Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 5208
Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Her har du et finfint eksempel på akkurat det jeg snakker om. Hva tror du jeg tror? At jeg vil vinne medaljer og få en egen parade til ære for meg og mitt bidrag i form av en sannsynlig pøl av blod i en gjørmete skyttergrav?

Det har faktisk noe å si, for hvem ellers skal gjøre det. Tror du noen vil hjelpe oss hvis vi ikke gidder å forsvare landet selv engang? Jeg vet kanskje ikke hva jeg går til, da jeg bare har skutt mot pappskiver og lekt krig i førstegangstjeneste, men jeg vet jeg ville gått dit uansett, hadde det vært reelt. Så kan du furte over tastaturet ditt på alle «upvotesene» mine. Du gir meg bare en god latter blandet med himling med øya.

Hva jeg betyr for andre eller ikke betyr vet du seff ingenting om, men jeg velger å gjøre det samme som deg, og anta at du frenetisk tastet i affekt her og prøvde å drite på opplevelsene jeg har hatt i livet og har delt her ja.

Det var seff bare for kp og anerkjennelse. Du gjennomskuer meg, uff nå ble jeg jaggu satt på plass.

Hvis du nekter å delta når landet trenger deg til å forsvare det, som da også vil gå utover dine nærmeste, din familie og alle andres. Ja da kan du stilles på rekke og bli skutt for det er et svik som ikke kan tolereres.

Dette er ved ANGREP på VÅRT LAND. Ikke en eller annen fjern krig USA vil ha oss med på. Hvordan skal du kunne se noen i øynene igjen hvis du feiga ut da det gjaldt som mest? Dør du så vil du bli husket som en som stilte opp.

Dør jeg og ikke du så kan du komme tilbake her og le av meg. Så å forsvare Norge betyr ingenting for deg? Helt seriøst?

Du kan vel skrive en sang om det?
Vis hele sitatet...
"Skrive en sang om det", under beltet, er altså din taktikk, fint.

Og ja, du har null innsikt, og ingenting å tape, så klart du ville gått dit uavhengig av din uvitenhet, og det er flott, for deg, jeg snakker om at du har absolutt ikke et reelt syn på hva det ville hjulpet under et angrep, for det er absolutt ingenting.

Og det er derfor jeg sier at du gjør det for upvotes, for når realiteten ved en meget høy prosentandel tilsier at ditt bidrag ville vært verdt absolutt ingenting i utfallet, så spør jeg, hvorfor gjøre det? Er det en vanskelig forestilling å sette deg inn i?

Og ja, jeg tror absolutt at NATO ville oppfylt sine forpliktelser uavhengig av om 100% av Norges befolkning rømte til Sverige.

Jeg handler ikke i affeksjon, vel, det sier diagnosen min, men du kan jo alltids fortelle deg selv at siden jeg har en diagnose så unnskylder det deg å gi et ordentlig svar.

Og om du er så korttenkt at du tok kp og upvotes som noe annet enn metaforer for hvordan du prøver å fore ditt eget ego, så er du så langt bak i køen at noen med lavere rangering kan ta deg under sine vinger for det har jeg rett å slett ikke tid til, jeg har bleier å skifte, du vet, opprettholde arten og what not.


Så å ta min familie og beskytte de, det skal altså belønnes med å skytes... Hyggelig, du virker som en godt menneske..

Å beskytte mine nærmeste er hva som betyr noe for meg, hva Norge angår så gir jeg faktisk blanke faen, det jeg syns er morsomt dog, det er at du tror du vil bli husket, om 100 år er vi alle glemt, det gjelder Birger Eriksen også.

Som sagt, jeg velger å tro, at du har ikke kjent vekten og realiteten verken av ditt eget eller andres liv, og dermed er det vanskelig å ta deg seriøst på noe som helst, for du har ingenting ingenting å leve for, eller noe å tape. Vel utenom din egen selvfølelse av deg selv... Gulltips, det handler ikke om deg.
Nå ble det mye snakk om upvotes og tull, men for å holde meg på case iallefall.

Så drar du litt bort fra ddt jeg snakka om, hvis alle skulle vært som deg, en som ikke tør å kjempe for landet sitt men skal «beskytte kona og barn,» altså å ikke være i forsvaret som ressurs. Så hadde ikke norge hatt forsvar, alle folk i alle stillingee hadde jo gjort det samme, og nei, da hadde ikke nato oppfylt forpliktelser, for de hadde nemlig ikke hatt forpliktelser.


