Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 458
Jeg er i den situasjonen at jeg er uføretrygdet,har i en periode jobbet "litt på siden" som stillasmontør for å ikke gå på veggen og for å holde det lille man har av sosiale antenner ved like,litt mestringsfølelse skader heller ikke..

Det begynner å bli en stund siden nå og jeg har stort sett de siste årene fokusert på å bygge kropp og reise. Nå kjenner jeg på at jeg har lyst å jobbe litt igjen og et yrke jeg alltid har vært nyskjerrig på er begravelsesagent eller bare jobbe i et begravelsesfirma som "hjelpemann"

I tillegg til å gjøre noe samfunnsnyttig håper jeg også at jeg kan få et mer avslappet forhold til døden da det er noe jeg har hatt et anstrengt forhold til.

Har tidligere levd en smule hardt og sliter innimellom med søvn noe som gjør at jeg kan se sliten ut,er dette noe som kan ødelegge muligheten for å bli tatt inn,føler det nesten er et kriterie at man skal se "skikket ut"

Iom at jeg er trygdet er det ikke nødvendigvis snakk om lønnet arbeid da jeg eier egen leilighet så har ikke de store utgiftene i hverdagen..

Noen med erfaring fra dette,hva kan man forvente,hva er kjipt med jobben osv?
Jeg ville tatt kontakt med begravelsesbyrå og snakka med de direkte
Anbefaler deg å følge Tor-Håkon Gabriel Håvardsen på sosiale medier.
Han er begravelsesagent, forfatter, tiktoker og podkaster.
En seriøst dyktig fyr som viser mye av hverdagen sin som begravelsesagent.
Han har svar på alt du lurer på om jobben hvis du dykker inn i historikken hans.
Forøvrig kjenner jeg flere som jobber som begravelsesagent og de trives veldig godt i jobben.