View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg har nettopp begynt i LAR, er i midten av 20-årene itillegg til at jeg prøver å slutte med rus. Etter at jeg kom i LAR har jeg gjort det jeg kan for å holde meg mest mulig rusfri.. selv om dette ikke er enkelt siden jeg bor med min samboer som ikke er i LAR ennå så det er ganske slitsomt akkurat den biten.

Jeg har søkt ny kommunal bolig siden jeg er for tiden uten fast bolig og grunnen til det, er at jeg bodde for et par år tilbake på omsorgsbolig tilknyttet til base, de som jobbet der skulle passe på meg.. den gangen da var jeg utrolig på kjøret psykisk så fikk ikke søkt om sosialstønad på NAV.. og nå har det seg sånn at jeg har fått 40.000kr i gjeld i utestående husleie , som jeg sannsynligvis må betale selv før jeg kan få ny bolig.. dette mener jeg er helt høl i hodet siden de på basen skulle ha passet på at dette var i orden siden jeg var ute av stand til å ta vare på meg selv.

Jeg har blitt temmelig deppa ovenfor min situasjon og en smule demotivert til å fortsette med å holde meg unna rusmidler siden jeg helst skulle ønske jeg kunne bo for meg selv.. noe fritidsaktiviteter har jeg heller ikke fått implentert i hverdagen min selv om jeg vurderer det sterkt, så det blir jo til at jeg kun ser på tv dagen lang samt drar på apoteket for å hente subuxonen. Jeg har ei bestemor som jeg har mye kontakt med men hun bor i et annet fylke og vet heller ikke om jeg kunne vært hos henne siden jeg er tilknyttet LAR midt norge. Er det noen som vet hva jeg muligens kan gjøre for å bedre situasjonen min sånn at ting blir litt lettere?