Skjønner jo at man snakker til en vegg sånn egentlig, forøvrig spennende tema å diskutere, kanskje ikke med en quisling da.
Er å kødde med det at du lager musikk verre enn at du startet med å pisse på det at jeg slet med rusavhengighet og ikke hadde noen ting annet enn depresjon og heroin i livet?

Og forresten, jeg hadde som du sier ikke mye å leve for. Men jaggu klarte jeg ikke å komme meg gjennom det å skaffe meg et liv. Det velferdstaten gjorde var å gi meg en ny sjanse, som jeg tok. Freak hjalp også i en tid der ting så mørkt ut.

Her skriver jeg flere ganger om å tjene landet hvis det er i krise og du tror jeg tror det handler om meg? Hvordan kommer du til frem til dette i hodet ditt. Oppriktig nysgjerrig.

Hvordan har du tenkt å beskytte din familie hvis ingen hvertfall prøver å hindre evt angripere før de kommer til området du befinner deg i?

Gjennomførte du førstegangstjeneste? Spør ikke for å leke «jeg vet best» fordi jeg gjorde det, men jeg fatter ikke hvorfor du ikke ser at selv om man alene er ubetydelig, så er man en styrke når flere samles. Med litt våpen og sånn så kan man utgjøre en forskjell.

Null innsikt? I hva? Hva ere du snakker om? Du som har «opplevd/sett døden i hvitøyet» eller hva enn du skrev, please enlighten me?

Og forklar meg hva «å kjenne vekten og realiteten av mitt eget og andres liv» betyr?

Kan vi deeskalere litt her nå?
Dere burde slå dere sammen. Freaks Harry Hole og Johnny Cash. Den ene med en hang for opiater og den andre en cowboy uten pistol. Tror det hadde gjort at Ivan setter vodkaen i halsen. Jeg hiver meg med og behandler traumene.
Sitat av gooos1 Vis innlegg
Nå ble det mye snakk om upvotes og tull, men for å holde meg på case iallefall.

Så drar du litt bort fra ddt jeg snakka om, hvis alle skulle vært som deg, en som ikke tør å kjempe for landet sitt men skal «beskytte kona og barn,» altså å ikke være i forsvaret som ressurs. Så hadde ikke norge hatt forsvar, alle folk i alle stillingee hadde jo gjort det samme, og nei, da hadde ikke nato oppfylt forpliktelser, for de hadde nemlig ikke hatt forpliktelser.


Skjønner jo at man snakker til en vegg sånn egentlig, forøvrig spennende tema å diskutere, kanskje ikke med en quisling da.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om hva jeg tør, frykt er ikke noe jeg sliter med, jeg er ikke redd for å dø, jeg er redd for å ta feil valg.

Jeg er bare ikke opptatt av hva som er best for helheten, eller Norge i dette tilfellet, jeg ville beskyttet mine nærmeste først og fremst.

Du sier at om jeg, og flertallet hadde valgt å handle deretter så ville ikke NATO stilt opp, det er jo helt idiotisk. Hvorfor skulle de ikke det?

NATO er som en hvilken som helst bedrift, de handler ut fra hva som er økonomisk gunstig. Hvor er det grunker å hente. De driter vel i både meg og kona mi, det er business as usual, og krig er en gyllen sjanse til å øke inntekten i kassa.

Så uavhengig av om jeg står i front eller gjømmer meg i skauen, så er det antall kroner på konto som avgjør neste trekk...

Jeg vil bare ikke at verken meg, min kone eller mine kids skal være valutaen som drar bedriften i pluss.

Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Er å kødde med det at du lager musikk verre enn at du startet med å pisse på det at jeg slet med rusavhengighet og ikke hadde noen ting annet enn depresjon og heroin i
Vis hele sitatet...
Nå snakker vi, rett fra skrumplevra, men kødde med, om du brukte det som en spøk, så skal jeg gjerne beklage og si jeg er sårbar på musikken min, min musikk er, helt ærlig, klart jeg har forandret meg med tiden og kan derfor ikke si at jeg står inne for 100% av tekstene som ble skrevet i 2012, men musikken min er, en måte for mine kids(om jeg skulle dø tidlig) en måte å bli kjent med meg, selv etter jeg er aske.

Så ja, for meg, er det å drite på meg og musikken min, rimelig intimt.

Videre så skal jeg glatt innrømme at jeg ser på depresjon og rusavhengighet som alvorlige tilstander og ikke noe å spøke med, det jeg refererte til var at du var usikker på dette med barn og samboer.

