View Single Post
Har i det siste fundert litt på og skifte karriere. Er utdannet snekker men pga dårlige kner som følge av jobben og fotball ser det ut som jeg er nødt til og finne noe annet. Har tenkt meg utdanning som sosionom og arbeid i rusomsorgen

Er aktiv rusbruker(ikke misbruker) og har ingen planer om legge den hobbyen på hylla med det første. I løpet av di snart 8 årene siden min første fjone har derimot ikke alt bare vært fryd og gammen der jeg har hatt mine perioder i kjelleren, med tyngre bruk som har ført til både angst å depresjoner, sluttet i jobben og såvidt klare og bestå videregående, men nå i senere tid når jeg blitt litt voksen har jeg fått full kontroll over bruken.

Det skal også sies at utenom en time hos psykolog har jeg aldri fått noe hjelp til det som til tider har vært misbruk. Mye pga min egen stolthet. Men også pga stigmaet rundt det og liker generelt sett ikke å bli dømt av "venner", familie og kollegaer. (Pluss at hvem har vell tid og sitte å snakke om problemene sine i dagens travle samfunn?).

Men til poenget. Jeg har veldig lyst til og få jobb som ruskonsulent eller lignende. Og lurer på da om det "ser bra ut" på CVen at jeg har en liten karriere som bruker. Er dette noe jeg bør være åpen om eller holde skjult for eventuelt framtidige kolleger?
Tenker at selv at jeg har lært masse på the school of life som du ikke lærer på universitetet og som absolutt vil være nyttig i denne type arbeid.

Om jeg nå skulle satt i gang med dette prosjektet og fått meg jobb i dette feltet. Vil det bli noe krav til pissings eller kan jeg bli en aldri så liten hykler som lærer folk og sloss mot rus på dagen og kommer hjem og fyrer enn bønne på kvellen. litt useriøst skrevet dette her men jeg er jo inne på noe.
En som har vokst opp i armkroken til mamma og aldri gått ut av banen og utfordret samfunnet og seg selv med og utforske den godteriavdeling that is illegal drugs, kan vell umulig ha den samme kunnskap og evne til og nå ut til narkomane som jeg som har personlige erfaringer på område har.

Håper noen har tanker om dette takker for alle svar