View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har sikkert ikke forklart hvorfor jeg lett ''skylder'' på nav og kommunen selv om jeg ikke gjør det, det bare har seg sånn at jeg har vært svært uheldig og blitt behandlet veldig dårlig.. det er jo bare sånn som skjer..
Vis hele sitatet...
Det er helt vanlig å bli uheldig og dårlig behandla av nav og kommunen så det gjør deg ikke noe mere berettiget til å få gjelden sletta eller mer penger å bruke på rus. Man må ta konsekvensen av det livet man velger å leve, sånn er det.

Bare som en kommentar til det random67489 skriver så lurer jeg egentlig på hvorfor du går så hardt ut for å forsvare rusmisbrukere og folk som har valgt å fucke livet sitt? Jeg mener ikke at de fortjener angrep, men det får de heller ikke. Mange av oss her inne har vært der selv og som en annen i tråden skriver burde folk tåle å få litt "tough love" og tilsnakk. Har sett deg i andre tråder også hvor du til og med har forsvart partnervold og et så ødeleggende rusmisbruk at kjæresten i desperasjon søker råd her inne, hvor det ikke er noen tvil om at det beste for henne å komme seg ut fra forholdet. Der har du svart at det er mere synd på den aggressive narkiskjæresten som misbruker henne og at hun bør være mer tolmodig og snill med han. Det er iblandt uforsvarlige tips du gir her inne og jeg lurer på hvorfor du har så stort behov for å forsvare og hvitmale personer som kan takke seg selv,kan spekulere i om det er fordi du kjenner deg igjen i å ikke mestre eller gidde å ta deg sammen så du får et bedre liv som ikke skader deg selv og andre men uansett årsak er vi andre her for å hjelpe og har erfart at det nytter ikke å bli/pakke inn folk i bomull og gå frem med silkehansker i situasjoner som dette.


Er forøvrig enig i de andre postene her, trådstarter, gjelda er din egen feil og ditt eget problem. Det svir, men er faktisk ikke verdens undergang. Om du bestemmer deg for å ta ordentlige grep i livet ditt og går all in for det så vil ting løse seg men så lenge du fortsetter misbruket og omgås med andre misbrukere vil du nok ikke komme på en bedre vei desverre. Man er sin egen lykkes smed og selvom du er motløs og nede nå må man ta ansvar for eget liv, ingen andre kan gjøre det for deg!