Jeg er godt kjent med rus og ikke minst depresjon og kan glatt innrømme at de begge vil følge meg til den dagen jeg kaster inn håndkledet.

Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Og forresten, jeg hadde som du sier ikke mye å leve for. Men jaggu klarte jeg ikke å komme meg gjennom det å skaffe meg et liv. Det velferdstaten gjorde var å gi meg en ny sjanse, som jeg tok. Freak hjalp også i en tid der ting så mørkt ut.
Vis hele sitatet...
Det er flott å høre og jeg unner deg alle dine kamper og alle dine seiere, det jeg dog prøver å formidle er at i denne diskusjonen så ser du ting alt for svart/hvitt, mens jeg mener verden er grå...

Det er oppsiktsvekkende og passe kult av deg å ha det ståstedet du har i forhold til hvordan du ville handlet i en gitt situasjon av at landet vårt ble invadert, men jeg syns samtidig at det ikke er fullstendig gjennomtenkt, altså svarene dine.


Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
skriver jeg flere ganger om å tjene landet hvis det er i krise og du tror jeg tror det handler om meg? Hvordan kommer du til frem til dette i hodet ditt. Oppriktig nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Det er enkelt, fordi jeg tror ikke på en altruistisk handling, jeg tror ikke altruisme finnes i det hele tatt, alle handlinger, er til syvende og sist en egoistisk handling. Altruisme er er teit ord.

Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
har du tenkt å beskytte din familie hvis ingen hvertfall prøver å hindre evt angripere før de kommer til området du befinner deg i?
Vis hele sitatet...
Som sagt, det må jeg ta på sparket, kanskje er det å rømme til skogs, kanskje er det å finne rifla å blåse av skallen til enhver som nærmest seg, jeg vet ikke.
Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Gjennomførte førstegangstjeneste? Spør ikke for å leke «jeg vet best» fordi jeg gjorde det, men jeg fatter ikke hvorfor du ikke ser at selv om man alene er ubetydelig, så er man en styrke når flere samles. Med litt våpen og sånn så kan man utgjøre en forskjell.
Vis hele sitatet...
Det er en fin tanke, og nei, jeg er fritatt for både førstegangstjeneste og eller krig, jeg var på sesjon, gjorde alle testene og innså, at dette er en intuisjon som så mye annet og når sant skal sies, Norges forsvar er en vits, vi kunne knapt forsvart oss mot en hær av sultne kattunger, og skal man bygge et forsvar så er ikke demotiverte folk som meg noe å satse på uansett

Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Null innsikt? I hva? Hva ere du snakker om? Du som har «opplevd/sett døden i hvitøyet» eller hva enn du skrev, please enlighten me?

Og forklar meg hva «å kjenne vekten og realiteten av mitt eget og andres liv» betyr?
Vis hele sitatet...
Det jeg påstår når jeg sier, null innsikt er ikke mentalt, det er fysisk, det er så utrolig stor forskjell på å forestille seg noe og å faktisk oppleve det, ut i fra svarene dine så virker det som at du ikke lener deg på erfaring, men tenkte scenarioer i hodet ditt, og det for meg, holder ikke... Det har rett å slett ikke vekten av erfaring og egne opplevelser å lene seg på.

Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
vi deeskalere litt her nå?
Vis hele sitatet...
Gjerne, jeg er en fredfull mann, jeg ønsker alt og alle godt, evt de som ønsker vondt å oppnå sine mål, jeg dømmer ingen, men respekt for individuelle meninger vil ikke stoppe meg i å dele hva jeg selv tenker, som jeg skrev, altruisme finnes ikke, vel i ordets betydning.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Dere burde slå dere sammen. Freaks Harry Hole og Johnny Cash. Den ene med en hang for opiater og den andre en cowboy uten pistol. Tror det hadde gjort at Ivan setter vodkaen i halsen. Jeg hiver meg med og behandler traumene.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut doktor phil, hjelp meg gjerne nå, du vet før det er for seint. PS: Cubensisterapi er allerede gjennomført så hopp gjerne til steg 2
Sist endret av Kloakk; 1 uke siden kl. 01:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Det handler ikke om hva jeg tør, frykt er ikke noe jeg sliter med, jeg er ikke redd for å dø, jeg er redd for å ta feil valg.

Jeg er bare ikke opptatt av hva som er best for helheten, eller Norge i dette tilfellet, jeg ville beskyttet mine nærmeste først og fremst.

Du sier at om jeg, og flertallet hadde valgt å handle deretter så ville ikke NATO stilt opp, det er jo helt idiotisk. Hvorfor skulle de ikke det?

