Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2550
Noen som vet om noen bra "fengsels" filmer? sånn lignenes prison break.....
prison break er da vel ikke en film? menne...hmm...jeg husker å ha sett engang en film om en som kom uskyldig inn i fengselet, om hvordan han møtte kompiser osv og fikk venner der inne. Filmen er om korrupte ledere, men til slutt klarer han å grave seg ut på et fantastisk vis. Filmen var etter hva jeg kan huske kjempebra, men husker ikke helt hva den heter...anbefaler den i hvert fall...
Nå har ikke jeg sett prison break, så jeg kan ikke sammenlikne. Men den beste fengselsfilmen jeg har sett (som også er en av de beste filmene jeg har sett) heter Frihetens regn, eller Shawshank Redemption for de som heller vil bruke originaltitler.

Edit:
Sitat av Spar
jeg husker å ha sett engang en film om en som kom uskyldig inn i fengselet, om hvordan han møtte kompiser osv og fikk venner der inne. Filmen er om korrupte ledere, men til slutt klarer han å grave seg ut på et fantastisk vis. Filmen var etter hva jeg kan huske kjempebra, men husker ikke helt hva den heter...anbefaler den i hvert fall...
Vis hele sitatet...
Er den jeg mener på
Sist endret av Dolf; 24. juli 2006 kl. 02:19.
Vet om en serie, Oz. Faktisk en av de bedre seriene jeg har sett.
The Rock er en meget god film syns jeg.
Men vet ikke om jeg kan kalle det får en fengsels film.
I filmen spiller Nicholas Cage hovedrollen, filmen handler om noen terrorister som har et eller annet farlige greier som de vil utslette en by eller noe sånt, grunnen til at jeg nevner dette er fordi meste parten av filmen foregår på et gammelt nedlagt fengsel så ligger på en øy som kalles The Rock elns...
Filmen er til å anbefale.
Midnight Express. Klassiker. Anbefales. http://www.imdb.com/title/tt0077928/

"True story of a man who is caught smuggling drugs out of Turkey and thrown into a barbaric prison. "
ALkatraz med Clint Eastwood. Bra film, og Clint briljerer som vanlig med sine gode skuespillerevner.
Shawshank Redemption
The Green Mile

Og en av de beste seriene noen gang laget; Oz.
^^ Den grønne mil er skambra!

Ellers, vet jeg ikke om Con Air kan kvalifiseres som fengselsfilm =)
The Longest Yard. Er vel kanskje ikke en sånn film du så etter... Men hovedpersonen sitter i fengsel hvertfall
The Green Mile
The Great Escape
Half Past Dead
Shawshank Redemption
Papillon (ikke så bra, men en klassiker)

Chicken Run
The Shawshank Redemption
Animal factory, nydelig film

http://www.imdb.com/title/tt0204137/
Bob Sacamano
John B's Avatar
Om du virkelig skal se en god fengselsfilm så bør du se; The Shawshank Redemption - eller Frihetens Regn som den heter på norsk. Den kom ut i 1994, og tapte Oscaren for Beste Film i 1995 mot Forest Gump. Filmen har en rating på 9.1 av 10 på IMDb med over 200,000 stemmer.

Edit: Filmen er forresten nummer #2 på listen over de 250 Best Ratet filmene av IMDb Brukerne.

Dette er uten tvil den beste filmen jeg noensinne har sett.
Sist endret av John B; 24. juli 2006 kl. 12:54.
Husker en film jeg så for mange år siden, Brubaker het den. Mener den var ok.
Ellers har du jo: The Longest Yard, som er en ganske morro film. Kanskje det ikke er akkurat den sjangeren du leter etter.
Det er jo også Con Air, den er nesten sånn som du vil ha..
Synes å huske en fengsels film som heter "The Last Castle"

Du kan jo se den! Hvorvidt det er verdt det, husker jeg ikke. Lenge siden jeg så den


Jeg må hive meg på haugen av folk som skryter av Shawshank Redemption!
Den filmen er skikkelig bra, og anbefales på det sterkeste!
Sist endret av Blomsen Jr.; 24. juli 2006 kl. 13:41.
Legger til den beste fengselsfilmen jeg har sett: "In Hell" - "Helvetes Forgård" på norsk. Fra 2003.

Van Damme spiller en person som blir mistenkt for drapet på sin egen kone og blir sendt til et strengt russisk fengsel. Vaktene der tar imot bestikkelser, og lar de som betaler få "ha seg med" de som de måtte ønske, og lar dem få andre goder.

Filmen fikk bare 5.6 på IMDB, men fortjener mer.
http://www.imdb.com/title/tt0339135/
som John B sa, The Shawshank Redemption. Det er en knakande god film mhm.
Blood in blood out, er vel en fengselsfilm på en måte.. Elsker den filmen<3