Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1118
Den offisielle høyden til Norges høyeste fjell, Galdhøpiggen, er 2469 meter over havet. Jeg skulle ønske at Norges høyeste fjell var litt høyere, bare 1 meter mer, 2470 moh hadde sett mye bedre ut syns jeg. Dette burde da være mulig å fikse. Hørte en historie en gang om noen folk som bærte opp sement på toppen av et annet fjell i Norge, og støpte en liten betong plate på toppen, i håp om at den offisielle høyden ville bli justert opp 1 meter. Tror vel de gjorde det på en topp som var 999 moh eller noe sånt.

Er dette noe vi kunne gjort på toppen av Galdhøpiggen? I såfall ville det vært kult. Jeg har alltid elsket høye fjell, og jeg mener med en felles innsats kunne vi gjort Galdhøpiggen litt høyere. Jeg har lest at Norge blir noen mm høyere for vært år som går (https://www.forskning.no/geofag/norg...-hoyere/591903 ), men jeg vil ikke vente så lenge. Forresten er det noen som vet den nøyaktige høyden på Galdhøpiggen, altså værtfall inkludert med cm?
Jeg syntes det er en skikkelig dårlig idé, og håper du aldri gjør det. Den enste grunnen til at jeg vet høyden er fordi det er 2 4 6 9, ikke 2468 eller 2470.
Trådstarter
Jeg ser ikke hvorfor det skulle være en dårlig ide. Hva kunne gått galt?

Polen sitt høyeste fjell er på 2499 moh. Flaut at Polen har høyere fjell enn oss. Hadde vi gjort Galdhøpiggen 2500 moh hadde det vært enda bedre, men det er nok litt i meste laget haha. Tror vi kan nøye oss med 1 meter, og det burde ikke vært så vanskelig. Et par turer opp og ned, så kunnde jeg gjort det alene. Sementblanding, og litt vann og sand i ryggsykken. Men jeg har ikke vært på toppen, så jeg vet ikke eksakt hvor det hadde vært best egnet. Burde jo gjøres på det høyeste punket som ikke er en stor stein eller...
Psykisk ustabil
Sitat av neiass Vis innlegg
Polen sitt høyeste fjell er på 2499 moh. Flaut at Polen har høyere fjell enn oss.
Vis hele sitatet...
Facepalm.
Flaut at afrikanere har større verktøy enn oss nordmenn.
Flaut at Sverige / Nederland har bedre jernbane enn oss.
Flaut at vi har noen som bryr seg om bagateller!
Kan du ikke bare fortsette og bygge verdens høyeste fjell? 9000m eller 10000m? Det hadde vært kult.
Den vokser jo et par mm i året, slutt å vær så utålmodig.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg syntes det er en skikkelig dårlig idé, og håper du aldri gjør det. Den enste grunnen til at jeg vet høyden er fordi det er 2 4 6 9, ikke 2468 eller 2470.
Vis hele sitatet...
Hva er sammenhengen i tallrekken din? Om ikke så burde det jo være en meter lavere :P
Det er vel mangel på sammenheng som gjør det fint å huske
2469 er et nydelig tall. Ikke ødelegg det!
69 24 timer i døgnet. Det er lett å huske.
Sitat av neiass Vis innlegg
Den offisielle høyden til Norges høyeste fjell, Galdhøpiggen, er 2469 meter over havet. Jeg skulle ønske at Norges høyeste fjell var litt høyere, bare 1 meter mer, 2470 moh hadde sett mye bedre ut syns jeg. Dette burde da være mulig å fikse. Hørte en historie en gang om noen folk som bærte opp sement på toppen av et annet fjell i Norge, og støpte en liten betong plate på toppen, i håp om at den offisielle høyden ville bli justert opp 1 meter. Tror vel de gjorde det på en topp som var 999 moh eller noe sånt.

Er dette noe vi kunne gjort på toppen av Galdhøpiggen? I såfall ville det vært kult. Jeg har alltid elsket høye fjell, og jeg mener med en felles innsats kunne vi gjort Galdhøpiggen litt høyere. Jeg har lest at Norge blir noen mm høyere for vært år som går (https://www.forskning.no/geofag/norg...-hoyere/591903 ), men jeg vil ikke vente så lenge. Forresten er det noen som vet den nøyaktige høyden på Galdhøpiggen, altså værtfall inkludert med cm?
Vis hele sitatet...

Hvor mange dager har du vært oppe i strekk nå? Husk mat&drikke på turen
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
69 24 timer i døgnet. Det er lett å huske.
Vis hele sitatet...
69 er jo tidenes kjedeligste posisjon?!