Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1362
Hei!
Jeg er ny her.! Er det noen som vil og kan noe om Ketamin behandling og potensialet dette stoffet har!
Sist endret av KjemikalieX; 3 uker siden kl. 09:10. Grunn: dobbelpost, intetsigende tittel, feil underforum
Søk på forumet. Har vært flere tråder om akkurat det. Og hvis det ikke er godt nok for deg så vet jeg at den dokumentarserien på tv2 (heter den rikets røst, tro?!) har laget noe om det. I tillegg til at det helt sikkert er forskning, fagartikler og annet som er tilgjengelig på dette emnet. Jeg vet at det er noe de driver med på Kalnes sykehus ihvertfall.
Ja, svært bred erfaring med ketamin, racemisk/venstre høyre som er den vanligste. S-ketamin og R-

Det fungerer ganske bra men i mitt tilfelle dessverre veldig kort, altså den antidepressive effekten. Det blir på en måte som et benzodiazepin bare mot depresjon istedet.

Jeg har ingen langvarig depresjon, men kan fra tid til annen få svært tunge depressive perioder som varer alt fra et par dager, til en ukes tid. Da har små doseringer vært til veldig god hjelp. Jeg har ikke forsøkt dette hos en klinikk, da de sikter etter mer langvarig antidepressiv effekt. Har brukt Ketalar for dette formålet i flere år, men er fortsatt noe usikker på hvilken isomier som er mest effektiv, eller om racemisk type kanskje er den som er overall best til dette formålet.
Sitat av Candiru Vis innlegg
Ja, svært bred erfaring med ketamin, racemisk/venstre høyre som er den vanligste. S-ketamin og R-

Det fungerer ganske bra men i mitt tilfelle dessverre veldig kort, altså den antidepressive effekten. Det blir på en måte som et benzodiazepin bare mot depresjon istedet.

Jeg har ingen langvarig depresjon, men kan fra tid til annen få svært tunge depressive perioder som varer alt fra et par dager, til en ukes tid. Da har små doseringer vært til veldig god hjelp. Jeg har ikke forsøkt dette hos en klinikk, da de sikter etter mer langvarig antidepressiv effekt. Har brukt Ketalar for dette formålet i flere år, men er fortsatt noe usikker på hvilken isomier som er mest effektiv, eller om racemisk type kanskje er den som er overall best til dette formålet.
Vis hele sitatet...
Når ts skriver ketamin"behandling" regner jeg med han mener på klinikk? Tviler på at infusjon i 40 min vil føles kort, det kommer sikkert til å føles som en mannsalder.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Når ts skriver ketamin"behandling" regner jeg med han mener på klinikk? Tviler på at infusjon i 40 min vil føles kort, det kommer sikkert til å føles som en mannsalder.
Vis hele sitatet...
Jeg regnet også med at det var til en klinikk han siktet, men forskjellen på å gjøre dette selv, eller på en klinikk er ikke så stor.

Og jeg snakker ikke om selve varigheten på en behandling, jeg snakker om varigheten på den antidepressive effekten, nestgang for du lese to ganger før du svarer. Men varighet på stoffet og hvordan det oppleves er ikke like langt og forvridd på en rekke andre stoffer.