NATO er som en hvilken som helst bedrift, de handler ut fra hva som er økonomisk gunstig. Hvor er det grunker å hente. De driter vel i både meg og kona mi, det er business as usual, og krig er en gyllen sjanse til å øke inntekten i kassa.

Så uavhengig av om jeg står i front eller gjømmer meg i skauen, så er det antall kroner på konto som avgjør neste trekk...

Jeg vil bare ikke at verken meg, min kone eller mine kids skal være valutaen som drar bedriften i pluss.

Nå snakker vi, rett fra skrumplevra, men kødde med, om du brukte det som en spøk, så skal jeg gjerne beklage og si jeg er sårbar på musikken min, min musikk er, helt ærlig, klart jeg har forandret meg med tiden og kan derfor ikke si at jeg står inne for 100% av tekstene som ble skrevet i 2012, men musikken min er, en måte for mine kids(om jeg skulle dø tidlig) en måte å bli kjent med meg, selv etter jeg er aske.

Så ja, for meg, er det å drite på meg og musikken min, rimelig intimt.

Videre så skal jeg glatt innrømme at jeg ser på depresjon og rusavhengighet som alvorlige tilstander og ikke noe å spøke med, det jeg refererte til var at du var usikker på dette med barn og samboer.

Jeg er godt kjent med rus og ikke minst depresjon og kan glatt innrømme at de begge vil følge meg til den dagen jeg kaster inn håndkledet.

Det er flott å høre og jeg unner deg alle dine kamper og alle dine seiere, det jeg dog prøver å formidle er at i denne diskusjonen så ser du ting alt for svart/hvitt, mens jeg mener verden er grå...

Det er oppsiktsvekkende og passe kult av deg å ha det ståstedet du har i forhold til hvordan du ville handlet i en gitt situasjon av at landet vårt ble invadert, men jeg syns samtidig at det ikke er fullstendig gjennomtenkt, altså svarene dine.

Det er enkelt, fordi jeg tror ikke på en altruistisk handling, jeg tror ikke altruisme finnes i det hele tatt, alle handlinger, er til syvende og sist en egoistisk handling. Altruisme er er teit ord.

Som sagt, det må jeg ta på sparket, kanskje er det å rømme til skogs, kanskje er det å finne rifla å blåse av skallen til enhver som nærmest seg, jeg vet ikke.

Det er en fin tanke, og nei, jeg er fritatt for både førstegangstjeneste og eller krig, jeg var på sesjon, gjorde alle testene og innså, at dette er en intuisjon som så mye annet og når sant skal sies, Norges forsvar er en vits, vi kunne knapt forsvart oss mot en hær av sultne kattunger, og skal man bygge et forsvar så er ikke demotiverte folk som meg noe å satse på uansett

Det jeg påstår når jeg sier, null innsikt er ikke mentalt, det er fysisk, det er så utrolig stor forskjell på å forestille seg noe og å faktisk oppleve det, ut i fra svarene dine så virker det som at du ikke lener deg på erfaring, men tenkte scenarioer i hodet ditt, og det for meg, holder ikke... Det har rett å slett ikke vekten av erfaring og egne opplevelser å lene seg på.

Gjerne, jeg er en fredfull mann, jeg ønsker alt og alle godt, evt de som ønsker vondt å oppnå sine mål, jeg dømmer ingen, men respekt for individuelle meninger vil ikke stoppe meg i å dele hva jeg selv tenker, som jeg skrev, altruisme finnes ikke, vel i ordets betydning.

Høres bra ut doktor phil, hjelp meg gjerne nå, du vet før det er for seint. PS: Cubensisterapi er allerede gjennomført så hopp gjerne til steg 2
Vis hele sitatet...
Jeg synes nå det er rart, men okei, du synes det. Jeg synes det er en dårlig holdning og tankegang. Du føler ingen tilknytning eller takknemlighet til landet jeg antar du vokste opp i og fikk fordelene av?

Du skal ikke dra langt før det er betydelig mer bedritent. Vi har det godt i Norge, men ingenting er perfekt seff.

NATO er en forsvarsallianse, på papiret ihvertfall. Diskusjonen om ekspansjon og slikt tenker jeg vi hopper over her. Men «hvilken som helst annen business» blir vel ikke helt riktig da det er uavhengige land som er medlemmer.

