View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei igjen. Ble litt sent svar her.

Er på telefon så tørr ikke begynne å sitere alle men

Stangut: Takk for støtten! Heftig av deg å tilby deg det. Det varmer. Har prøvd en del guidet meditasjon, men det har aldri klikket helt for meg. Tenker å prøve å gi det en sjanse til.

Tenker å bytte fastlege igjen. Har veldig dårlig erfaring med leger og psykiske vansker. Selvfølgelig er ikke alle sånn forstår jeg, men de jeg har møtt på har vært veldig kalde og lite behjelpelige. Har bedt pent om det flere ganger, men får ikke noe. Virker som de har strammet inn veldig på hva de skriver ut. Synd at det skal være sånn når man virkelig trenger det.

Beron: Har ikke blitt utredet for Tourettes, nei. Men har flere i familien som har alt fra små rykninger til full blown bevegelser og lyder (sånn at folk snur seg på bussen) Men mistenker at det kan være stressrelatert.

Picard: godt råd å skrive ned før en eventuelt ny legetime.

*Pi: Har vært uheldig med legene tror jeg. Hadde en fantstisk en før jeg flyttet, men de to etter det har vært skikkelig råtne. Gikk inn å leste anmeldelser av de og der er det flere som sier de ikke har blitt tatt på alvor når det gjelder psykiske plager. «Styr unna»

Etter det ga jeg litt opp. Fristet ikke så mye å bytte en fjerde gang, men må vel det.

Har vært til psykolog over lengre tid flere ganger. Men synes aldri det har gjort noe særlig. Forrige psykolog jeg hadde var en ung mann, vi ble nærmest mer venner føler jeg. På slutten var vi bros, men føler ikke jeg fikk noe ut av det. Er hundre prosent ærlig foruten rusbruk. Føler det er OK siden jeg hadde de samme problemene før jeg noensinne hadde prøvd noen rusmidler. Mulig det har forsterket det veldig da. Men bruker jo ikke noe lengre.

Har lært å indentifisere følelser og funnet ut hvor alt kommer fra, men ble egentlig ikke så mye klokere :/

Begeistret Turse: Kan godt finne på å stramme også når jeg er ute å bare går ned gata. Det virker utenfor min kontroll. Ekstremt flaut er deg også fordi det ser jo ikke så veldig heldig ut. Blir nesten redd for å gå ut døra pga. det. Men merker at det blir ekstremt trigget når jeg stresser veldig eller konsentrerer meg om noe annet.

Har ekstrem OCD i nær familie også. Innlagt mange mange ganger. Vi er tydeligvis en veldig psyk familie..

Det med jaget er litt vanskelig å forklare. Det er som jeg alltid må til en trygg plass. Blir ekstremt utålmodig over ting og jager overalt. Det kjennes ut som stress tar over og styrer meg. Prøver å bli finne noe komfortabelt, men klarer det aldri, så kan finne på å bare gå rundt i huset i 30 min uten mål og mening og bare si «faenfaenfaenfaen» i frustrasjon. Av og til kan jeg slå meg selv i hodet. Føler meg fanget.

Coffern: Har nok lagt cannabis på hylla en veldig lang stund. Det er ikke bra for meg. Men skulle tro jeg begynte å føle meg litt nå.

Kosthold kunne definitivt vært bedre. Spiser altfor lite i perioder. Men mat er ikke så fristende når kroppen er i fight or flight mode for ingen åpenbar grunn.

Takk for innspill!