View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Å øke gjeldsbyrden er svært sjeldent en god løsning fulloggal. Men i ditt tilfelle så har du vel hatt svært kostbare kredittkortlån eller sms lån da siden du kom billigere utav det med å samle det under ett lån selv om du økte lånesummen? 12% renter er jo ikke et billig lån, men det er vel kanskje det en må regne med om en ikke kan bake slike lån som du nevner inn i huslån?
Vis hele sitatet...
Det er ikke lurt å øke gjelden nei. Vi sitter for tiden i en kjip situasjon med forsikringssak på boligen vi eier, og vender hver krone for å få ukene til å gå rundt. Det ekstra jeg la på var for å kunne gjøre de nødvendige vedlikehold i hjemmet, kjøpe ny vaskemaskin da den gamle plutselig streiket samt sørge for at bilen er i drift. (Bor en halvtime fra folk).

Det værste i mitt tilfelle var et billån i Santander med en skikkelig dårlig rente. (1490,-/mnd hvorav 740,- av de var renter, og løpetid på 8 år.), og er kredittlån på ca 30 000,-.

Summert opp terminbeløp og løpetid på de forskjellige lånene og på det nye forbrukslånet kom vi veldig godt ut av det. Bilen er nedbetalt og bare der sparte vi over 30 000,- i renter til Santander. (Med unntak av renter på nytt lån).

Dette er som sagt vårt tilfelle, og vi kom bedre ut av det. Det er ikke sikkert TS vil få like god løsning som vi fikk, men det kan være verdt å sjekke ut. Jeg har alltid vært motstander av kredittgjeld ol. men må si at jeg ble overrasket over at det gikk så bra for vår del.