Og det har vært mye murring fra feks USA og en viss fyr som med stor sannsynlighet kan ende opp i det hvite hus igjen, om at «andre må begynne å dra mer av lasset», som ikke akkurat er urimelig. Norge har jo også akkurat lagt en flere hundre milliarders plan for styrking av Forsvaret på bordet og har allerede begynt gjennomføringen.

Vi får se hvordan det går, men jeg sier det igjen. Vi kan ikke forvente at alle andre skal komme og gjøre all drittjobben for oss. Noen må stå der og noen må dø.

Selvfølgelig vet jeg ikke hvordan det er i faktisk krig hvor noen aktivt prøver å drepe deg. Det vet svært få, selv de fleste som dro til Afghanistan vet ikke det. Det er ikke akkurat det samme som i feks Ukraina i dag. Men der stiller folket opp, for det meste har jeg inntrykk av.

Jeg kan bruke våpen, jeg fikk noe trening og tok meldinga om at jeg må stille hvis landet trenger meg. Det er ikke call of duty, men du trenger ikke ha opplevd det for å stille opp. Så kan man tenke «oh shit» når kulene og bombene begynner å regne, men pliktfølelsen min til Norge i en slik situasjon ville stått støtt. Det skal jeg tørre å påstå.

Og hele diskusjonen her er svart hvitt. Tjenestegjøre hvis krig bryter ut, eller ikke. Og jeg prøver ikke å være et rasshøl selv om du sikkert oppfatter meg sånn, men for meg er det landssvik og ikke forsvare landet. Da er det mer enn bare dine som står på spill. Da er det alt.

«Visst fanden skal det skytes med skarpt» avslutter jeg med. Og nei jeg sammenlikner ikke meg selv med vår kjære oberst Eriksen
Sist endret av Bruskonsulenten; 1 uke siden kl. 07:53.
Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Jeg synes nå det er rart, men okei, du synes det. Jeg synes det er en dårlig holdning og tankegang. Du føler ingen tilknytning eller takknemlighet til landet jeg antar du vokste opp i og fikk fordelene av?

Du skal ikke dra langt før det er betydelig mer bedritent. Vi har det godt i Norge, men ingenting er perfekt seff.

NATO er en forsvarsallianse, på papiret ihvertfall. Diskusjonen om ekspansjon og slikt tenker jeg vi hopper over her. Men «hvilken som helst annen business» blir vel ikke helt riktig da det er uavhengige land som er medlemmer.

Og det har vært mye murring fra feks USA og en viss fyr som med stor sannsynlighet kan ende opp i det hvite hus igjen, om at «andre må begynne å dra mer av lasset», som ikke akkurat er urimelig. Norge har jo også akkurat lagt en flere hundre milliarders plan for styrking av Forsvaret på bordet og har allerede begynt gjennomføringen.

Vi får se hvordan det går, men jeg sier det igjen. Vi kan ikke forvente at alle andre skal komme og gjøre all drittjobben for oss. Noen må stå der og noen må dø.

Selvfølgelig vet jeg ikke hvordan det er i faktisk krig hvor noen aktivt prøver å drepe deg. Det vet svært få, selv de fleste som dro til Afghanistan vet ikke det. Det er ikke akkurat det samme som i feks Ukraina i dag. Men der stiller folket opp, for det meste har jeg inntrykk av.

Jeg kan bruke våpen, jeg fikk noe trening og tok meldinga om at jeg må stille hvis landet trenger meg. Det er ikke call of duty, men du trenger ikke ha opplevd det for å stille opp. Så kan man tenke «oh shit» når kulene og bombene begynner å regne, men pliktfølelsen min til Norge i en slik situasjon ville stått støtt. Det skal jeg tørre å påstå.

Og hele diskusjonen her er svart hvitt. Tjenestegjøre hvis krig bryter ut, eller ikke. Og jeg prøver ikke å være et rasshøl selv om du sikkert oppfatter meg sånn, men for meg er det landssvik og ikke forsvare landet. Da er det mer enn bare dine som står på spill. Da er det alt.

«Visst fanden skal det skytes med skarpt» avslutter jeg med. Og nei jeg sammenlikner ikke meg selv med vår kjære oberst Eriksen
Vis hele sitatet...
Jeg oppfatter deg ikke som et rasshøl, jeg kjenner ikke deg, det eneste jeg egentlig prøver å formidle er, okey så vil du stille opp for landet, det er flott, men det ser ut som du ignorerer at det kun er for å tilfredsstille din egen selvfølelse.

