View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som har klart det, hvilke tips vil dere gi? Jeg drikker ikke hver dag men får problematisk oppførsel og klarer ikke stoppe når jeg drikker. Starter mest av kjedsomhet og vane siden nabosjappa selger billig polsk øl fra bakrommet så har alltid mange brett stående og er jeg tom for øl finner jeg som regel en unnskyldning for å dra til andre jeg veit har øl så fort jeg enten kjeder meg eller er litt rastløs. Etter x antall glattceller, fucka familien, fucka dama, mista jobben, og innsett at jeg er en taper så skjønner jeg at det beste er å slutte å drikke, at jeg ikke har så mye valg om jeg ikke vil miste alle som fortsatt gidder å ha no håp i meg og ende opp med leversvikt eller deprimert fulltidsdranker. Lære meg å si nei takk og slutte å kjøpe og oppsøke det, men hvordan bli kvitt en 15 år gammel vane? Jeg tåler ikke kjede meg men det er jo en del av livet og hverdagen for andre, og etter en uke eller to edru er det som at jeg savner å dra meg selv ned i gjørma, ellers blir jeg for selvgod og normal og den følelsen liker jeg ikke så da blir jeg desperat etter alkohol igjen. Aldri på fest, går ikke på byen, men hjemmedranker aleine eller hos kompis. AA ekke no for meg.

Å innbille seg at det i framtida vil gå an å ta et glass vin til maten eller drink med dama på ferie, er vel bare å glemme eller?