Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 445
Eksen har kommet seg inn på telefonen min og slettet lydopptak fra Iphone. Har også slettet alt fra nylig slettet mappen.

Dette var bevis jeg hadde fra samtaler som begge har vært med på, hvor det er grove trusler blant annet. Eksen kommer veldig dårlig ut.

Er det noen som helst mulighet å klare å få disse tilbake?

Det var en gammel telefon jeg brukte til opptak. Den var logget inn på min apple-ID, men iCloud- lagring var dessverre ikke aktivert
Første steg er vel å gjøre minst mulig med mobilen, så du ikke skriver over den slettede dataen.
Deretter finnes det uttalige oppskrifter på hvordan man kan få fram: https://letmegooglethat.com/?q=resto...d+iphone+files
Men også mulig noen her på forumet har en bombesikker metode.
Hvis du bruker iCloud kan det ligge backups der som inneholder opptakene. Hvis du venter for lenge, så kan backupene bli overskrevet med nye data, så du bør handle raskt om du vil få de igjen. Det enkleste er å gjenopprette fra backup til en annen mobil du får tak i, men det går også an å laste ned og pakke ut backupen fra nett.

Vet ikke om lagring på iCloud og backup på iCloud er det samme, men jeg ville ha sjekket. Dernest er det å prøve å finne igjen filen på lagringsenheten, og for at det skal ha noen særlig suksessrate bør du bruke telefonen minst mulig for å forhindre at filområdene blir overskrevet. Det finnes et par programmer som lover å kunne gjenopprette slettede filer, blant annet "PhoneRescue", men mye av dette er betalt programvare eller fungerer bare på visse versjoner av iOS.