For jeg mener at det ikke ville spilt noen som helst rolle om du bidro i en krigssituasjon hva utfallet angår.
Kan man egentlig gjøre noe som helst positivt uten at det også bedrer selvfølelsen? Isåfall blir det et rart argument man kan bruke på alt. "Så du donerer blod? Regner med du kun gjør det for å tilfredsstille selvfølelsen."
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Kan man egentlig gjøre noe som helst positivt uten at det også bedrer selvfølelsen? Isåfall blir det et rart argument man kan bruke på alt. "Så du donerer blod? Regner med du kun gjør det for å tilfredsstille selvfølelsen."
Vis hele sitatet...
Helt riktig, altruisme eksisterer ikke. Beste utfallet av en(egoistiskt/selvinteresse) handling er at den gagner andre på kjøpet. Og jeg mener på ingen måte at det er noe galt i det, eller at folk skal slutte å donerer blod, jeg bare syns man kan kalle en spade for en spade og ha et reelt syn på hvorfor man gjør det
Sist endret av Kloakk; 1 uke siden kl. 08:59.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg oppfatter deg ikke som et rasshøl, jeg kjenner ikke deg, det eneste jeg egentlig prøver å formidle er, okey så vil du stille opp for landet, det er flott, men det ser ut som du ignorerer at det kun er for å tilfredsstille din egen selvfølelse.

For jeg mener at det ikke ville spilt noen som helst rolle om du bidro i en krigssituasjon hva utfallet angår.
Vis hele sitatet...
Du mener jo da indirekte at jeg og andre er så dumme at vi ikke skjønner at selvfølgelig har det noe med vår egen selvfølelse og gjøre. Men det er absolutt ikke hovedgrunnen, det er bare ren pliktfølelse. Så kan du sikkert lage et argument om at plikt fører til selvtilfredshet osv, men jeg skjønner allikevel ikke hvorfor du mener det er så viktig å få fem?

Skal man da slutte med alt for å hjelpe andre fordi man føler tilfredshet da?de som demonstrerer mot eller for ulike saker, jeg vil tippe veldig mange gjør det for «the gram».

Hvis jeg hadde gjort noe helt sjukt og rydda ut en hel bataljon russere alene så hadde det føltes bra, men igjen det at man får noe anerkjennelse betyr ingenting i det større bildet.

Så hvorfor mener du jeg bare ville gjort «det», altså risikert liv og lemmer bare for selvfølelsen? Som jeg forøvrig ikke hadde hatt så lenge mest sannsynlig fordi jeg nok hadde havnet ved fronten.
Sitat av Bruskonsulenten Vis innlegg
Du mener jo da indirekte at jeg og andre er så dumme at vi ikke skjønner at selvfølgelig har det noe med vår egen selvfølelse og gjøre. Men det er absolutt ikke hovedgrunnen, det er bare ren pliktfølelse. Så kan du sikkert lage et argument om at plikt fører til selvtilfredshet osv, men jeg skjønner allikevel ikke hvorfor du mener det er så viktig å få fem?

Skal man da slutte med alt for å hjelpe andre fordi man føler tilfredshet da?de som demonstrerer mot eller for ulike saker, jeg vil tippe veldig mange gjør det for «the gram».

Hvis jeg hadde gjort noe helt sjukt og rydda ut en hel bataljon russere alene så hadde det føltes bra, men igjen det at man får noe anerkjennelse betyr ingenting i det større bildet.

Så hvorfor mener du jeg bare ville gjort «det», altså risikert liv og lemmer bare for selvfølelsen? Som jeg forøvrig ikke hadde hatt så lenge mest sannsynlig fordi jeg nok hadde havnet ved fronten.
Vis hele sitatet...
Jeg mener det fordi jeg tror ikke ditt eller mitt for den saks skyld bidrag til en krig vil utgjøre en forskjell på utfallet av den.

Jeg mener det er viktig å få frem fordi jeg tror man kan gjøre et mer gjennomtenkt valg om man klarer å se mulighetene og utfallene fra flest mulig sider, og jeg tror faktisk at jeg hadde tjent landet og mine nærmeste best hjemmefra rundt min kjerne. Og dermed så ville det å etterlate de aleine for å tilfredsstille en kløe av å ha tjent landet mitt fra fronten, føltes rimelig selvsentrert, men hey det er meg.

Og som jeg skrev i mitt forrige innlegg, såklart skal vi ikke slutte å gjøre såkalte gode handlinger, men at å se det for hva det er og ikke en uselvisk handling er sunt for både enn selv og andre.
Sist endret av Kloakk; 1 uke siden kl. 12:11.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg oppfatter deg ikke som et rasshøl, jeg kjenner ikke deg, det eneste jeg egentlig prøver å formidle er, okey så vil du stille opp for landet, det er flott, men det ser ut som du ignorerer at det kun er for å tilfredsstille din egen selvfølelse.

