneholder vann hindrer temperaturer over 100 grader
Sitat av hagr Vis innlegg
alle matvarer som inneholder vann hindrer temperaturer over 100 grader
Vis hele sitatet...
Eeehm.

Kilder?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så om jeg slenger en helt vanlig bolle i ovnen så vil ikke temperaturen i kjernen overstige 100 grader fordi den inneholder vann?

Selvom ovnen stod og peisa på 250 grader for eks.?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Ja, flytende vann kan ikke nå en temperatur høyere enn 100 grader ved normalt trykk. Det er mulig at den øverste delen av bollen blir litt varmere etter hvert som vannet fordamper. Det spørs litt på hvor godt den leder varme.
Så om du slenger inn no keef i den bolla så vil ikke keef'n miste mer enn et snev av mikroskopisk effekt?

Hmmm, ja da lærte jeg no nytt i dag også
Ja jeg lærte 2 nye ting i kveld. Mange takk for det.