Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1154
Jobber som industrimekaniker og gjør det egentlig helt greit, skal inn i forsvaret i år og gleder meg som pokker.

Jeg sitter med en tanke om at jeg egentlig ikke bryr meg så mye om hvor mye jeg tjener, men jeg vil ha en jobb med fare, adrenalin eller mening!

Jeg er sikkert proppa av adhd, og er helt midt på treet faglig, spinkel type men får høre at jeg er bra mye sterkere enn jeg ser ut.

Men tanken rundt jobb er at jeg blir så gørr lei av å jobbe en vanlig jobb, tenk hvor sykt givende det må være å være politi eller ambulansepersonell, der man gjør noe farlig og jobber i alvorlige situasjoner ofte? Skjønner jo at man kan bli lei det også, eller egentlig ikke?


Jeg har dårlig syn, så noe pilot eller fallskjermjeger blir det ikke, Ambulanse og politi krever mye skole, så det er også litt uaktuelt. Noen som kjenner seg igjen og kanskje har innspill til yrker?

Skjønner jo at slike jobber krever kompetanse og hardt arbeid, er bare at skole er motivasjonsdreper, og at jeg selekterer meg selv bort fra ting der man bør være over 70kg og ha bedre syn.
Sist endret av gooos1; 3 uker siden kl. 22:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du ikke er redd høyder kan kanskje tilkomstteknikk/industriklatrer være noe.

Hvis du vil gjøre noe med mening så kan du i tilegg melde deg som frivillig i røde kors. Leteaksjoner ol. kan være både spennende og meningsfullt.
Brannmsnn eller politimann?
Dreiebenk manuell evt cnc men litt mindre risky maskinene dreper deg fort hvis du ikke er forsiktig, evt skaff deg annen jobb innefor industrimekaniker. Høyspent el evt å for den del men kommer jo å hva man synes er spennende for min del så er snut og ambulanse kjedelig sure spenning til en grad men lange dager og ofte overarbeidet for den del å ha sterk psyke for det ser mye ting man helst ikke burde se . Sveising ei så ille heller. Postbud for den del å er det en del mening i da viktig med post, kanskje storkjøkken men da er det skole igjen, mye man kan gjøre videre fra industrien dog
Ser nå at Lilleoslo også nevner det litt lengre oppe.

Tilkomsttekniker.
Vi ble ofte stående å henge på rekkverket for og se på de gutta som klatra i tau 50 meter over havet under plattformen hvor de hang i tauet og sandblåste eller gjorde noe mekaniske oppdrag høyt oppe i tau med krana på riggen som løftet inn objektene de hang på og festa osv..
Vet ikke om det er en fordel og være over snittet glad i klatring da så godt som alle tt folka brukte fritiden sin på og reise rundt og klatre i forskjellig fjell rundtom Norge og verden.

Men det såg jævla kult ut der de klatra og firte seg ned og heiste opp osv..
De går en del på stillas arbeid eller overflatebehandling om det er litt dødtid i klatrejobber eller pga vær åsånn. Men var ikke mange turene vi hadde tt folk med som ekstrahjelp da de stort sett hadde fullt opp.

TT var iallefall det best betalte faget i bedriften jeg jobba i vs resten av isofagene der hvor de også fikk tillegg på lønna for antall timer i tau og om de hadde klasse 1, 2 eller 3

Klatres også en del rundt på div landanlegg som Tjeldbergodden, Ormen Lange og Melkøya f.eks om du ikke er gira på og bli sendt ut 14 dager - 3 uker på isolat midt ute i havet.
Varierte dager da de gjør det vi malere ikke kommer til og gjøre uten tau, bygger stillas / hengestillas, mekaniske oppgaver og sikkert en del mere. Har du erfaring fra industrimaling / overflatebehandling med sandblåsing, metallisering og sprøytemaling i ryggen blir du veldig ettertraktet da det ikke er mange av de og som håndterer en blåseslange eller sprøytepistol og behovet for beskyttelse og vedlikehold av korrosjon er like viktig i høyden som nede på mesanindekk.


Jeg tror dette er noe som kan være jævla kult og jobbe med og som jeg selv egentlig var i gang med og kurse meg opp for og starte jobbe med, men livet og kjerring å barn kom i veien så ble mere avhengig av en "hverdags jobb" for å kunne hjelpe til mere hjemme og ikke gå glipp av så mye av oppveksten til barna
Hva med Vekter? er neppe det selv men da får du en varierende hverdag hvor ingenting er likt
Sist endret av anonym24713; 3 uker siden kl. 16:16.
Hvis du vil ha en jobb med spenning, burde du bli elektriker.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Hvis du vil ha en jobb med spenning, burde du bli elektriker.
Vis hele sitatet...
Veldig morsomt!