Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1328
Hei. Jeg er innlagt på institusjon. Jeg sliter med å roe meg ned før kvelden og skal på en tur som er viktig for meg å være med på. Derfor vil jeg helst få meg litt søvn. Jeg fikk 25 mg sobril for noen timer siden? Er det innafor å ta en til? Blir jeg rusa av det. Jeg vil bare roe ned tankekjøret og har fått beskjed om at jeg kan to på en dag, men er fire timer litt kort mellomrom?
Hilsen usikker..😆
Du blir ikke rusa av noen sobril, nei.
Sobril er relativt svakt så du kan nok fint spørre om det par ekstra om det er behov for det.
du blir ikke rusa av sobril på den måten.
Sitat av Zewa Vis innlegg
Sobril er relativt svakt så du kan nok fint spørre om det par ekstra om det er behov for det.
Vis hele sitatet...
Relativt svakt er vel å underdrive effekten av denne ubrukelige benzoen... Jeg mener, 1mg xanor tilsvarer 50-60mg med Sobril. Nei du blir ikke ruset på dette da det skal astronomiske doser til. For mange år siden når jeg slet mye med angst og uro så måtte jeg opp i 200mg.

Sobril er så elendig at den skulle vært plassert i gruppe C, en ting er at den bare varer noen få timer, og det tar 2 timer før den i det hele tatt fungerer. Den er så svak at det er anslått over 5000mg/kg =LD50, noe som er helt latterlig...for å si det enklere så krever det 400 000mg for at du har en sjanse for å dø, hvis du eksempelvis veier 80kg. Og av de du sitter på, altså 25mg måtte du ha tatt omlag 16 000 piller for å ha en 50%sjanse for letal forgiftning.

Har du mulighet så gå heller for diazepam(vival,stesolid,valium) da de inneholder både Sobril og temazepam i tillegg til diazepam som aktive metabolitter
Sist endret av Candiru; 1 uke siden kl. 14:50.
Sitat av Opponent Vis innlegg
Du blir ikke rusa av noen sobril, nei.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke sant (for alle...).

De første gangene jeg tok sobril, selv i lave doser, men uten toleranse, ble jeg kjemperuset.
Sitat av Larokke Vis innlegg
Dette er ikke sant (for alle...).

De første gangene jeg tok sobril, selv i lave doser, men uten toleranse, ble jeg kjemperuset.
Vis hele sitatet...
Placebo er mektige greier.
Sitat av Opponent Vis innlegg
Placebo er mektige greier.
Vis hele sitatet...
Pinlig hvordan du liksom vet bedre enn meg, uten å være meg. Det var så absolutt ikke placebo, jeg ble kjemperuset.
Sitat av Larokke Vis innlegg
Pinlig hvordan du liksom vet bedre enn meg, uten å være meg. Det var så absolutt ikke placebo, jeg ble kjemperuset.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det var hensikten. Men hvor mye tok du? Og i hvilken form? Sobril er jo et av våres mest utskrevne preparater innenfor sitt område. Igjen, gå for diazepam. Jeg vet ikke hvor stor prosent som metabolisert inn til Sobril, finner ingen gode kilder som gir et konkret tall her, så tolker det som svært store individuelle forskjeller.

Men hvis du har erfaring med Sobril fra før, så kan du forsøke å danne et visst bilde av hvor stor andel som vil slå ut på oxazepam, hadde vært interessant
Sitat av Candiru Vis innlegg
Tror ikke det var hensikten.
Vis hele sitatet...
Gutten mener jo at jeg ikke ble kjemperuset, men at det var placebo, ergo vet han liksom bedre enn meg selv hva jeg gjennomgikk.
Sitat av Larokke Vis innlegg
Gutten mener jo at jeg ikke ble kjemperuset, men at det var placebo, ergo vet han liksom bedre enn meg selv hva jeg gjennomgikk.
Vis hele sitatet...
Igjen... Hvor mye tok du, i hvilken form og var det noen annen faktor(er) som kunne spille inn her? Gjerne utdyp hva du mener du gjennomgikk. Samtlige leger og en psykiater måtte slå litt på smilebåndet når jeg trodde at 50mg var en "mega-dose"

Og hvorfor kaller du han gutten?
Sitat av Larokke Vis innlegg
Dette er ikke sant (for alle...).

De første gangene jeg tok sobril, selv i lave doser, men uten toleranse, ble jeg kjemperuset.
Vis hele sitatet...
Placebo all the way
Sitat av Candiru Vis innlegg
Igjen... Hvor mye tok du, i hvilken form og var det noen annen faktor(er) som kunne spille inn her? Gjerne utdyp hva du mener du gjennomgikk. Samtlige leger og en psykiater måtte slå litt på smilebåndet når jeg trodde at 50mg var en "mega-dose"

Og hvorfor kaller du han gutten?
Vis hele sitatet...
15 mg eller 20 mg. Kjentes nøyaktig ut som første gang jeg prøvde blå valium. Ble satt på plass av den pillen sobril, sank ned i sofaen og var rett og slett fjern på en behagelig måte.

Jeg har stor erfaring med rusmidler. Gutt passet bra.

Absurd å lese at alle andre her inne mener man ikke får rus av sobril. Det er et benzo på lik måte som xanor, svakere ja, men samme funksjon. Tar man nok sobril blir man ruset.

...eventuelt, blir jeg ruset av nok sobril.