Man skal tenke seg godt om før man velger klinikk eller sted å gjøre dette på, har hørt veldig mange forskjellige historier, noen virker veldig seriøse mens andre bare er hippieræl
Noen som har prøvd både ketamin og agmatin, og kan si noe om forskjeller mellom deres virkning?
Virker ca 2 uker
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Virker ca 2 uker
Vis hele sitatet...
Hvis det bare virker i 2 uker så skjønner jeg ikke hvordan det skal hjelpe langsiktig. Vil det si at man må ruse seg på ketamin(hos lege) hver 14 dag livet ut liksom? Ser det er rapportert ødelagt blære hos pasienter som har tatt jevnlige behandlinger over tid i USA. Lurer også på hvor mange av disse pasientene som kommer til å utvikle avhengighet og som begynner å kjøpe på det illegale markedet. Vi har fått servert mange "vidunderkurer" tidligere som viste seg og ikke være så vidunderlige. Benzo mot angst som liksom ikke var vanedannende, SSRI mot depresjon som hjelper relativt få, men skaper skikkelig problemer og avhengighet for mange, Lyrica var jo liksom heller ikke vanedannende. Sure. Hiv på med litt litt Oxycontin også. Det er DER jeg frykter at dette ender. Enda en ny legemiddelskandale. Vi lærer visst aldri.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Hvis det bare virker i 2 uker så skjønner jeg ikke hvordan det skal hjelpe langsiktig. Vil det si at man må ruse seg på ketamin(hos lege) hver 14 dag livet ut liksom? Ser det er rapportert ødelagt blære hos pasienter som har tatt jevnlige behandlinger over tid i USA. Lurer også på hvor mange av disse pasientene som kommer til å utvikle avhengighet og som begynner å kjøpe på det illegale markedet. Vi har fått servert mange "vidunderkurer" tidligere som viste seg og ikke være så vidunderlige. Benzo mot angst som liksom ikke var vanedannende, SSRI mot depresjon som hjelper relativt få, men skaper skikkelig problemer og avhengighet for mange, Lyrica var jo liksom heller ikke vanedannende. Sure. Hiv på med litt litt Oxycontin også. Det er DER jeg frykter at dette ender. Enda en ny legemiddelskandale. Vi lærer visst aldri.
Vis hele sitatet...
Ja, av de i min krets som har gjort dette på klinikk i Norge sier også det samme, det fungerer ganske bra men varigheten er ikke så lang, fra 2-3 uker som id-brikke sier over her. Jeg tror nok praksisen og doseringen er ganske annerledes i usa enn i Norge, av de jeg har kjent så har ingen av dem vært særlig ruset under behandlingen, langt ifra noe k-hole tilstander. Det blir også relativt dyrt hvis man skal fly til lege med dette annenhver uke. Jeg vurderte å gjøre dette hos lege en stund, men endte opp å prøve meg frem på egenhånd, men da ikke med gate-ketamin. Synes det hjalp som en benzo der og da for å ta de verste toppene av depresjon, og følte ikke noe behov for å gjenta prosessen tidligst to uker etter, dette har jeg holdt på med i mange år.

Eneste som suger med ketamin er denne problemstillingen med blæreskade, det skal ganske så mye til før du eventuelt ender opp med utlagt blære, men sjansen er jo der og det er noe de færreste ønsker å få med på lasset, om man har en god del å drasse med seg fra før av...
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Hvis det bare virker i 2 uker så skjønner jeg ikke hvordan det skal hjelpe langsiktig. Vil det si at man må ruse seg på ketamin(hos lege) hver 14 dag livet ut liksom? Ser det er rapportert ødelagt blære hos pasienter som har tatt jevnlige behandlinger over tid i USA. Lurer også på hvor mange av disse pasientene som kommer til å utvikle avhengighet og som begynner å kjøpe på det illegale markedet. Vi har fått servert mange "vidunderkurer" tidligere som viste seg og ikke være så vidunderlige. Benzo mot angst som liksom ikke var vanedannende, SSRI mot depresjon som hjelper relativt få, men skaper skikkelig problemer og avhengighet for mange, Lyrica var jo liksom heller ikke vanedannende. Sure. Hiv på med litt litt Oxycontin også. Det er DER jeg frykter at dette ender. Enda en ny legemiddelskandale. Vi lærer visst aldri.
Vis hele sitatet...
Jeg tror tanken er at man skal bearbeide problemene sine med feks psykolog eller kognitive adferdsterapi når man har denne gode perioden.
Det er lettere å implementere gode og rasjonelle tankemønstre når man har det bra, kontra når livet er uholdbart.

Jeg tror ikke ketamin alene er ment som en mirakelkur.

Oppfølging og planlegging av veien videre, er nok der de «gode» og «dårlige» klinikkene skilles, uten at jeg er noen ekspert på det området.