Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 786
Hei.

Har noen erfaring med TT-kort i Oslo og vet hva det kan brukes til, eventuelt hva det ikke kan brukes til?

Er det et egenandelstak?

Kan de kreve spesialisterklæring selv om jeg ikke har oppfølging fra spesialist på grunn av at tilstanden ikke kan behandles?

Slik det er nå så må jeg finne en privat psykolog som kan skrive legeerklæring, så jeg vil gjerne undersøke om det er verdt det økonomisk sett i forhold til å betale for taxi selv.

Privat psykolog koster 1500 kroner minst tror jeg.
Det kan kun brukes til taxi. Du betaler med det akkurat som med et vanlig bankkort til det er brukt opp. Du får innvilget et årlig beløp av NAV som du kan bruk som du vil, altså fritidsreiser. Dog er det ikke meningen at det skal brukes for reise til din fastlege om han er i en annen kommune.
Egenandelen er 20%av summen du kjører for så trekker de kjøresummen fra kortet
Sist endret av Rognkjeksa; 3 uker siden kl. 10:21.
Egenandelen er 20%av summen du kjører for så trekker de kjøresummen fra kortet
Vis hele sitatet...
Nei det er helt slutt på egenandel på TT kort. Du får en sum inn på TT kort i januar som skal vare ut juni, og og påfyll 1 juli som varer ut året.
TT kortet benyttes som et batlingskort i taxi.

Har hørt at enkelte har fått halvert beløpet på TT kort i år, samtidig som prisene har økt. Så for alle de det gjelder så vil de ble langt mer isolerte enn tidligere. Litt tragisk at utgiftskutt veldig ofte rammer de som sliter mest i samfunnet samtidig som de kanskje også har minst. Og kanskje ekstra ille er det når budsjettkutt brukes på viktige ordninger som TT kort, som er en ordning der brukerne av TT kort skal få muligheten til å leve ett mer normalt liv og delta sosialt til tross for begrensninger de har enten det når gjelder syn, bevegelse eller det er psykiske greier som gjør at de får TT kort.

Om fastlegen kjenner godt til din historikk så tror jeg det holder å få fastlegen til å søke om TT kort.
Betalt regningene ?
14 4
Ikke ta pirat taxi