Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 626
Har gått over frikortgrensa og får ernæringsdrikk på blå resept. Hvor mange flasker kan jeg hente ut i løpet av en dag/uke/måned?
Psykisk ustabil
Med medisiner jeg får på blåresept, så får jeg kun hente ut til forbruket som vises på resepten. Henter jeg mer enn det, må jeg betale for det. Grunn til at jeg har hentet mer enn jeg skal er at jeg noen ganger har «restartet» dosetten min, altså hadde jeg 30 piller av det ene medikamentet, 5 av det andre, når det egentlig burde vært like mye for å fylle dosetten samtidig hver gang, og ville hente ut alle medisiner på en og samme handletur. Da kunne apotekeren se at jeg fremdeles skulle ha nok ut i fra forrige gang jeg hentet, og ba meg da betale.
Sist endret av Borderline; 2 uker siden kl. 08:47.
Hvor kan jeg se hvor mye resepten vil gi?
Psykisk ustabil
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvor kan jeg se hvor mye resepten vil gi?
Vis hele sitatet...
mineresepter.no skal vel vise pakningsstørrelse og alt sånt ja?
Helsenorge.no
Du kan hente så du har nok for 3. mnd frem i tid maks, og som regel er det 2-3 drikker per dag ved tilskudd til annen mat eller 5-7 drikker hvis eneste næringskilde. Dette er hovedregelen, men evt. instruks fra legen overstyrer dette. Apoteket kunne svart det på dette om du spurte.
Sist endret av darkwinter20; 2 uker siden kl. 16:36.