I rest my case.
Sist endret av Larokke; 1 uke siden kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bli no rusa av 1mg xanor som tliavarer 40mg sobril
Sist endret av Rognkjeksa; 1 uke siden kl. 19:18.
Sitat av Larokke Vis innlegg
15 mg eller 20 mg. Kjentes nøyaktig ut som første gang jeg prøvde blå valium. Ble satt på plass av den pillen sobril, sank ned i sofaen og var rett og slett fjern på en behagelig måte.

Jeg har stor erfaring med rusmidler. Gutt passet bra.

Absurd å lese at alle andre her inne mener man ikke får rus av sobril. Det er et benzo på lik måte som xanor, svakere ja, men samme funksjon. Tar man nok sobril blir man ruset.

...eventuelt, blir jeg ruset av nok sobril.

I rest my case.
Vis hele sitatet...
Men dette er jo ganske så riktig, da en blå valium ≈ tilsvarer en 20mg Sobril, selvom det ikke helt kan sammenlignes
Sitat av Opponent Vis innlegg
Du blir ikke rusa av noen sobril, nei.
Vis hele sitatet...
Eh, jo. Kommer såklart an på tidligere inntak, vekt, kjønn osv, men en mann på 95kg fikk en helvetes effekt på 50mg. Hadde riktignok ikke brukt på noen ca en mnd.
Sitat av Candiru Vis innlegg
Relativt svakt er vel å underdrive effekten av denne ubrukelige benzoen... Jeg mener, 1mg xanor tilsvarer 50-60mg med Sobril. Nei du blir ikke ruset på dette da det skal astronomiske doser til. For mange år siden når jeg slet mye med angst og uro så måtte jeg opp i 200mg.

Sobril er så elendig at den skulle vært plassert i gruppe C, en ting er at den bare varer noen få timer, og det tar 2 timer før den i det hele tatt fungerer. Den er så svak at det er anslått over 5000mg/kg =LD50, noe som er helt latterlig...for å si det enklere så krever det 400 000mg for at du har en sjanse for å dø, hvis du eksempelvis veier 80kg. Og av de du sitter på, altså 25mg måtte du ha tatt omlag 16 000 piller for å ha en 50%sjanse for letal forgiftning.

Har du mulighet så gå heller for diazepam(vival,stesolid,valium) da de inneholder både Sobril og temazepam i tillegg til diazepam som aktive metabolitter
Vis hele sitatet...
FEIL, 30 mg sobril er ekvivalent med 1 mg alprazolam/klonazepam.
Og du unngår og å bli fucket i hodet om du står på det lenge kontra de sterkere benzoene.
Sist endret av BRUTE LEE; 1 uke siden kl. 21:17.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Eh, jo. Kommer såklart an på tidligere inntak, vekt, kjønn osv, men en mann på 95kg fikk en helvetes effekt på 50mg. Hadde riktignok ikke brukt på noen ca en mnd.
Vis hele sitatet...
Som sagt så er placebo mektig.
Sitat av BRUTE LEE Vis innlegg
FEIL, 30 mg sobril er ekvivalent med 1 mg alprazolam/klonazepam.
Og du unngår og å bli fucket i hodet om du står på det lenge kontra de sterkere benzoene.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke feil https://benzo.org.uk/bzequiv.htm
Sitat av Candiru Vis innlegg
Nei, det er ikke feil https://benzo.org.uk/bzequiv.htm
Vis hele sitatet...
De fleste benzo-kalkulatorer sier noe annet :https://clincalc.com/Benzodiazepine/
Sitat av BRUTE LEE Vis innlegg
De fleste benzo-kalkulatorer sier noe annet :https://clincalc.com/Benzodiazepine/
Vis hele sitatet...
De fleste? Vel de fleste sier ikke dette med første intrykk
Sitat av clincalc
Benzodiazepines have a narrow therapeutic window - dose adjustments should be made by an experienced clinician. This calculator is not a substitute for clinical experience and must be used in conjunction with reasonable clinical judgment. For more information, please view the website disclaimer.
Vis hele sitatet...
jeg tok en titt og denne kalkulatoren er jo bare helt hinsides, den følger ingen algoritmer eller fakta. Du kan heller finne en legit kilde enn å kverulere, du tok feil, og det er bottom line. Så kom med en annen kilde, som støtter oppunder det som er faktisk, ikke noe bissart ræl du har kommet over, som passer din favør... Hold det saklig kamerat
Sist endret av Candiru; 1 uke siden kl. 22:23.
Gidder ikke å loke med å lime inn linker: Google ekvivalens oksazepam alprazolam så vil hele internett fortelle deg at 30 mg sobril er ekvivalent med 1 mg xanor/rivotril, tom norske sider vil si det samme.
Som alt annet er opplevelsen individuelt. Personlig liker jeg Sobril med rundt 30mg. Dessverre er det mye alkohol i livet mitt så benzo etter mye bitre erfaringer jeg unngår. En søndag etter en uke med alkohol, på Sobril med en tv-serie, for meg, innenfor. Fin opplevelse og ikke en sinna nedtur. Burde jeg drikke mindre, ja, men en helt annen diskusjon.
Dette er medisiner som fungerer helt forskjellig på kroppen og kan derfor ha veldig forskjellig virkning på folk. Jeg metaboliserer valium veldig dårlig så jeg har liten effekt av det. Sobril som ikke metaboliseres via leveren har bedre virkning.
Kodein er ca dødelig for meg (ultra rask metabolisme på det)
(For de interesserte, les om Cyp-systemet og avvik.)
Sist endret av Frigg; 4 dager siden kl. 23:51.