For jeg mener at det ikke ville spilt noen som helst rolle om du bidro i en krigssituasjon hva utfallet angår.
Vis hele sitatet...
Hva mener du her da? Håper ikke du mente at man likegodt kan kapitulere alle som en bare fordi at innsatsen til en menig aldrig avgjør en krig.
Sitat av Kloakk Vis innlegg

Du sier at om jeg, og flertallet hadde valgt å handle deretter så ville ikke NATO stilt opp, det er jo helt idiotisk. Hvorfor skulle de ikke det?

NATO er som en hvilken som helst bedrift, de handler ut fra hva som er økonomisk gunstig. Hvor er det grunker å hente. De driter vel i både meg og kona mi, det er business as usual, og krig er en gyllen sjanse til å øke inntekten i kassa.

Så uavhengig av om jeg står i front eller gjømmer meg i skauen, så er det antall kroner på konto som avgjør neste trekk...

Jeg vil bare ikke at verken meg, min kone eller mine kids skal være valutaen som drar bedriften i pluss.

Vis hele sitatet...
Vi lever i det 21 århundre, førstelinjeforsvar er ikke lengre bokstavelig. Førstelinjeforsvaret til Norge er befolkningen og tilitten til staten. Hvis en fiende skulle innvandert Norge hadde cyberangrep mot infrastruktur, propaganda og annen cyber & psykologisk krigsføring gått i forveien.

Se for deg at alle skulle vært som deg, da hadde ikke Norge hatt et forsvar. Du snakker så ulogisk at det er helt sykt. HVIS det hadde vært slik at hele Norge stikker av når det blir krig, så er det jo ikke slik at vi hadde hatt et forsvar fra før av, og nei, da hadde vi heller ikke hatt Natomedlemskap.

Nato er ikke noe bedrift, teiteste jeg har hørt. Nato vil aldri angripe noe som helst, men heller skremme evt fiender. For USA er Nato et tapsprosjekt, de er pluktig til å bistå oss om det blir krig, å dette kommer de aldri til å tjene på, noe som gjør at valget i 25’ i USA er litt skummelt hvis Trump blir valgt. Trump ser verden fra et Økonomisk synspunkt, og ser også det at Europa som har 8 ganger så sterk økonomi som Russland, burde klare å handtere en invasjon selv, og at det ikke skal gå ut over den Amerikanske skattebetaleren.


Hvis hele skandinavia skulle begynt å tenke som deg, så hadde Nasjonalforsvar og Nato-medlemsskap forsvunnet fort fordi ingen ønsker å ofre noe som helst. og da nytter det ikke hvilken hule i fjellet du gjemmer seg, for kjerringa du er, og kjerringa du har er ikke trygg noen steder som helst.


Så planen din kan jo funke såframst det kun er et fåtalls idioter som deg, mens resten ofrer mye for at vi skal være så trygg som det vi er nå. Helt greit at du tenker som du gjør, men håper du innser at du er egoistisk og snylter staten.
Sitat av gooos1 Vis innlegg
Vi lever i det 21 århundre, førstelinjeforsvar er ikke lengre bokstavelig. Førstelinjeforsvaret til Norge er befolkningen og tilitten til staten. Hvis en fiende skulle innvandert Norge hadde cyberangrep mot infrastruktur, propaganda og annen cyber & psykologisk krigsføring gått i forveien.

Se for deg at alle skulle vært som deg, da hadde ikke Norge hatt et forsvar. Du snakker så ulogisk at det er helt sykt. HVIS det hadde vært slik at hele Norge stikker av når det blir krig, så er det jo ikke slik at vi hadde hatt et forsvar fra før av, og nei, da hadde vi heller ikke hatt Natomedlemskap.

Nato er ikke noe bedrift, teiteste jeg har hørt. Nato vil aldri angripe noe som helst, men heller skremme evt fiender. For USA er Nato et tapsprosjekt, de er pluktig til å bistå oss om det blir krig, å dette kommer de aldri til å tjene på, noe som gjør at valget i 25’ i USA er litt skummelt hvis Trump blir valgt. Trump ser verden fra et Økonomisk synspunkt, og ser også det at Europa som har 8 ganger så sterk økonomi som Russland, burde klare å handtere en invasjon selv, og at det ikke skal gå ut over den Amerikanske skattebetaleren.


