Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 734
Har innrykk på madla i september, skal inn i luftforsvaret.

Jeg har 120k i billån, med en bil som er verdt sikkert 50.000(dårlig vurdering med en bmw)

20k i forbrukslån.

hva bør jeg gjøre...? tjener 20k i mnd som lærling nå, men har null oppspart og betaler 3000 i forsikring, og 4500 i mnd leie
Leie kan du søke om at de dekker, forsikring kan du betale selv med pengene du får utbetalt i mnd.

Sitat av Forsvaret.no
Du må søke om stønad etter at du har møtt til teneste. Der får du prate med ein sosialsaksarbeidar i leiren. Hugs å gjere klar all dokumentasjon før tenesta starter (papir eller PDF-dokument).

For deg som leiger bustad:
Husleigekontrakt
Kvittering* frå bank som viser at du har betalt husleige dei 4 siste månadene før oppmøte
* Er du gift eller har sambuar med felles barn treng du ikkje kvittering.

For deg som eig bustad sjølv:
Tinglyst skøyte/kjøpekontrakt for bustaden som dokumentasjon på kjøpesum
Bankopplysningar om bustadlån
Vis hele sitatet...
Kilde: https://www.forsvaret.no/soldater-og...-og-andre-gode
Sist endret av Maiskolben; 3 uker siden kl. 23:28. Grunn: Skriveleif
Første brukeren min fikk jeg ikke logga inn på :?, hva svarten gjør jeg med bil og forbrukslån, har lest at de ikke dekker dette, forsikringen er jo ikke noe problem da jeg bare sier opp mens jeg er inne, men hovedsaken er vell at jeg har null sjangs å betale ned gjeld før innrykk
Sitat av gooos1 Vis innlegg
Første brukeren min fikk jeg ikke logga inn på :?, hva svarten gjør jeg med bil og forbrukslån, har lest at de ikke dekker dette, forsikringen er jo ikke noe problem da jeg bare sier opp mens jeg er inne, men hovedsaken er vell at jeg har null sjangs å betale ned gjeld før innrykk
Vis hele sitatet...
Du gjør det alle andre av oss voksne må gjøre. Bruke pengene du får utbetalt til å betale gjelda di. Bilen kan avskiltes så slipper du forsikring og veiavgift. Lykke til.

TENESTETILLEGG
6630,–

https://www.forsvaret.no/soldater-og...-og-andre-gode
Eller ring banken og si at hør her jeg sliter å betale på billånet siden jeg skal inn i forsvaret. Kan det fryses eller avdragsfrihet.

Forbrukslånet burde du betale ned kjappest mulig uansett.

Eventuelt spør jobben om du kan jobbe maks overtid frem til du skal inn for å betale ned gjeld.