Hvis hele skandinavia skulle begynt å tenke som deg, så hadde Nasjonalforsvar og Nato-medlemsskap forsvunnet fort fordi ingen ønsker å ofre noe som helst. og da nytter det ikke hvilken hule i fjellet du gjemmer seg, for kjerringa du er, og kjerringa du har er ikke trygg noen steder som helst.


Så planen din kan jo funke såframst det kun er et fåtalls idioter som deg, mens resten ofrer mye for at vi skal være så trygg som det vi er nå. Helt greit at du tenker som du gjør, men håper du innser at du er egoistisk og snylter staten.
Vis hele sitatet...
Å heisann, det var da voldsomt til emosjonelle personangrep da

Jeg snakker ikke om alle, mårru henge med, det det var snakk om her var papiret trådstarter har fått.

Egoist er jeg absolutt, som alle andre mennesker som trør rundt på denne planeten. Men snylter staten? Meh uenig.

Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Hva mener du her da? Håper ikke du mente at man likegodt kan kapitulere alle som en bare fordi at innsatsen til en menig aldrig avgjør en krig.
Vis hele sitatet...
Neida ikke alle, de som vil bidra fra front kan gjøre det, de som vil kjøre ut proviant kan gjøre det, de som vil ta seg av de sårede kan gjøre det, jeg mener bare at de få som ikke er skikket for tjeneste, enten kan velge om de vil delta eller ei og at utsagn som landssviker og dødsstraff er enorm barnslig og unødvendig.
Sist endret av Kloakk; 1 uke siden kl. 16:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
19 1
Sitat av gooos1 Vis innlegg
Nå ble det mye snakk om upvotes og tull, men for å holde meg på case iallefall.

Så drar du litt bort fra ddt jeg snakka om, hvis alle skulle vært som deg, en som ikke tør å kjempe for landet sitt men skal «beskytte kona og barn,» altså å ikke være i forsvaret som ressurs. Så hadde ikke norge hatt forsvar, alle folk i alle stillingee hadde jo gjort det samme, og nei, da hadde ikke nato oppfylt forpliktelser, for de hadde nemlig ikke hatt forpliktelser.


Skjønner jo at man snakker til en vegg sånn egentlig, forøvrig spennende tema å diskutere, kanskje ikke med en quisling da.
Vis hele sitatet...
Jeg blir ikke med å kjemper en krig for ett land. Jeg passer på meg selv og mine egne. Flott for meg at andre gjør det.

Jeg tenkte taktisk i 2010 og ordnet meg en avtale om at jeg slipper militæret, også om krig skulle bryte ut. At andre ikke tok samme valg, henger jeg meg ikke opp i.

Dette er diskusjonen. Slipper jeg? Ja selvfølgelig mener jeg. Ingen kan tvinge meg til å gjøre noe annet. Det er mitt liv.

Hvis jeg skulle bli dratt med i noe, så er det i hvert fall ikke fronten eller suppekjøkken. Da forventer jeg en stilling ut i fra erfaring. Har mye erfaring som lærer og masse fra jakt og villmark. Kjenner terrenget i Norge bedre enn de fleste.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trollingen begynner å bli litt vel åpenlys her.
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Jeg er foreberedt til å kjempe mot Nord-Koreanere på norsk jord fordi jeg har gaymet mye homefront i mine yngre dager

Kondolerer hvis du er øst-asiater i Norge under 3. verdenskrig ja. Blir mye kinahat under putlers invasjon.
Vis hele sitatet...
Ser du forskjell på en Nord-Koreaner og en Kineser da?
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Case in point. Kondolerer til alle mongoloide samer som @Hilbert også

On-topic:
Blir vi alle militære mål om krigen kommer til Norge?

Hun mener at problemet ikke vil være at en eventuell angriper på Norge ikke vil respektere krigens folkerett, men hva som blir vurdert som militære mål.
Vis hele sitatet...
Menn i grønn uniform og grønne biler og fly er klare militære mål. Alt annet kan defineres som militære mål dersom det har en funksjon i krigføringen, sa Hellestveit.
Vis hele sitatet...
Ellers kan alt bli lovlige mål, for eksempel at vi betaler skatt som brukes til å bygge opp forsvaret.
Vis hele sitatet...
Siden alt i det norske samfunnet er så sammenflettet blir vi nok alle atombomba til helvete. Så fokuser heller på hvordan man overlever atomkrig og videre etter det. Løkke til